درخواست جانسون از پوتین برای ترحم نسبت به تبعه اسیر شده انگلیس

نخست وزیر انگلیس در اقدامی بحث‌برانگیز از رئیس جمهوری روسیه خواست تا نسبت به تبعه اسیر شده انگلیس در جنگ اوکراین رحم کند.

به گزارش مشرق، بوریس جانسون روز چهارشنبه با ایراد سخنانی در مجلس عوام گفت که «آیدن آسلین» مدتی در ارتش اوکراین خدمت کرده و مزدور دولت انگلیس نیست. وی بر همین اساس از دولت روسیه خواست که با او "انسانی و دلسوزانه" رفتار کند.

نخست وزیر انگلیس عنوان کرد: «اگرچه... ما فعالانه مردم را از رفتن به صحنه درگیری منصرف می‌کنیم، اما می‌دانم که او (آیدن آسلین) مدتی در ارتش اوکراین خدمت کرده و وضعیت او با یک مزدور بسیار متفاوت است».

 وی افزود: امیدوارم که با او با مراقبت و دلسوزی رفتار شود.

رسانه‌های انگلیسی روز دوشنبه گزارش دادند که دو تبعه این کشور به نام‌های «شان پینر» و «آیدن آسلین» در شبکه تلویزیونی دولت مسکو موسوم به «روسیه ۲۴ » ظاهر شده و خواستار مبادله خود با «ویکتور مدودچوک» شده‌اند.

آن‌ها از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس خواستند تا به آزادی آن ها در ازای رهایی الیگارش اسیر شده توسط اوکراین، کمک کند. این درحالیست که آقای مدودچوک نیز در ویدیویی که از سوی سرویس اطلاعاتی اوکراین منتشر شد اظهار نظر متقابلی را مطرح و خواستار مبادله خود با مدافعان شهر ماریوپل و غیرنظامیان شد.

گفته می‌شود که مدودچوک از نزدیکان ولادیمیر پوتین و یکی از گزینه‌های اصلی مسکو برای ریاست بر اوکراین بشمار می‌رود. اوکراین برای تبادل مدودچوک با اسرای اوکراینی اعلام آمادگی اما کرملین قبلا این پیشنهاد را رد کرده بود.

مدودچوک سال گذشته به اتهام خیانت و تامین مالی تروریسم در حصر خانگی قرار گرفت. او چند روز پس از آغاز جنگ در اوکراین فرار کرد، اما دوباره توسط نیروهای اوکراین دستگیر شد.

دیروز یک وزیر دولت انگلیس احتمال تبادل زندانیان را رد کرد و گفت: ما در واقع در حال گذراندن فرآیند تحریم افرادی هستیم که به رژیم پوتین نزدیک هستند و به دنبال این نیستیم که چگونه می توانیم به روسیه کمک کنیم.

وزیر ایرلندشمالی انگلیس عنوان کرد: "ما همیشه در قبال شهروندان بریتانیایی مسئولیت داریم و آن را جدی می گیریم. ما باید تعادل را در ماجرای اوکراین رعایت کنیم و به همین دلیل است که من به همه (مردم انگلیس) می گویم: به طور غیرقانونی به اوکراین سفر نکنید. "

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

تاکنون بسیاری از کشورهای جهان با عملیات ویژه روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی در حوزه‌های مالی علیه مسکو وضع کرده‌ و این تحریم‌ها را بتدریج به بخش انرژی روسیه گسترش می‌دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    8 1
    روش پرتاب موشک های جدید انگلیسی ضد زره را اموزش میداد احتمالا.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    13 2
    روسیه باید جواب گستاخی های جانسون رو با فرستادن جنازه افراد انگلیسی بدهد .
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      به تعدا موشکهای تحویلی اعم از دوش پرتاب و.. باید به لندن موشک جانکاه جنسونی را بزنند
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 15
    اوکراین باید درخواست سلاح های سنگین از انگلیس کند و حاظر به مبادله باشد.
  • ناصر DE ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 1
    باید مثل سگ اعدامش کنه
  • محمد IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    7 0
    لندن قرنهاست که محل برنامه ریزی ایجاد جنگ و فتنه در جهان است و مسئول مرگ صدها میلیون انسان از 500 سال پیش تا کنون در جهان مانند بومیان آمریکا و استرالیا و .... بوده است و اگر زمانی شنیدید که روسیه شرش را با یک کلاهک هسته ای از سر جهان کم کرده تعجب نکنید چون برنامه ریزی جنگ اکراین هم همانجا شده و حتی ناو روسی هم با موشک هارپونی که انگلیس به اکراین داده نابود شد
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      چند سال قبل در فرودگاه کابل یک دیپلمات انگلیسی با 40 کمربند انتحاری دستگیر شد ولی سریع او را ازاد کردند و بردند در بصره عراق دو انگلیسی با لباس عربی به سمت مردم تیراندازی کردند تا تفرقه بیاندازند انها را گرفتند اما بلافاصله ملکه با تانک دیوار زندان را خراب کرد و انها را برد
  • ش. AE ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    هر تبع دیگر در اوکراین باید محکوم به اعدام بشه
  • سعید IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    از ۵۰۰ سال پیش تا کنون به جرآت میتوان گفت جنگی نبوده که این روباه پیر مکار انگلیس در آن نقشی نداشته باشد'دوستان وقاحت جانسون ژولیده ترسان از شانه را نگاه کنید'از یک طرف قصد نابودی روسیه را دارد و باعث کشتار در این جنگ شده و از طرف دیگر درخواست آزادی دو جاسوس انگلیس را دارد'واقعا وقیحتر از اینها فقط روسپیهای اینها شاید باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس