کد خبر 1367425
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹

از موارد جایگزین برای ایمپلنت دندان در حال حاضر، می‌توان به بریج و دندان مصنوعی اشاره کرد. این گزینه‌ها دارای هزینه پایین‌تری برای افراد هستند. افرادی از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند که دندان‌های خود را به‌واسطه پوسیدگی و تخریب از دست داده‌اند. لبخند این افراد بسیار نامناسب است و تاثیر منفی در زیبایی چهره آن‌ها خواهد داشت. جای خالی دندان که در اصطلاح علمی با عنوان گپ یاد می‌شود باعث خواهد شد تا دندان‌های سالم انحراف زیادی به سمت گپ داشته باشند. در این حالت چه بسا همان دندان سالم نیز کارایی خود را از دست دهد. این موضوع بسیار مهم باعث می‌شود تا مصرف غذاها و جویدن نیز، با مشکل مواجه شود. علاوه بر این، تجمع باقیمانده غذاها نیز، باعث خواهد شد تا پوسیدگی تشدید شده و برای سلامتی فرد نیز، مضراتی داشته باشد. با این مقدمه مختصر به موضوع اصلی مقاله با عنوان جایگزین ارزان ایمپلنت دندان می‌پردازد و اطلاعات مفیدی در این باره به مخاطبان عزیز ارائه می‌دهد.

جایگزین ارزان ایمپلنت دندان

روش‌های جایگزین برای ایمپلنت

بهترین جایگزین برای ایمپلنت دندان

با ذکر مطالب موجود در پاراگراف قبل به این موضوع پی بردیم که ایمپلنت دندان جایگزین‌های دیگری دارد که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. در برخی موارد ایمپلنت ممکن است برای تمام افراد قابل انجام نباشد. با این حساب، چنین افرادی می‌توانند از روش‌های مختلف مانند بریج و دندان مصنوعی برای دندان‌های از دست رفته خود استفاده کنند. استفاده از دندان مصنوعی تحت شرایط خاصی انجام می‌شود. دندانپزشک در ابتدا باید به محل گپ‌ها توجه داشته باشد و موقعیت دندان‌های موجود را نیز، بررسی کند. استفاده از دندان مصنوعی به چند طریق انجام می‌شود. ابتدا برای یک یا چند دندان، در مرحله بعدی برای یک سمت از فک و در نهایت، کاشت دندان در فک که با نام ایمپلنت معروف است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت دندان و هزینه آن به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

 با این تفاسیر ما قصد داریم فقط دو مرحله رو مورد توجه قرار دهیم زیرا هدف اصلی ما در این مقاله معرفی روش‌های جایگزین است. بهتر است بدانید که ایمپلنت دندان یک روش بسیار جالب و دائمی برای دندان‌های از دست رفته است. البته برخی افراد توان استفاده از آن را ندارند پس با این حساب، دوباره به موضوع اصلی مقاله برمی‌گردیم و بریج و دندان مصنوعی را مورد توجه قرار می‌دهیم.

جایگزین ارزان ایمپلنت دندان

دندان مصنوعی

انواع دندان مصنوعی جایگزین ایمپلنت دندان

دندان‌های مصنوعی نیز، خود دارای دو نوع پلاستیکی و فلزی هستند. همان‌طور که مشخص است دندان‌های مصنوعی پلاستیکی، قیمت پایین‌تری نسبت به دندان‌های فلزی دارند. جنس دندان‌های مصنوعی فلزی از کبالت و کروم است. با این حساب، این دندان‌ها استحکام زیادی نسبت به نوع پلاستیکی دارند. نحوه قرارگیری آن‌ها در دندان نیز، نسبت به نوع پلاستیکی راحت‌تر است. درست است که قیمت دندان‌های مصنوعی فلزی نسبت به نوع فلزی، بالاتر است اما تطابق آن با دندان طبیعی و رنگ لثه باعث می‌شود تا این افزایش قیمت نادیده گرفته شود.

ایمپلنت یا دندان مصنوعی

بریج دندان جایگزین مناسبی برای ایمپلنت دندان

جایگزین دیگر برای ایمپلنت دندان، بریج است. هدف این مورد نیز، دقیقا مانند دندان مصنوعی و ایمپلنت است. پر کردن جای خالی دندان و زیباتر دیده‌شدن لبخند فرد همان هدفی است که تمام روش‌های درمانی در ارتباط با دندان انجام می‌دهند. استفاده از پل‌های مخصوص دندانی در این روش باعث می‌شود تا چند دندان در داخل دهان شما قرار گیرند و به حل مشکلاتی مانند پوسیدگی، عدم مصرف غذا و عدم تکلم کمک کنند. پل‌های بریج دارای تاج‌هایی هستند که در اطراف دندان کشیده می‌شوند.

عمل بریج‌گذاری، با نام پونتیک نیز، شناخته می‌شود. جنس پل‌های بریج از طلا بوده و در برخی شرایط با همان رنگ در دندان کار گذاشته می‌شود. البته افرادی که تمایل به استفاده از این نوع بریج در دندان ندارند از جنس پرسلن و ترکیبی از آن با طلا استفاده می‌کنند. گاهی اوقات افراد تمایل دارند که بعد از کشیدن دندان پوسیده، عمل بریج را انجام دهند. این افراد بهتر است مدت 6 ماه منتظر بمانند تا لثه آن‌ها ترمیم شود. البته در طی این مدت 6 ماه می‌توان از دندان مصنوعی استفاده کرد.

جایگزین ارزان ایمپلنت دندان

کاشت دندان بدون ایمپلنت

انواع بریج

بریج‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توان گفت نوع سنتی، معلق، مریلند و پوشش داده شده با ایمپلنت دندان، چهار نوع مختلف از این نوع روش درمانی و زیبایی است.

· بریج سنتی به جای ایمپلنت دندان

پل‌های دندانی سنتی و ساده قدیمی‌ترین و اولین روش‌های درمانی برای دندان‌های از دست رفته محسوب می‌شوند. در این روش، چند دندان مصنوعی به دندان طبیعی متصل می‌شود. البته در استفاده از این روش باید دندان‌های باقیمانده مقاومت مطلوبی داشته باشند. در این روش باید دو دندان طبیعی داشته باشیم تا بتوان این روش را مورد استفاده قرار داد. برای اینکه این عملیات را روی دندان پیاده کنیم باید مینای دندان را تراش دهیم تا موقعیت مناسبی برای قرار دادن پل ایجاد کنیم. احتمالا یکی از معایب استفاده از بریج، همین تراش دهی مینای دندان باشد زیرا این قسمت از دهان اگر از بین برود دیگر نمی‌تواند رشد داشته باشد.

· بریج معلق

با استفاده از این روش می‌توان فقط یک گپ را پر کرد. برای استفاده از این روش باید یک دندان طبیعی در اطراف پل وجود داشته باشد. در این روش، باید مینای دندان تراش داده شود و بعد از آن پل مورد استفاده قرار گیرد.

· بریج مریلند به جای ایمپلنت دندان

در این روش هم نیاز به وجود دندان طبیعی داریم اما نیازی به برش دادن مینا نیست. وجود بال‌های فلزی و پرسلن، این مشکل را رفع کرده و پل را به سمت پشتی دندان‌ها متصل می‌کند.

· بریج پوششی با ایمپلنت

به‌جرئت می‌توان گفت یکی از روش‌های مناسب و بسیار مطلوب زمانی است که نام ایمپلنت دندان به میان آمده باشد. درست است که در این روش از ایمپلنت خالص استفاده نمی‌شود ولی همین که بریج با ایمپلنت پوشش داده می‌شود بهترین روش است. در این روش، نیازی به وجود دندان اطراف نیست و هیچ برشی در مینا داده نمی‌شود. حمایت ایمپلنت‌ها از پل، بهترین حمایت است.

نتیجه‌گیری

درست است که روش‌های جایگزین برای ایمپلنت دندان وجود دارد اما بهتر است بدانید که هیچ روش درمانی و زیبایی به اندازه ایمپلنت نمی‌تواند طبیعی و مطلوب باشد. با استفاده از این روش، افراد احساس می‌کنند که اصلا دندان طبیعی خود را از دست نداده‌اند. ایمپلنت از پیچ‌های فلزی و سازگار با بدن ساخته می‌شوند. با این حساب، هیچ ضرری برای انسان ندارند. زمانی که پیچ‌ها در جای خالی دندان قرار می‌گیرند از طریق پروتزها روکش ایمپلنت گذاشته می‌شوند. در خصوص مزایای ایمپلنت می‌توان به این نکته اشاره کرد که حتی از دندان طبیعی افراد نیز، ماندگارتر و محکم‌تر است. ممکن است شما هزینه بالایی برای ایمپلنت پرداخت کنید اما مطمعن باشید که تا آخر عمرتان این دندان‌های شبه طبیعی با شما خواهند بود. روش‌های دیگر مانند بریج ممکن است بعد از مدت 10 سال از بین روند و نیاز به تعویض داشته باشند اما در خصوص ایمپلنت می‌توان این اطمینان را داد که ماندگاری مادام‌العمر خواهند داشت.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس