کد خبر 1364391
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
اوج هیجان در لیگ‌های معتبر اروپایی

در حالی که به هفته‌های پایانی لیگ‌های معتبر اروپایی نزدیک می‌شویم،‌ تنور قهرمانی در برخی از این لیگ ها از جمله سری آ ایتالیا و لیگ برتر جزیره به شدت داغ شده است.

سرویس ورزش مشرق _ فصل ۲۲_۲۰۲۱ در حالی رو به اتمام است که وضعیت قهرمانی در برخی از لیگ‌ها همچنان مشخص نیست و هنوز نمی‌توان تشخیص داد چه تیمی قرار است جام قهرمانی را فتح کند. به همین بهانه به سراغ ۵ لیگ معتبر اروپایی رفته‌ایم تا ببینیم چه تیم‌هایی شانس قهرمانی در این لیگ‌ها را دارند.

لیگ برتر انگلیس

اگر تا چند هفته گذشته به جدول لیگ برتر انگلیس نگاه می‌کردید، گزینه‌ی دیگری به‌جز منچسترسیتی پیدا نمی‌کردید تا شانس اول قهرمانی در بهترین لیگ دنیا باشد ولی درست درزمانی که همه فکر می‌کردند که این فصل قرار است نام سیتی بر جام قهرمانی حک شود، باخت شاگردان پپ به تاتنهام و تساوی برابر کریستال پالاس باعث شد که لیورپول فاصله ۶ امتیازی خود را به یک امتیاز کاهش دهد. شاگردان کلوپ عملکردی عالی از خود نشان دادند. آن‌ها در ۱۲ بازی گذشته، تنها دو امتیاز از دست دادند و تنها تیمی در لیگ جزیره هستند که می‌توانند هر پنج جام ممکن را بگیرند و در تاریخ نام خود را جاودانه کنند.

مدعیان قهرمانی 5 لیگ‌ معتبر اروپایی +جدول

همچنین این دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرار دارند و این امکان وجود دارد که با شکست رقبای خود در مرحله فینال به مصاف یکدیگر بروند تا بازهم اوج هیجان را در فینال لیگ قهرمانان شاهد باشیم. لیورپول چند روز پیش با حذف من سیتی در نیمه نهایی جام حذفی شانس کسب ۳ گانه را هم دارد.

از طرف دیگر رقابت آرسنال، تاتنهام و منچستریونایتد برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به اوج خود رسیده است و علاوه بر آن‌ها وستهام و ولورهمپتون نیز شانس کسب سهمیه را دارند. باید دید با هم می‌توانیم شاهد بازی رونالدو در لیگ قهرمانان باشیم.

سری A ایتالیا

لیگ برتر ایتالیا پس سال‌ها شاهد یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌ها برای کسب عنوان قهرمانی است. یوونتوس که مدت زیادی بر مسند قدرت تیکه زده بود، حالا دو فصل است که توانایی قدرت‌نمایی در سری‌آ را ندارد و جای خود را با تیم‌های شهر میلان عوض کرده است. در ابتدای فصل همه گمان می‌کردند که اینتر همانند فصل گذشته با اقتدار باز هم قهرمان سری‌آ خواهد شد ولی عملکرد فوق‌العاده آث.میلان و ناپولی معادلات را به هم ریخت. در طول فصل این سه تیم به‌نوبت در صدر جدول قرار می‌گرفتند و هر بار پس از مدتی صدر را به رقیب خود تعارف می زند. هم‌اکنون میلان با ۷۱ امتیاز، اینتر با ۶۹ امتیاز (یک بازی کمتر) و ناپولی با ۶۶ امتیاز (یک بازی کمتر) در رده اول تا سوم این لیگ پرطرفدار قرار دارند. البته هنوز ۵ هفته تا انتهای لیگ باقی مانده است و یوونتوس ۶۳ امتیازی نیم‌نگاهی به لغزش این سه تیم دارد تا شاید معجزه‌ای برای رسیدن بیانکونری به قهرمانی رخ دهد.

رقابت دو تیم همشهری میلان به لیگ ختم نمی شود. این دو رقیب همشهری باید در چارچوب رقابت‌های کوپا ایتالیا در بازی برگشت به مصاف هم بروند تا در صورت پیروزی به دیدار پایانی راه‌ یابند.

مدعیان قهرمانی 5 لیگ‌ معتبر اروپایی +جدول

با رصد جدول سری‌آ در این فصل، می‌توان به این نتیجه رسید، با وجود افت‌هایی که این لیگ داشته است، همچنان یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های دنیا است. سری‌آ تنها لیگ بین پنچ لیگ معتبر اروپایی بوده است که در آن سه برای کسب عنوان قهرمانی و پنج تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا می‌جنگند.

لالیگای اسپانیا

رقابت سه قطبی لیگ برتر اسپانیا همیشه جذابیت بالایی داشته است اما در این فصل با استارت بد بارسلونا و اتلتیکومادرید در لیگ، رئال مادرید خود را به سرعت بالا کشید. همین موضوع باعث زیاد شدن اختلاف امتیاز رئال و دو رقیب دیگرش شد. البته بارسلونا با بازگشت ژاوی به عنوان مربی و خریدهای خوب مدیران، به شرایط ایده‌آل گذشته خود بازگشته است. بارسا با دو بازی کمتر با ۱۵ امتیاز در رده دوم جدول لالیگا قرار دارد. شاگردان ژاوی این شانس را دارند که با پیروزی در این دو بازی عقب افتاده فاصله خود را به ۹ امتیازی کهکشانی‌ها برسانند تا هم تا حدودی خیال خود را از سهمیه لیگ قهرمانان راحت کنند و هم منتظر لغزش رئال در ۶ بازی باقی مانده باشند.

مدعیان قهرمانی 5 لیگ‌ معتبر اروپایی +جدول

همچنین اتلتیکومادرید، سویا و بتیس از دیگر تیم‌هایی هستند که می‌توانند جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را بگیرند و رقابت این تیم‌ها می‌تواند به جذابیت این لیگ محبوب بیافزاید.

بوندسلیگای آلمان

بایرن‌مونیخ آماده این روزها مجال نفس کشیدن به هیچ تیم در بوندسلیگا نمی‌دهد. قرمزهای مونیخ در این فصل همانند ۹ فصل گذشته با اختلاف فاحش نسبت به رقیب سنتی خود یعنی دورتموند در صدر بوندسلیگا قرار دارد. باواریایی‌ها با ۷۲ امتیاز و ۹ امتیاز اختلاف نسبت به دورتموند در جایگاه اول این جدول جا خوش کردند و به نظر نمی‌رسد که با توجه به آمادگی آنها، قهرمانی را در این فصل از دست بدهند.

مدعیان قهرمانی 5 لیگ‌ معتبر اروپایی +جدول

جدول بوندسلیگا البته برای ما ایرانی‌ها جذابیت دیگری نیز دارد. بایر لورکوزن، تیم سردار آزمون، برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رقابت سختی با سایر تیم‌ها دارد. لایپزیش، بایرلورکوزن، فرایبورگ و یونیون برلین چهار تیمی هستند که می‌توانند جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را بگیرند.

لیگ یک فرانسه

پاریسن ژرمن در این فصل لوشامپیونه، بر خلاف فصل گذشته، با اقتدار فصل را شروع کرد و روند خوب خود را ادامه داد. شاگردان پوچتیونو با ۷۴ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و فقط با کسب ۴ امتیاز دیگر می‌توانند قهرمانی خود را مسجل کنند.

مدعیان قهرمانی 5 لیگ‌ معتبر اروپایی +جدول

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • GB ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    خدایا این آرسنال پس کی میخاد قهرمان بشه - انگاری طلسم شده لامصب .... هواداران بی شمارش داغ قهرمانی به دلشون مونده ، همه نوبت به نوبت دارند جام می گیرن فقط آرسنال نگرفته ای خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس