کد خبر 1367722
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
صالحی امیری با صندلی کمیته ملی المپیک خداحافظی می‌کند؟

در شرایطی که قرار است چند ماه دیگر انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود، این سؤال به وجود می‌آید که آیا صالحی امیری با صندلی ریاست خداحافطی می‌کند یا خیر.

به گزارش مشرق، ۱۳۶ روز تا آغاز بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو باقی مانده و کمیته ملی المپیک به عنوان متولی اصلی آماده‌سازی کاروان اعزامی ایران در حال رسیدگی به امور مختلف است. وضعیت مدیریت کمیته تا چند ماه قبل به واسطه پایان دوره چهار ساله ریاست رضا صالحی امیری کمی متزلزل به نظر می‌رسید، اما حداقل برای چند ماه آینده و تا پایان بازی‌های آسیایی ثبات پیدا کرد تا خللی در رده آماده‌سازی کاروان به وجود نیاید.

دوره چهار ساله ریاست صالحی امیری روز ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ پایان یافت و قرار بود مجمع انتخاباتی کمیته المپیک در اسفند ماه برگزار شود. با شرایطی که در آیین نامه کمیته و روند تایید آن در کمیته بین‌المللی المپیک به وجود آمد، برگزاری انتخابات عملاً به تعویق افتاد تا اعضای مجمع در این باره تصمیم‌گیری کنند. سرانجام اعضای مجمع روز ۱۷ اسفند ماه تصمیم گرفتند که با توجه به در پیش بودن رویدادهایی همچون بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی هانگژو، مجمع انتخاباتی بعد از بازی‌های آسیایی (پس از مهر ماه سال ۱۴۰۱) برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

از اتاق فکر اصلاحات تا حیاط خلوت ورزش کشور/ دستاورد حضور پرهزینه صالحی امیری؛ تقریبا هیچ!

با این وجود در چند وقت اخیر صحبت‌هایی مبنی بر بازنشستگی رضا صالحی‌ امیری که کارمند نهاد ریاست جمهوری است، مطرح شده است. ابتدا اعلام شد که وی از تاریخ اول اردیبهشت بازنشسته است اما در ادامه روز ۲۸ فروردین نامه‌ای دیگر منتشر شد که حکایت از بازنشستگی صالحی امیری در پایان شهریور ۱۴۰۱ داشت. با این وجود دو روز بعد یعنی ۳۰ فروردین ماه نامه دیگری با امضای مدیرکل توسعه منابع انسانی و تشکیلات و آموزش نهاد ریاست جمهوری خطاب به صالحی امیری ارسال و این بار تاریخ بازنشستگی او روز اول اردیبهشت اعلام شد.

اگر چه ریاست کمیته ملی المپیک طبق اساسنامه این کمیته شغل محسوب نمی‌شود اما اینکه نهادی که رئیس کمیته ملی المپیک از آنجا حقوق می‌گیرد، نامه بازنشستگی او را صادر می‌کند، پیام کاملاً مشخصی دارد. هر چند صحبت‌هایی مبنی بر تمایل صالحی امیری برای ادامه حضور در کمیته ملی المپیک و رایزنی او در این باره به گوش می‌رسد اما او تاکنون با قاطعیت نگفته که در انتخابات شرکت می‌کند یا خیر.

با توجه به نامه‌های ارسال شده و شرایط حاکم بر کمیته، به نظر می‌رسد کمیته ملی المپیک نیاز به فضایی تازه در حوزه مدیریت دارد. حال اینکه صالحی امیری با صندلی کمیته خداحافظی خواهد کرد یا خیر موضوعی است که زمان پاسخ آن را خواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    بایستی صالحی امیری خیلی زودتر برکنار می شد.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    اختاپوس، چنبره زده روی صندلی و حقوق صندلی
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 0
    بزرگترین خیانت رو به ورزش کرده اند ما موزه ورزش میخواستیم ؟ با اون بودجه کلان ؟ که تمام مدالهاش اصل نیست و اصلش نزد ورزشکاره و اینا بدل هستند..... یا 400% رشد خروج نخبگان ورزش از کشسور و پناهندگی ....... یا دقیقا مثله فدراسیون فوتبال با پول بیت المال تمام رفقا به توکیو رفتن و در آخر از خدا میخواییم بازیهای آسیایی 1 سال به تعویق بیفتد تا این بخور بخور زودتر تمام شود...... صالحی امیری با شغل امنیتی بدون داشتن ثانیه ای سابقه ورزشی
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      شغل امنیتی اش را هم، تو حدیث مفصل بخوان از این مجمل،،، این آدم حتما در اون سمت هم مشغول گند زدن بوده
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      این اطلاعات دقیق رو از کجا اوروردی ما خودمون کارمند کمیته المپیکیم دمه شما گرم
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    برادران تاجانشین شایسته ای نیافتیدطرف روبرکنارنکنید...
  • ایرانی با غیرت IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    احتمالا ایشان میخواهند این سمت را ترک کنند ولی صندلی ایشان را رها نمیکند و بد جوری چسبیده به ....!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس