کد خبر 1365275
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
مخالف پوتین حامی مکرون در انتخابات شد/ لو پن متهم به فروش نفوذ سیاسی به مسکو

«الکسی ناوالنی» مخالف سرسخت رئیس جمهور روسیه از فرانسویان خواست که در دور دوم انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری این کشور به امانوئل مکرون رای دهند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه لو فیگارو، ناوالنی که هم اینک در زندان به سر می برد، مارین لو پن رهبر حزب راست افراطی "مجمع ملی" را متهم به سازش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه کرده است.

ناوالنی با اشاره به موضوع وام ۹ میلیون یورویی که رهبر حزب "جبهه ملی" (که بعدها به "مجمع ملی" تغییر نام داد) در سال ۲۰۱۴ از یک بانک روسی برای پیشبرد کمپین انتخاباتی خود دریافت کرد، این اقدام لو پن را شوکه کننده، رشوه و فروش نفوذ سیاسی به پوتین دانست.

 بر اساس این گزارش، ناوالنی از ژانویه ۲۰۲۱ در روسیه زندانی است.

مکرون در دور نخست انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه با کسب ۲۷.۶ درصد آرا در جایگاه نخست ایستاد و لو پن نیز ۲۳.۴۱ درصد آرا را از آن خود کرد تا بار دیگر موازنه قدرت در این کشور به رقابت هواداران طیف میانه‌روها و راست افراطی فرانسه بستگی یابد؛ رقابتی که آخرین مرحله آن برای ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است و نظرسنجی‌ها حکایت از پیشتازی مکرون در رقابت نهایی دارد.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    مکرون مکار رای نخواهد آورد. البته حداکثر ۳۵ درصد مردم فرانسه پای صندوقهای رای حاضر خواهند شد.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    خوب راه رهایی مردم فرانسه از فشارهای اقتصادی و تحریم خود ساخته خلاصی از دست ماکرون و پیروزی لوپن است در اینجا سواد مردم فرانسه به محک خواهد رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس