کد خبر 1365989
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
تاجیکستان درصدد جایگزینی غلات روسیه به جای قزاقستان

دولت تاجیکستان به وزارتخانه ها و ادارات مربوطه دستور داده تا اقدامات لازم را برای اخذ سهمیه غلات از روسیه بدون عوارض گمرکی انجام دهند.

به گزارش مشرق، دولت تاجیکستان به وزارتخانه ها و ادارات مربوطه دستور داده تا اقدامات لازم را برای اخذ سهمیه غلات از روسیه بدون عوارض گمرکی انجام دهند.

در این مورد در برنامه اقدام تصویب شده توسط دولت تاجیکستان برای جلوگیری از تاثیر مخاطرات احتمالی بر اقتصاد ملی این کشور ذکر شده است.

بنابراین برنامه انتظار می‌رود که غلات ترجیحی دریافتی احتمالی از روسیه به روبل روسی بازپرداخت می‌شوند.

باید گفت که تاجیکستان تا به امروز بیش از ۹۰ درصد غلات خود را از قزاقستان وارد می‌کند.

بنابر داده های آژانس آمار وابسته به ریاست جمهوری تاجیکستان، این کشور در سه ماهه اول امسال حدود ۲۰۳ هزار تن گندم به مبلغ بیش از ۶۰ میلیون دلار وارد کرده که از نظر وزنی ۷.۶ درصد کم تر از زمان مشابه سال گذشته و از نظر ارزشی ۱۲.۷ درصد بیشتر است.

نیاز تاجیکستان به گندم بیش از ۲ میلیون تن است، لذا این کشور بر اساس پیش بینی وزارت توسعه اقتصادی آن را به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خریداری خواهد کرد.

لازم به یادآوری است که وزارت کشاورزی قزاقستان محدودیت‌هایی را بر صادرات غلات و آرد اعمال کرد که بر اساس آن از ۱۵ آوریل تا ۱۵ ژوئن  حجم سهمیه برای صادرات گندم و مزلین یک میلیون تن و برای گندم و یا آرد گندم چاودار – ۳۰۰ هزار تن تعیین شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    باید با ساخت سد و کانال از تاجیکستان افغانستان و ارمنستان و گرجستان آب گرفت و در ازاش غلات و گندم صادر کرد کشورهای کوهستانی آب دارند اما آفتاب و هوای معتدل و دشت برای کشاورزی هم نیازه
    • محمد IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      كارشناسان كشور ما هم دقيقأ مثل شما برنامه ريزي كردن كه كشور به اين وضع افتاده دانشمند روسيه و اوكراين جزو سردسيرترين و شايد اولين ها در برف و سرما باشند اما بيشترين صادرات گندم را در دنيا اين دو كشور دارن به دلايل فراوان كه حوصله گفتن آن نيست برو تحقيق كن متوجه ميشوي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس