کد خبر 1364937
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

چند کانال زنجیره ای همسو با مدعیان اصلاحات، طی یک خبرسازی  و جعل آشکار نوشتند:

"اخیرا در جلسه کمیته هسته ای شورای عالی امنیت ملی، سعید جلیلی ادعا می کند بهتر است با توجه به میزان فروش بالای نفت (۳.۵ میلیون بشکه) و بازگشت پول آن، مذاکره را متوقف کنیم تا طرف مقابل با التماس به سمت طرف ایرانی بیاید. پس از طرح این ادعا، رهبر  انقلاب به ایشان می گوید بهتر است با طرح‌های روی کاغذ جلو نرویم و با واقعیات صحبت کنیم. فروش ۳.۵ میلیون بشکه در روز محقق نشده است».

در دروغ بودن این خبر، همین بس که آمار صادرات نفت بین یک تا ۱/۵ میلیون بشکه در روز، طی چند ماه گذشته و به دفعات در رسانه ها و حتی از سوی مدیران منتشر شده؛ و بنابراین هیچ صاحب نظری بر خلاف اخبار آشکار و بارها منتشر شده، نمی تواند صادرات نفت را ۳.۵ میلیون بشکه (سه برابر) اعلام کند!

اما هدف از این جعل خبر و فضا سازی چیست؟ نخست؛ ترور شخصیت دکتر جلیلی. دوم؛ غیر واقعی نمایاندن منطق مقاومت در مذاکرات. و نهایتا؛ القای گزاره مطلوب آمریکا و غربگرایان مبنی بر این که بدون مذاکرات و توافق نمی شود اقتصاد را اداره کرد.

آقای جلیلی با این قبیل خبر سازی ها مورد هجمه قرار می گیرد، چون جزو معدود شخصیت هایی است که در موضوع مذاکرات و برجام و پسا برجام، به رصد دقیق تحولات پرداخته و گزارش های فنی به افکار عمومی و مسئولان ارشد نظام ارائه کرده است.

بحث کارشناسی او با تیم آقای ظریف در کمیسیون بررسی برجام (۲۲ شهریور ۹۴) معروف است که طی آن، ظریف مدعی لغو همه تحریم ها و بازگشت ناپذیری آنها به واسطه برجام  بود؛ اما او با ارائه مستندات، این آرزو اندیشی را رد می کرد و نسبت به خطرات غفلت از منافذ برجام هشدار می داد.  

اما هدف بالاتر شانتاژ  اخیر که در پوشش "زدن جلیلی" انجام شده، تحریف تحولات موازنه قدرت در روند مذاکرات است. مدیران ارشد دولت سابق در روند قهقرایی معطلی در برجام، نهایتا اعلام کردند حتی یک قطره نفت هم نمی توانند بفروشند و فروش نفت کشور در سال ۹۹، تا چند صد هزار بشکه سقوط کرد.

اما اکنون به همت اجزای مختلف نظام، کشور توانسته فشار حداکثری و تحریم های فلج کننده را پشت سر بگذارد و با فروش ۱/۵ میلیون بشکه نفت، تحریم ها را مهار کند.

این رقم هر چند با نیاز درآمدی در شرایط وابستگی مزمن به صادرات نفت فاصله دارد، اما افزایش چشمگیر آن ظرف یک سال گذشته، نشان می دهد که بدون برجام و تحریم های دو برابر شده در فرآیند اجرای معیوب آن هم می توان تجارت خارجی و صادرات را رونق بخشید.

چنین اتفاقی برای غربگرایان که مدعی اضطرار کشور برای اجرای به هر قیمت برجام بوده اند، فاجعه است! آنها با اقدام جاعلانه اخیر که جای تعقیب قضایی و امنیتی دارد، سعی کرده اند انگاره مطلوب خود را به مقامات ارشد نظام نسبت دهند و مذاکره از سر اضطرار و به هر قیمت را نتیجه بگیرند!

این نکته هم گفتنی است که آقای دکتر باقری در طول سالیان، از همکاران نزدیک آقای جلیلی بوده و القای اختلاف میان این دو نفر نیز برای ممانعت از امکان هم افزایی در میان مسئولان انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 23
    یعنی اینکه، آقای جلیلی و همفکرانش عیب خاصی نداشتند، رفتند دنبال دروغسازی علیه ایشان. عیب دروغین خواستن بسازن
    • ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      11 3
      سایبری های دشمن یه عده رو اجیر کردن تا یه خبر کار میشه سریع بنفع دشمن نظر میذارند.الکی ژست ازادی بیان نگیرید سریع منتشرش کنین!خود غربیها میبینید چه خفقانی در اینترنت درست کردن
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      4 5
      یعنی این که وقتی جمعی بی خرد همه حیثیت و آبروی خود و دار و دسته ...ـهوع آورشان را به قرارداد ننگینی همچون برجام گره می زنند و اندیشه آبرو و مصلحت کشور را نمی کنند، برجام که هوا شود آبروی ایشان هم بر باد می شود و آن وقت به هر دری می زنند که با فریب، کشور را محتاج برجام نافرجام بنمایانند!
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      4 0
      بله، چون جلیلی عیب های فاجعه بار و ویران ساز ظریف و غربگراها رو نداره، رفتن دنبال عیب های دروغین. دروغ وسیله اصلی غرب و غربگراست عیله جریان راست و حق
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 0
      یه چیزی تو مایه های دروغ دیوار در پیاده رو، اینبار برای جلیلی. عیب سازی دروغین درسته
    • گشتاسب US ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 0
      فارغ از این خبرسازی‌ها که هدف از آنها القای اختلاف دیدگاه میان حضرت آقا و سعید جلیلی و ترور شخصیت جلیلی است، باید گفت که آقای جلیلی از زمره‌ی سیاستمداران حقیقتاً انقلابی و متعهد و پایبند به ارزش‌های دینی و ملی ایران، و در عین حال مردی نجیب و فروتن و خویشتندار است. مخالفت اصولی و متین او با برجام هم از پایبندی او به ارزش‌های انقلاب اسلامی و امنیت و سربلندی مردم میهنش نشأت می‌گیرد. وانگهی، در اینکه برجام جز خسارت چیزی برای ما نداشته تردیدی نیست و در این نیز که از اینهمه تلاش برای احیای برجام آبی برای ملت ایران گرم نخواهد شد، کمتر شکی هست. بارها آزموده‌ایم و نتیجه‌اش را دیده‌ایم. هرکه نآمُخت از گذشتِ روزگار / نیز نآموزد ز هیچ آموزگار
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 4
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • حاجی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      حداقل یه چیز جدید بگو
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 1
    و ازسوئی تو اذهان اینکه ما دو میلیون بیشتر فروختیم ، پس کو پولش .
  • عباد IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 1
    باشد اصلا کل گفته شما درست اما شما که ادعای دین داری می کنی می توانی قسم بخوری 3..5 میلیون نفت می فروشین و پولش را هم می گیرین ؟
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    اتفاقا روش عزتمندانه ایستادگی ومقاومت درمقابل زیاده خواهی دشمن آقای جلیلی و همفکرانش جلوی زیاده خواهی امریکارا گرفته وجوابداده ودشمنراخوار ذلیل کرده که رسانه های مزدور عربستانی ازاین قصیه مینالندوبدجوری میسوزند واعلام میکنند به امریکایها حتی اجازه ورودبه جلسه را ایرانیها نمیدهند ولی این پادوهای نفوذی غرب درایران هستند که سعی میکنند حقیقت راوارونه نشان دهند وملت را ناامید بکننددولت کم کم بادادن قرضهای دولت قبل وصادرات نفتی وغیر نفتی وضعیت کشوررا سروسامان خواهد داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس