کد خبر 1367755
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
مبلغ فطریه و کفاره ۱۴۰۱ اعلام شد

یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است. زکات فطره بر کسانی واجب است که در شب عید فطر اولاً مکلف باشند و ثانیاً فقیر نباشد و ثالثاً نان‌خور دیگران هم محسوب نشوند.

به گزارش مشرق، یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است. زکات فطره بر کسانی واجب است که در شب عید فطر اولاً مکلف باشند و ثانیاً فقیر نباشد و ثالثاً نان‌خور دیگران هم محسوب نشوند. کسانی که دارای این شرایط هستند زکات فطره را باید بپردازند.

وقت پرداخت زکات فطره از شب عید است تا ظهر روز عید و به نظر رهبر معظم انقلاب و برخی فقهای دیگر بنا بر احتیاط باید قبل از نماز عید زکات فطره را بپردازند. اگر کسی برایش این امکان وجود نداشت، یعنی دسترسی نداشت یا امکان پرداختن نبود لااقل جدا کند و کنار بگذارد تا بعداً ادا کند.

دفتر آیت الله سیستانی میزان و مبلغ فطریه امسال را برای فطریه بدل از آرد ۴۰ هزار تومان و برای فطریه بدل از برنج ایرانی ۲۲۵ هزار تومان و فطریه بدل از برنج غیر ایرانی، ۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس نظر آیت الله مکارم شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ۴۰ هزار تومان و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان اعلام شده است که مؤمنین در انتخاب هر یک از این موارد مخیر هستند.

کفاره روزه غیر عمد مبلغ ۸ هزار تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود؛ همچنین کفاره روزه عمد مبلغ ۴۸۰ هزار تومان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    4 2
    مراجع معزز هم قیمت گندم را در دست ندارند گندم ده هزارو پانصد تومان است سه کیلوی آن می شود 31هزارو پانصد تومان عزیزان دقت محاسبات جامعه را حسابگر و دقیق بار می آورد همه تیشه به ریشه ثبات بازار نزنند
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      چندین نوع گندم یارانه ای و نیمه یارانه ای و آزاد داریم
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 1
    بقرآن ندارم پرداخت کنم خدایا یه پول گنده برسون بتونم زکاتمو بدم
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      3 0
      آن کس که ندارد بهش زکات واجب نیست تازه باید زکاتم بگیرد
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    فتواها چرااینقدر متقاوت هستتد
  • محمد IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    اینا برای من و شماست برای خودشون که ناچیزه
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 0
    فقهی ننویسید درست بگید چندتومن هست؟
  • ورشکسته بورس IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    اسلام و عدالت در پرداختهای فطریه و کفاره و مسائل اینچنینی از سوی مراجع توصیه و یادآوری میشود اما در زمان شاه رحمت الله علیه که برای کوچکترین تصمیم آن خدابیامرز سریعا همین مراجع موضع میگرفتند اما حالا فقط و فقط برای دوشیدن و سر کیسه کردن مردم حکم و فتوا صادر میکنند که برای ما ملت آزاردهنده است لذا حکم فتوای صادره برای ما هیچگونه ارزش و اعتباری ندارد و هر کسی میتواند به اندازه وسع خودش فطریه و کفاره را مستقیما به دست فقرا برساند که ثوابش خیلی خیلی بالاتر است و حتما مورد قبول درگاه حق تعالی واقع میشود انشاالله و تعالی و نباید به هیچکدام از صندوقها پرداخت بشود که معلوم نیست در کجاها نابود و شاید از ایران مثل پول نفت و منابع درآمدی عظیم دیگر در خارج از ایران نابود بشود !!!!
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    پولتون را به افراد نامشخص و غیرپاسخگو ندید. الان فقرا زیاد شدند مستقیم بدید به فقرا. البته افراد نامشخص ناراحت می شوند ولی شما به رضایت خدا فکر کنید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس