کد خبر 1365837
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
جانسون: جنگ اوکراین ممکن است تا پایان سال 2023 طول بکشد

نخست وزیر انگلیس می‌گوید که جنگ اوکراین ممکن است تا پایان سال آینده میلادی به درازا بکشد.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که به هند سفر کرده است روز جمعه اعلام کرد که ممکن است به دلیل مقاومت شدید اوکراینی‌ها در برابر تهاجم روسیه، درگیری در اوکراین پایان سریعی نداشته باشد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وی با اشاره به این موضوع افزود: جنگ اوکراین ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۳ به درازا بکشد.

وی همچنین از بازگشایی سفارت لندن در کی‌یف پایتخت اوکراین در هفته آینده میلادی خبر داد. 

جانسون که برای دیدار با «نارندرا مودی» به دهلی نو سفر کرده در نشست خبری صبح امروز با نخست وزیر هند گفت، یک توافق جدید در زمینه تجارت آزاد و گسترش همکاری در زمینه‌های بهداشتی و پزشکی در دستور دو کشور قرار دارد.

نخست وزیر انگلیس روز گذشته (پنجشنبه) نیز پس از ورود به هند درباره بحران اوکراین گفته بود: «ما در حال حاضر در حال آموزش کار با سامانه‌های دفاعی ضدهوایی به اوکراینی‌ها در لهستان هستیم و در واقع در انگلیس نیز در حال آموزش کار با خودروهای زرهی به آن‌ها هستیم».

چند هفته قبل از سفر جانسون به هند، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس سفر به هند، فشار بر دولت مودی برای تبعیت از تحریم‌ها علیه مسکو را در دستور کار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پادشاه IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 0
    خودشون خوب می دونن چه نقشه ای برای دنیا کشیدن. معلومه که می خوان این جنگ رو به سراسر دنیا گسترش بدن.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    غلط نکنم همون حرف محسن رضایی درست دربیاد
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 1
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    امروز ارزش روبل روسیه در مقابل دلار از نرخ آن پیش از شروع جنگ هم بیشتر شد، قیمت نفت افزایش یافته و قیمت گاز هم چند برابر شده و همین طور مواد غذایی که روسیه در اکثر آنها خودکفا و صادر کننده است؛ به نظر می رسد روسیه تمایل دارد که این جنگ را فرسایشی کند
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    اصلا روسها برای پایان جنگ عجله ای ندارند روسها قصد دارند همان جنگ اسرائیل علیه سوریه و عربستان با یمن را در اینجا تکرار کنند یعنی جنگی طولانی برای نابودی زیر ساختهای کشور مقابل می بینید که چطور یمن حتی مدرسه هم ندارد دیوار صاف برایش باقی نماینده گرچه موشک بالستیک فراوان دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس