کد خبر 1369316
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
روسیه از حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی کناره گیری می‌کند

در پی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، مسکو اعلام کرد از حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی کناره‌گیری و همکاری با ناسا را قطع می‌کند.

به گزارش مشرق، دیمیتری روگوزین، مدیر کل آژانس فضایی روسیه (روسکوموس) در تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد که مسکو دیگر با شرکای بین المللی خود در ایستگاه فضایی همکاری نخواهد کرد. او با اعلام این خبر تائید کرد که روسکوموس ملزم به اعلام تاریخ دقیق برای خروج خود نیست، اما طبق چارچوب زمانی تعیین شده توسط دولت به همکاری در ایستگاه فضایی بین المللی تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد.

رئیس فضایی آمریکا در پی این تصمیم روسیه در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که «معتقدم احیای روابط عادی بین شرکا در ایستگاه فضایی بین‌المللی و سایر پروژه‌های مشترک تنها با لغو کامل و بدون قید و شرط تحریم‌های غیرقانونی امکان‌پذیر است.»

خروج روسیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی چالشی جدی برای ناسا، آژانس فضایی اروپا و سایر آژانس‌های فضایی برای حفظ این عملیات خواهد بود.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که روگوزین در اوایل ماه جاری طوفانی از توئیت‌های حذف شده را منتشر کرد و در آن از تحریم‌های غرب علیه روسیه در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین انتقاد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 2
    احسنت ، دم روسیه گرم!!
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      دمش گرم! خخخ احمقهای انزوا طلب!!! خیال میکنید غرب التماس میکنه روسیه تکنولوژی بسیار بالا در اختیارشون قرار بده؟!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    چه بهتر دنیای علم بدور از سیاستها و تنشهای انسانی هست حالا که دنیای علم رو با سیاست در آمیختید برید دنبال کارتون سازمان محترم ناسا نیازی به شما نداره این سازمان ورای سیاستها و کشور مطبوع خود سازمانی علمی و جهانیست
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 3
      کلا ناسا از زمانی که در سال 1969 با دروغ و صحنه سازی ادعای فرود انسان برروی کرهٔ ماه را کرد اعتبار خود را از دست داد، روسیه میتواند به تنهایی و یا با همکاری کشور قدرتمند چین، فضانوردی خود را بصورت واقعی و نه بصورت هالیوودی ناسا بسیار وسعت ببخشد. با آرزوی موفقیت برای دانشمندان و فضانوردان روسی و چینی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس