کد خبر 1369786
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
نفوذ جاسوس افزار پگاسوس در تلفن همراه نخست وزیر اسپانیا

دولت اسپانیا اعلام کرد که تلفن های همراه نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور توسط جاسوس افزار پگاسوس هک شدند.

به گزارش مشرق، سخنگوی دولت اسپانیا امروز در یک کنفرانس خبری از پیش تعیین نشده، اشاره کرد که تلفن های همراه پدرو سانچز و مارگاریتا روبلس نخست وزیر و وزیر دفاع اسپانیا توسط جاسوس افزار صهیونیستی هک شدند.  

فلیکس بولانیوس وزیر امور نهاد نخست وزیری اعلان کرد: ما کاملا مطمئن هستیم که این یک حمله خارجی است. تمام مداخلات توسط سازمان های دولتی و با مجوز قضایی انجام می شود. ما شکی نداریم که این یک مداخله خارجی است.

برنامه شرکت ان اس او به نام پگاسوس به طور ناشناس به تلفن‌ها نفوذ می‌کند تا داده‌های آن‌ها را جمع‌آوری کند و به طور بالقوه آنها را به دستگاه‌های جاسوسی از صاحبانشان تبدیل می‌کند. برای نصب آن، کاربر معمولاً باید پیوندی را در یک پیام هدفمند دنبال کند، اگرچه کلیک در همه نسخه‌ها لازم نیست.

جاسوس افزار پگاسوس ابزار دست دولت هایی است تا بر فعالیت های مخالفان سیاسی، روزنامه نگاران و سیاستمدران از طریق تلفن های همراه آنها نظارت داشته باشند.

حتی برخی از کشورها از این جاسوس افزار صهیونیستی برای نفوذ و مداخله در امور سران دولت های خارجی استفاده کردند که در برخی موارد این مساله باعث شکاف در روابط دو جانبه برخی کشورها شده است.  

به طور مثال، تابستان سال گذشته تلفن همراه امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه هدف حمله این جاسوس افزار قرار گرفت که به گزارش برخی رسانه ها احتمالا مراکش پشت این عملیات جاسوسی و رصد قرار داشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس