کانون بانوی فرهنگ

نشست هم اندیشی نویسندگان زن کانون ادبی بانوی فرهنگ با حضور اعضای اصلی و فعال کانون و جمعی از نویسندگان با موضوع"بانوی فرهنگ، چالش ها و فرصت ها" در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش مشرق، نشست هم اندیشی نویسندگان زن کانون ادبی بانوی فرهنگ با حضور اعضای اصلی و فعال کانون و جمعی از نویسندگان با موضوع"بانوی فرهنگ، چالش ها و فرصت ها" در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

سارا عرفانی مدیر و موسس کانون بانوی فرهنگ، نیلوفر مالک معاون و معصومه امیر زاده مسئول آموزش از اعضای اصلی کانون ادبی بانوی فرهنگ هستند.

اجازه ورود به محیط های مردانه به زنان نویسنده داده شود!

خانم‌ها مرضیه و فاطمه نفری، سیده عذرا موسوی، سمیه عالمی، فاطمه سلیمانی، فاطمه دانشور جلیل، سمانه خاکبازان، مژگان حضرتیان فام، مریم مطهری راد، فاطمه شایان پویا، زهرا قمی، عترت اسماعیلی، نیلوفر مالک، معصومه امیرزاده و حسینی مدیر نشر مهرک از مهمانان نشست هم اندیشی بانوان نویسنده کانون بودند.

تعدادی از زنان نویسنده در این نشست هم اندیشی با توجه بر اینکه بانوی فرهنگ غیر از زنانه بودن مادرانه است بر وجه مادرانگی و توجه به مادر محور بودن بانوی فرهنگ تاکید کردند.

در ادامه این نشست از سوی زنان نویسنده مطرح شد: نویسندگان زن باید با جدیت به مطالعه و یادگیری تکنیک داستان بپردازند تا بتوانند حرف های جدی برای گفتن داشته باشند. چنانچه الآن هم دارند اما از جانب مردان جدی گرفته نمی شوند.

سمیه عالمی نویسنده کتاب مسافر جمعه با اشاره به اینکه برای نوشتن کتابش، دادن اطلاعات تاریخی و ترسیم فضا نیاز به بازدید از مدرسه فیضیه قم را داشت اما چون محیط مردانه بود و این اجازه از سوی مدرسه فیضیه  به او داده نشد، بیان کرد: برای ورود بانوان نویسنده در جهت روایت داستانی به محیط های مردانه محدودیت قائل می شوند که امید است ان شاءالله این محدودیت ها رفع شود و بانوان نویسنده به صورت جدی تری در جامعه دیده شوند.

تعدادی از اعضای فعال بانوی فرهنگ باتوجه بر اینکه کانون از سراسر کشور جذب دارد و در بستر  فضای مجازی از آموزش، نقد و سیر مطالعاتی بهره مند می شوند، درخواست کردند: کانون ادبی بانوی فرهنگ پایَش به استان ها باز شود و حوزه هنری هر استان همانند حوزه هنری تهران از کانون  در استانش حمایت کند.

معصومه امیرزاده عضو اصلی و مسئول آموزش بانوی فرهنگ برای استان هرمزگان، مریم نفری نویسنده و عضو فعال بانوی فرهنگ برای استان قم و الناز رحمت نژاد نویسنده و عضو فعال بانوی فرهنگ برای استان البرز جهت ایجاد نمایندگی کانون بانوی فرهنگ با بهره مندی از حوزه هنری استان مربوطه اعلام آمادگی کردند.

حمایت و پرورش از سوژه نویسندگان به خصوص نو قلم ها،برگزاری جلسات نقد کتاب و سفرهای استانی با هدف افزایش تجربه زیستی زنان نویسنده از جمله پیشنهادات مطرح شده از سوی حاضرین در این جلسه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس