چین عبور ناوگان جنگی آمریکا از تنگه تایوان را تحریک‌آمیز خواند

ارتش چین در بیانیه‌ای حرکت ناوگان جنگی آمریکا را در آب‌های تنگه تایوان محکوم کرد و اعلام کرد آمریکا بارها از این اقدامات تحریک‌آمیز انجام داده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، ارتش چین روز چهارشنبه گشت زنی کشتی جنگی متعلق به آمریکا را در تنگه تایوان محکوم کرد و ورود این کشتی جنگی را آب‌های تایوان تحریک آمیز خطاب کرد.

ناوشکن موشک‌انداز یو اس اس سامپسون روز سه شنبه از تنگه تایوان عبور کرد و ظاهراً در تمام طول مسیرش از سوی کشتی‌های چینی ردیابی و نظارت می‌شده است.

ارتش چین با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص گفت: بارها مشاهده شده است که آمریکا چنین اقدامات تحریک‌آمیزی را انجام داده و هنوز هم به این دخالت‌های سیاسی نظامی در منطقه ادامه می‌دهد که موجب تضعیف صلح و ثبات در تنگه تایوان است.

نیکلاس لینگو سخنگوی ناوگان هفتم ایالات متحده، پیشتر گفته بود که ماموریت یو اس اس سامپسون نشان دهنده تعهد آمریکا به حفظ امنیت در اقیانوس آرام است.

علیرغم مخالفت های چین، آمریکا در ماه‌های گذشته بارها ناوهای جنگی خود را به منطقه اعزام کرده است. واشنگتن تنگه تایوان را به عنوان آب‌های بین‌المللی اعلام کرده و ادعا می‌کند حق دارد بدون محدودیت در این منطقه فعالیت کند.

روز سه‌شنبه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از سال ۲۰۱۷ تا کنون نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار به تایوان سلاح فروخته است.

وی بار دیگر تاکید کرد که کاخ سفید مصمم است مطمئن شود که تایوان همه ابزارهای لازم را برای دفاع از خود در برابر هرگونه تجاوز احتمالی را دارد.

تنش بین ایالات متحده و چین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه تشدید شده است. واشنگتن نتوانسته است پکن را برای محکومیت مسکو و پیوستن به تحریم های بین المللی تحت فشار بگذارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    4 0
    بیانیه نمی خواد اگه میتونید یه ناو جنگی بفرستید مرز دریایی آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس