کشف ردپای جاسوس‌افزار پگاسوس در تلفن همراه مقام‌های انگلیس

محققان دانشگاه تورنتو کانادا ردپای بدافزارهای جاسوسی، از جمله پگاسوس را که ساخت رژیم صهیونیستی است در تلفن همراه برخی از مقام‌های انگلیسی شناسایی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع خبری انگلیس دوشنبه شب گزارش دادند که طبق تحقیقات به‌عمل آمده این بدافزارها تلفن همراه مقام‌های دفتر نخست وزیری و وزارت امور خارجه انگلیس را هدف قرار داده‌اند.

محققان موسسه مهندسی توسعه نرم‌افزار «سیتیزن» دانشگاه تورنتو بر این باورند که حمله سایبری علیه دفتر بوریس جانسون از امارات متحده عربی صورت گرفته؛ در حالی که آلودگی های شناسایی شده در گوشی دیپلمات‌های وزارت امور خارجه انگلیس با "اپراتورهای" پگاسوس در امارات، هند، قبرس و اردن مرتبط است.

«ران دیبرت» مدیر موسسه «سیتیزن» و استاد علوم سیاسی دانشگاه تورنتو در این باره می‌گوید: «در طول تحقیقات به عمل آمده در مورد نرم‌افزارهای جاسوسی، گاهی مواردی را مشاهده می‌کنیم که دولت‌ها از بدافزارها برای جاسوسی علیه سایر دولت ها استفاده می‌کنند.»

وی با بیان اینکه «اکثریت قریب به اتفاق این موارد خارج از محدوده و مأموریت ما هستند» افزود: با این حال، در موارد خاص، در صورت لزوم و با حفظ استقلال خود، تصمیم می‌گیریم از مجاری رسمی به این دولت‌ها اطلاع دهیم، به‌ویژه اگر معتقدیم اقدامات ما می‌تواند آسیب را کاهش دهد.

این استاد دانشگاه تائید کرد: «در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ موارد مشکوک متعددی از آلودگی‌های جاسوس‌افزار پگاسوس را در شبکه‌های رسمی بریتانیا مشاهده کرده و به دولت بریتانیا اطلاع دادیم.»

دولت انگلیس هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.

جنجال بر سر نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس سال گذشته و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ این نرم‌افزار جاسوسی به تلفن‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان آغاز شد. 

تحقیقات جامع بیش از ۱۷ سازمان خبری نشان داد که از نرم‌افزار جاسوسی موسوم به "پگاسوس" ساخت شرکت فناوری صهیونیستی "ان اس او" برای جاسوسی از گوشی‌های همراه صدها خبرنگار، فعال سیاسی و اجتماعی وهمچنین سیاستمدار در سرتاسر جهان استفاده شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    حالا خدا ميدونه چه تعداد از تلفن همراه هاى مسؤلين بى عرضه ايرانى هك شده ! وقتى اين حرومزاده ها به ارباب خودشون رحم نكنند ما ديگه جاى خود را داريم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس