کد خبر 1368854
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
رایزنی بن سلمان با شهباز شریف درباره همکاری‌های دوجانبه

نخست وزیر پاکستان در دیدار با ولیعهد عربستان در ریاض در رابطه با تقویت روابط دوجانبه و بررسی تعدادی از مسائل مورد اهتمام مشترک بحث و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان امروز(شنبه) از محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در ریاض استقبال کرد.

دو طرف در این دیدار تقویت راه‌های همکاری‌های دوجانبه و بهره‌گیری از توان دو کشور در راستای توسعه و پیشرفت در تمامی زمینه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

از سوی دیگر برخی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک و همینطور روابط بردارانه و تاریخی که دو کشور را به هم پیوند داده‌اند، از دیگر محورهای این دیدار بودند.

 در این نشست، "عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز"، وزیر انرژی، "ترکی بن محمد بن فهد"، عضو مجلس وزرا، "عبدالعزیز بن سعود بن نایف"، وزیر کشور، "عبدالله بن بندر"، وزیر گارد ملی، "خالد بن سلمان"، معاون وزیر دفاع ، "فیصل بن فرحان"، وزیر امور خارجه و تعدادی دیگر از وزرای عربستانی حضور داشتند.

نخست وزیر پاکستان نیز به نوبه خود در این دیدار هیئتی متشکل از وزیر امور خارجه، وزیر دفاع، وزیر اقتصاد، وزیر اطلاع رسانی، معاون وزیر امور خارجه، سفیر پاکستان در ریاض و تعدادی دیگر از مسئولان پاکستانی را به همراه داشت.

پیشتر مریم اورنگزیب، وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، سفر شهباز شریف به عربستان در تقویت مشارکت راهبردی بین ریاض و اسلام آباد سهیم خواهد بود.

وی همچنین گفت، این سفر که نخستین سفر شهباز شریف از زمان تصدی پستش به شمار می‌رود، انگیزه‌ای برای حمایت از تحرکات سعودی - پاکستانی در کشورهای اسلامی به ویژه در شرایط سختی است که امت اسلامی با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    4 0
    پدران داعش بد جوری با هم رفت و آمد می کنند . خبریه ؟ باز قراره کجا را به ویرانه تبدیل کنند ؟ اردوغان و بن سلمان و شهباز شریف !!!!!! فقط جای مدیر عاملشان پمپئو و ترامپ خالیه تا بزم شیاطین کامل شود .
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 0
    خخخخ همین نشون میده همسایه عزیز اول به کی ارادت داره
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    4 0
    به دست بوسی ارباب شتافت
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    5 0
    بعید نیست از پاکستان بمب اتم بخرند باید ظرفیتهای هسته ای کشور رو گسترش داد حتی اگر بمب اتم نداریم باید زمان تصمیم تا ساخت انرا به کمتر از یک هفته رساند نباید از دشمنان سفاک و بی رحم غافل شد باید همیشه اورانیوم مورد نیاز باز غنای بالا برای ساخت دهها کلاهک اتمی رو در اختیار داشت وظرفیت غنی سازی بالا و سریع و امن برای ساخت کلاهک در کمتر از یک هفته در اختیار داشت
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    فقط ایران باید از عمران خان حمایت کند او حزب انصاف باید حزب اول پاکستان گردد و او باید قهرمان مبارزه با استعمارو استکبار گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس