کد خبر 1364060
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
قتل همسر و برادر زن در رضوانشهر/ قاتل دستگیر شد

مرد معتادی که همسرش را با شلیک گلوله در تهران به قتل رسانده‌بود در تبریز به اتهام سرقت خودرو دستگیر شد و راز قتل را بر ملا کرد.

به گزارش مشرق، ساعت‌۱۴ بعد از ظهر روز یک‌شنبه ۲۱‌فروردین قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری‌۱۵۸ کیانشهر از قتل زن جوانی در خانه‌اش با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی راهی محل شد.

تیم جنایی داخل پذیرایی در طبقه‌سوم ساختمان مسکونی با جسد زن ۳۵‌ساله‌ای به نام فهیمه روبه‌رو شدند که با شلیک دو گلوله به سر و بدنش به قتل رسیده بود.

نخستین بررسی‌ها حکایت از آن داشت ساعتی قبل ساکنان ساختمان متوجه صدای درگیری فهیمه و شوهرش و سپس صدای شلیک گلوله می‌شوند و وحشت زده از خانه‌های خود بیرون می‌آیند و با جسد خونین فهیمه داخل پذیرایی خانه‌اش روبه‌رو می‌شوند و موضوع را به مأموران پلیس خبر می‌دهند.

پسر ۱۷‌ساله مقتول که با دیدن جسد خونین مادرش شوکه شده‌بود، گفت: «پدرم معتاد به موادمخدر است و مادرم خیلی تلاش می‌کرد پدرم اعتیادش را ترک کند و به زندگی عادی برگردد، اما پدرم به خواسته‌های او توجهی نمی‌کرد و همین موضوع باعث درگیری آن‌ها می‌شد. امروز خواهر کوچکم به مدرسه رفته بود و من و خواهر دیگرم برای انجام کاری بیرون رفته بودیم و وقتی به خانه برگشتیم دیدیم همسایه‌ها داخل خانه ما هستند و بعد هم فهمیدیم مادرم به قتل رسیده است و من احتمال می‌دهم پدرم قاتل است.»

تحقیقات میدانی تیم جنایی نشان داد کامران معتاد به موادمخدر است و ساعتی بعد از حادثه با یکی از بستگانش تماس گرفته و به او گفته است که همسرش را با شلیک گلوله زخمی کرده است و از او خواسته‌است به مدرسه برود و دخترش را به خانه‌اش ببرد.

خودروی سرقتی

بدین ترتیب مأموران کامران را به عنوان مظنون به قتل تحت تعقیب قرار دادند، اما دریافتند وی پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته‌است.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت و مأموران پلیس تهران هیچ ردی از متهم پیدا نکرده‌بودند، مأموران پلیس شهر تبریز چند روز قبل هنگام گشت‌زنی جلوی هتلی به خودروی پراید پارک شده‌ای با پلاک تهران مشکوک شدند و از سامانه پلیس استعلام گرفتند. بررسی‌ها نشان داد خودرو از تهران سرقت شده و راننده آن هم یکی از مسافران هتل است. سپس مأموران به داخل هتل رفتند و راننده را به اتهام سرقت خودرو دستگیر و از داخل کمد اتاقش اسلحه کمری هم کشف کردند، اما خبر نداشتند که وی با آن اسلحه همسرش را به قتل رسانده و از سوی پلیس تهران به اتهام قتل عمد تحت تعقیب است.

متهم در بازجویی‌ها مدعی شد اسلحه را از داخل خیابانی پیدا کرده‌است و پس از مصرف شیشه و توهم ناشی از آن، خودرو را از تهران سرقت کرده و برای تفریح به تبریز آمده است و الان هم پشیمان است، اما از آنجایی که سرقت در تهران رخ داده بود وی همراه پرونده‌اش برای رسیدگی به تهران منتقل شد و در اختیار مأموران پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت.

اعتراف به قتل

متهم پس از انتقال به تهران خودش را با هویت جعلی معرفی کرد و با تناقض‌گویی قصد داشت راز قتل همسرش را مخفی نگهدارد، اما مأموران پلیس در بررسی سوابق متهمان سابقه‌دار هویت وی را به نام کامران بر ملا کردند و فهمیدند وی علاوه بر سرقت خودرو از اوایل فروردین امسال به اتهام قتل همسرش از سوی کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی تحت تعقیب است.

پس از بر ملا شدن راز قتل، قاتل صبح دیروز به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها به قتل همسرش اعتراف کرد. وی در ادامه برای تحقیقات بیشتر و بر ملا شدن زوایای پنهان حادثه در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

گفتگو با متهم

کامران سابقه داری؟

بله ۱۵‌سال قبل به اتهام سرقت برای اولین بار دستگیر شدم و به زندان افتادم و همین موضوع هم باعث شد هویتم بر ملا شود. البته، چون سابقه نداشتم یکسال بعد هم آزاد شدم و تصمیم گرفتم به خاطر خانواده‌ام خلاف نکنم.

چرا معتاد شدی؟

من سرم به کارم بود و تلاش می‌کردم یک لقمه نان برای خانواده‌ام تهیه کنم، اما چهار سال قبل در رفت و آمد با دوستان ناباب معتاد به مواد مخدر شدم و الان هم شیشه مصرف می‌کنم. واقعیتش همین اعتیاد زندگی‌ام را سیاه کرد و باعث شد همسرم را به قتل برسانم.

چرا؟

وقتی معتاد شدم فقط به فکر اعتیادم بودم و زندگی و بچه‌هایم را رها کرده بودم. همسرم تلاش کرد من ترک کنم، اما من نه تنها ترک نکردم که به موادمخدر شیشه روی آوردم. وقتی شیشه می‌کشیدم توهم می‌گرفتم تا اینکه از سه سال قبل به رفتارهای همسرم سوءظن پیدا کردم. همیشه او را سین جیم می‌کردم و به رفت و آمدش شک داشتم، اما او می‌گفت که من توهم دارم و به همین خاطر هم به او مشکوک هستم. همین موضوع همیشه باعث درگیری ما می‌شد تا اینکه نقشه قتل را طراحی و اجرا کردم.

درباره روز حادثه توضیح بده.

من معتاد بودم و فکر می‌کردم همسرم به همین خاطر مرا دوست ندارد و احتمال می‌دادم با فرد دیگری ارتباط داشته باشد. آنقدر این موضوع مرا اذیت کرد که تصمیم گرفتم اسلحه‌ای بخرم و با تهدید اسلحه از او بخواهم واقعیت را بگوید. دو هفته قبل از نزدیکی‌های میدان شوش کلت کمری به قیمت ۱۰‌میلیون تومان خریدم و روز حادثه هم وقتی دخترم به مدرسه رفت و پسر و دختر دیگرم بیرون رفتند به سراغ همسرم رفتم و از او خواستم واقعیت را بگوید. او گفت که خطایی نکرده است و من توهم می‌زنم، اما من قانع نشدم و با هم درگیر شدیم و دوتیر به سوی او شلیک کردم. فکر نمی‌کردم فوت کرده‌باشد، اما فرار کردم و با یکی از بستگانم تماس گرفتم و گفتم همسرم را با شلیک گلوله زخمی کرده‌ام.

بعد چه شد؟

چند روزی در تهران حیران و سرگردان بودم تا اینکه فهمیدم همسرم به قتل رسیده است و بعد هم با خودروی سرقتی به تبریز فرارکردم.

خودرو را چطور سرقت کردی؟

خودرو را چند روز قبل از حادثه برای اجرای نقشه‌ام سرقت کردم تا بعد از حادثه فرار کنم. روز سرقت به عنوان مسافر سوار خودروی پرایدی شدم و با تهدید اسلحه خودروی راننده را سرقت کردم و بعد از قتل همسرم با همان خودرو به تبریز رفتم و دو روز در هتل بودم که به اتهام سرقت دستگیر شدم.

چرا از همسرت جدا نشدی؟

قصد جدایی داشتیم و حتی دوبار هم برای طلاق به محضر رفتیم، اما بستگان میانجیگری کردند و از ما خواستند به خاطر فرزندانمان با هم زندگی کنیم، اماای کاش از هم جدا می‌شدیم.

حرف آخر.

دلم برای فرزندانم خیلی تنگ شده است.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    17 0
    ده میلیون واسه اسلحه دادی که از زنت حرف بکشی؟؟؟با اسلحه قلابی هم میشد که.
    • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      3 0
      در این گونه قتل ها دو گروه شریک جرم هستند و باید بخاطر اینگونه قتل ها مجرم شناخته شوند 1. قاچاقچیان و تولید و کنندگان و فروشندگان مواد مخدر 2. قاچاقچیان و فروشندگان اسلحه. باید در تبلیغات رسانه ای سطح شهر اینگونه افراد را زیر بار روانی ببریم تا انها عذاب وجدان بگیرند
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    14 0
    خدا کودکان بی مادر را عاقبت بخیر کند
  • جهودشناس IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    8 3
    فقط اعدام را خواستارم. چرا اعدامها رسانه‌ای نمیشن و فقط در وبسایتها نشان داده میشن. مگه چند نفر وبسایت بازدید میکنه؟! بجای اینکار باید در شبکه 1 و 2 و 3 و 4 و 5 بصورت هماهنگ، اعدام افراد خاطی نشان داده بشه. کشور به سرعت به گلستان و بستان تبدیل خواهد شد و بار سنگینی از روی دوش نیروی انتظامی و کارآگاهان برداشته میشه.
    • US ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      6 5
      همه معتادان را باید اعدام کرد. اما قبلش باید همه کسانی که گفتند معتاد بیمار است و مجرم نیست را با شکنجه داعشی گونه زنده زنده سوزاند.
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      2 0
      اخه من معتاد به تریاکم آزارم به هیچ موجودی غیر خودم نمیرسه ما خودمون اعدام خدایی هستیم نمک به زخممون نزنید با معرفت و خوب هم هست داخلشون همه را با یک چوب نرانید تعریف خودم را نمیکنم
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    11 2
    فک و فامیل بجای میانجیگری خانواده را از دست معتادنجات بدهند#شرکای جرم
  • ناشناس IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    5 0
    وقتی چند روز قبل از قتل همسرت یه پراید دزدیدی تا بعد از قتل فرار کنی.پس، از قبل نقشه داشتی همسرت رو بکشی!!!تا اینکه فقط از همسرت اعتراف بگیری!
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    5 0
    بیچاره فرزندان که بی پدر و مادر معلوم نیست چه آینده ای پیش رو داشته باشن.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    عجب جایی هم رفتی ک پنهون بشی خخخ کل مردم تبریز نیروی انتظامی هستن اونجا تکون بخوری بهت شک میکنن تو تبریز خلاف کار زود لو میره
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    خدا لعنت کند انی که گفت اعتیاد جرم نیست اینها ابلیسانی هستند که حرفهای به ظاهر قشنگ می زنن و لی باطنش لجن است
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 1
    اعدام فقط اعدام
  • محمود IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    آخ که دلم کبابه بخاطردخترکوچیکه که مدرسه بودوایی دوتا که بازاررفتن .ایخدموادچه خانوادههایی ازهم نپاشوند.اعتیادفرددروغگومیکنه.اخلاق طرف بدمیکنه.پشت سررفیقش کهده دقیقه پیش پهلوش بودوباهم کشیدن میشکنه .خلاصه مادربدیهاست.من یه کارداشتم شهرستان یه کارگر ازم خیلی شیشه میکشیدبین زمین واسمون درتابستون گیرافتادم ازبیکارگری دوتادیگهم بودکارباضررمن وخیانت وجفا کارگرومعتادتمامشد.چندماه بعدمیره تهرا ن طبقه۲ کمربندایمنی میزنه لچکی بجاستون.ازبس توهم داشت افتادمغزش دراومد زن وبجهم داشت .ای خدامن بنده سگتم رحمکردی پیش من نیفتاد .بی ذات.بی چشم ورو .بایدمعتادبندازن دریاوکسی که اعتیادداشته وترککرده اصلا اشتباهه براش زن بگیری وصاخب بچه هم بشه.فقططططططط باید ایناروسربه نیست کردمن ۲ماه دراتاق با دونفرشیشه ای بودم مگراینا خواب داشتن .خدابازمیگم شکرت خونش دامن منونگرفت چقدنون ونمک من خوردن آخرسربا ناراحتی وجنگ رفتن .بالا سری نگاه میکنه ..
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    قصد جدایی داشتیم و حتی دوبار هم برای طلاق به محضر رفتیم، اما بستگان میانجیگری کردند و از ما خواستند به خاطر فرزندانمان با هم زندگی کنیم، اماای کاش از هم جدا می‌شدیم. خیلی از این میانجیگری ها کار رو بدتر میکنه!
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    خدا لعنت کنه ادمای معتادو درسته مریضن ولی خانواده وبچه وپدر ومادر همه رو داغون میکنن دولت باید یه فکری کن چون هرروز داره بیشتر استقبال میشه از مواد صنعتی مثل شیشه یا هرچی تا وقتی با یه فرد معتاد زندگی نکنی نمیفهمی درک نمیکنی خانوادشون چع قدر تحت تاثیر رفتارهای نا به هنجار اون فرد مریض قرار میگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس