کد خبر 1368200
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با جمعی از دانشجویان با توجه به نزدیک بودن روز قدس، فرمودند: «امسال روز قدس با سال‌های دیگر فرق دارد». اما تفاوت روز قدس امسال با سال‌های دیگر چیست؟

 یک تفاوت مهم در نوع مواجهه فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی یا به تعبیر رهبر انقلاب «فداکاری‌های بزرگ» فلسطینی‌هاست. نمونه این فداکاری عملیات مسلحانه اخیر در عمق فلسطین اشغالی است.

 طی ۴ عملیات فردی جداگانه در مناطق مختلف اراضی اشغالی ۱۹۴۸ ازجمله تل‌آویو، ۱۴ صهیونیست کشته شدند. این به عنوان یک رخداد مهم امنیتی برای رژیم صهیونیستی مطرح شده و فازی جدید برای مبارزات ملت فلسطین بعد از انتفاضه‌های سنگ و الاقصی محسوب می‌شود. 

 درحالی که امسال به دلیل مصادف شدن اعیاد یهودی با ماه رمضان، شهرک‌نشینان یهودی به پشتوانه پلیس این رژیم تلاش کردند معادله ممنوعیت نیایش و عبادت غیرمسلمانان در «حرم‌الشریف» را تغییر داده و در آنجا به قربانی کردن و نیایش بپردازند، مقاومت فلسطینی‌ها و همبستگی مسلمانان جهان برای حفظ هویت اسلامی مسجدالاقصی ضروریست.

 در حالی که جنگ ۱۱ روزه رمضان سال گذشته معادله جدید «دفاع غزه از قدس» را ایجاد کرد رژیم صهیونیستی در سالگرد آن تلاش می‌کند مانع تثبیت این معادله شود و البته مقاومت غزه نیز تلاش می‌کند این معادله را به سایر نقاط کرانه باختری از جمله «جنین» گسترش دهد.

 رژیم صهیونیستی تلاش کرده است تا در سایه تمرکز توجهات رسانه‌ای بر جنگ اوکراین به تعبیر رهبر انقلاب با «نهایت جنایت و رذالت» به سرکوب ملت فلسطین و پیشبرد تجاوزات خود در کرانه باختری و قدس بپردازد. تظاهرات روز قدس امسال می‌تواند توجهات را بار دیگر معطوف به مسئله فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی سازد.

 با برگزاری اجلاس اخیر ابراهیم با حضور وزرای خارجه مصر، بحرین و امارات در شهر بئر السبع و در دفتر بن‌گوریون اولین نخست‌وزیر اسرائیل، روابط سیاسی حکومت‌های عربی با رژیم صهیونیستی به سطحی بی‌سابقه رسیده است. همبستگی ملت‌های اسلامی با فلسطین در روز قدس  برای تقبیح این روند و نشان دادن ناپایداری آن بسیار با اهمیت خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    12 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.
    • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      12 0
      ان شاء الله
    • حاجی IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 1
      من هیچ راهپیمایی روز قدس شرکت نکرده ام وهرگز هم شرکت نخواهم کرد
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      خدایییش مشرق داره الان خوب کار میکنه هم نظر موافق وهم مخالف رانشر میده این چیزیه که مشرق باعث میشه مدیون هیچ کس نباشی امیدوارم موقتی نداشته به هرحال تصمیم درستی گفتی تصمیمی که خیلی وقت پیش باید میگرفتی
  • ناصر IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 1
    من در راهنمایی روز قدس شرکت نمیکنم.
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    1 0
    من اولین باره شرکت مبکنم بچه هامم میبرم. مرگ براسراییل
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 1
    هررررر سال میگن امسال در شرایط حساس کنونی به سرمیبریم!!!!!!!امسال فرق میکنه!!!!!
  • ابی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    حالا یه کسی میگه من راهپیمایی نمیرم به درک که نمیره چرا نظرشو پخش می‌کنی کوری این همه جمعیت اومدن ولی نظرات رفته ها کو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس