کرونا

در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۹۶ نفر رسید.

به گزارش مشرق، با اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۵۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۱۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۸ نفر رسید و تا کنون ۶ میلیون ۹۸۶ هزار و ۵۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

یک هزار و یک نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۱ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۹۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

براساس این گزارش، تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۲۶۹ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۰۷ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۴ هزار و ۴۵۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۱۲۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۱ هزار و ۲۷۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد همچنین ۳۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

به گزارش ایرنا، کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.  

به گفته علیرضا ناجی رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، کرونا تمام نشده است و فقط شاید بتوان گفت وارد مرحله جدیدی از همه‌گیری (پاندمی) شده ایم.

وی افزود: شاهد زنجیره پر ترافیک انتقال ویروس در بسیاری کشورها نیستیم و در مرحله آرام تری قرار داریم، اما در بعضی از کشورها مانند چین خطر این بیماری همچنان وجود دارد.  اگر از منظر جهانی به این موضوع نگاه کنیم، مطمئنا همه گیری به پایان نرسیده است.

ناجی تاکید کرد:در حال حاضر در سطح پایینی از فعالیت ویروس عامل کووید ۱۹ هستیم و بهترین زمان برای تکمیل دوره واکسیناسیون، دزهای تقویتی و بالا بردن پوشش واکسیناسیون در دانش آموزان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    6 2
    مردم متاسفانه ماسک رو رها کردند اشنایی داشتیم بسیار مراعات میکرد این اواخر ماسک رو کنار گذاشت متاسفانه بشدت درگیر شد و به زن و بچه اش هم سرایت داد وضعیت پسرش بشدت وخیمه
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    5 3
    آقا کافیِ این مسخره بازیا ،تا کی میخواید آمار بدید؟ مگه آمار کشته ها ی باقی بیماری ها رو هم میدید؟ اینقدر اخبار این نحس ، نجس رو هر روز هر روز منتشر نکنید،یه مقدار هم به فکر بهداشت روانی جامعه باشید.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    4 3
    من پرستار یکی از بیمارستان های تهران هستم آمار پایین مرگ کرونایی بدلیل واکسیناسیون نیست ما هرروز شاهد بستری شدن واکسن زده ها هستیم هروز هم شاهد مرگ شان هستیم اما متاسفانه وزارت بهداشت مرگ واکسن زده ها را مرگ کرونایی بحساب نمیآورد تا واکسن هایش زیر سئوال نرود از نظر من مرگ و میر خیلی هم بیشتر شده است
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      3 3
      بعیده شما پرستار باشی. چون بهبود وضعیت کاملا محسوس است و دیگر در اطرافیان ما و شما مانند چند ماه گذشته مورد فوتی و بستری تقریبا نیست. پس بیهوده اوضاع را آشفته جلوه ندهید. وضعیت خلوتی بیمارستان‌ها هم قابل کتمان نیست. الحمدلله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس