کد خبر 1365278
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
فارس من| رتبه‌های معلمی سهمیه‌بندی نشده است/ ورود «تعجیل» به رتبه‌بندی معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، همه معلمان رتبه می‌گیرند و هیچ محدودیتی برای کسب رتبه‌های پنجگانه وجود ندارد و هیچ سهمیه‌ای برای رتبه‌های پنجگانه پیش‌بینی نشده است.

به گزارش مشرق، صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: برای تدوین آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان سعی شد که مشارکت جمعی عوامل مؤثر و ذی‌نفعان در نظر گرفته شود و سعی شد نظرات مدیران‌کل استان‌ها و مدیران مناطق آموزش و پرورش کشور مد نظر قرار گیرد.  

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را پیشنهاد کرده است فلذا در فرایند بررسی در کمیسیون‌های دولت و در صحن هیأت وزیران، امکان جرح و تعدیل مفاد آیین‌نامه حتما وجود دارد.  

* افزایش حقوق از ۴۵ درصد تا ۹۰ درصد هست

ستاری‌فرد به تفاوت لایحه رتبه‌بندی معلمان و آنچه قرار است اجرا شود، اشاره کرد و افزود: در لایحه‌ای که دولت قبل فرستاده بود، موضوع رتبه‌بندی را سهمیه‌بندی کرده بود و به نحوی پیش‌بینی شده بود که حداقل ۵۵ درصد معلمان در رتبه یک و دو قرار بگیرند و پیش‌بینی شده بود صرفا ۱۰ درصد معلمان در رتبه ۵ قرار گیرند.  

وی اضافه کرد: در لایحه رتبه‌بندی، افزایش حقوق را ۲۵ درصد عنوان کرده بودند در صورتی که در متنی که قرار است اجرا شود افزایش حقوق از ۴۵ درصد تا ۹۰ درصد هست.

*همه معلمان حداقل در یک رتبه قرار خواهند گرفت

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در لایحه صراحتا گفته بودند معلمانی که دارای حداقل ۲ سال سابقه هستند باید مشمول رتبه‌بندی شوند یعنی معلمان سال اول و دوم مشمول رتبه‌بندی نمی‌شدند، اضافه کرد: در حال حاضر همه معلمان مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: در آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، همه معلمان حداقل در یک رتبه قرار خواهند گرفت و هیچ محدودیتی برای کسب رتبه‌های پنجگانه وجود ندارد و هیچ سهمیه‌ای برای رتبه‌های پنجگانه پیش‌بینی نشده است.

* پیش‌بینی یک سال تعجیل در کسب رتبه معلمان مدارس روستایی، عشایری و مرزی و استثنایی

ستاری‌فرد اظهار کرد: در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس، سنوات ارفاقی و تعجیل در کسب رتبه، اساسا پیش‌بینی نشده بود اما ان‌شاءالله این آیین‌نامه و قانون به نحوی اجرا می‌شود که برای معلمان شاغل در مدارس روستایی و عشایری و مرزی و معلمان مدارس استثنایی، یک سال تعجیل در کسب رتبه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در ارزیابی رتبه‌ها و امتیازات مربوط به هر رتبه، اصل و محوریت را بر اعتماد به خود آموزش و پرورش گذاشتیم و اصل بر اعتماد به مدرسه و هیأت ممیزه هر منطقه و ناحیه آموزشی و پرورشی است لذا این دو مرجع، مدرسه و هیأت ممیزه منطقه یا ناحیه آموزشی و پرورشی تعیین‌کننده رتبه معلمان خواهند بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس