کد خبر 1366509
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
مخالفت اتریش با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا - کراپ‌شده

یک روزنامه اتریشی نوشته وزیر امور خارجه این کشور با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا مخالفت کرده است.

به گزارش مشرق، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش اعلام کرده که کشورش با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا مخالف است.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» به نقل از روزنامه اتریشی «هویته»، شالنبرگ در یک نشست رسانه‌ای اعلام کرده وین از تعمیق روابط میان اتحادیه اروپا و اوکراین حمایت می‌کند اما با عضویت کامل کی‌یف موافق نیست.

به گفته وزیر امور خارجه اتریش، این کشور از مسیرهای دیگری از جمله ملحق شدن اوکراین به منطقه اقتصادی اروپا یا حفظ وضعیت فعلی روابط کی‌یف و بروکسل استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

شرودر: منزوی کردن کشوری مثل روسیه ممکن نیست

شالنبرگ با اشاره به کشورهای حوزه غرب بالکان که در حال پیوستن به گفت‌وگوها درباره عضویت در اتحادیه اروپا هستند گفت، اوکراین نباید وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را در ماه ژوئن دریافت کند.

اوکراین طی سال‌های گذشته بارها خواستار عضویت در اتحادیه اروپا و پیمان نظامی ناتو شد اما این درخواست‌ها با موافقت اعضا همراه نشدند. در این میان، مسکو بارها به اوکراین درباره عضویت در ناتو و رسیدن این پیمان نظامی به مرزهای روسیه هشدار داد. از زمان شروع درگیری‌های اوکراین، کی‌یف درخواست‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا را تشدید کرده است.

اواخر فروردین بود که «ایهور ژوفکوا» معاون دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت که این کشور پرسشنامه‌ای را تکمیل کرده که نقطه شروع اتحادیه اروپا برای تصمیم‌گیری درباره عضویت کی‌یف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا این پرسشنامه را در سفرش به کی‌یف در هشتم آوریل (۱۹ فروردین) به زلنسکی داد و متعهد شد که تلاش اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا پس از تهاجم روسیه به این کشور، سریع‌تر آغاز شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زمان شروع «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین، ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه، حمایت‌های مالی و نظامی زیادی به سمت کی‌یف روانه کرده‌اند.

چندی پیش «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سفر به اوکراین در جمع خبرنگاران از تمایل اتحادیه اروپا برای پایان دادن به جنگ اوکراین با توسل به زور و گسترش کمک‌های نظامی به اوکراین خبر داد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس