کد خبر 1363529
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
تأکید عمار الحکیم بر مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی

رهبر جریان حکمت ملی عراق از سازمان ملل و شورای امنیت خواست با برگزاری جلسه اضطراری پیامدهای این بحران را بررسی و برای جلوگیری از گسترش آن تلاش کنند.

به گزارش مشرق، «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز شنبه ضمن محکوم کردن حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین گفت: «با نگرانی بسیار تحولات اخیر در شهر بیت‌المقدس و اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی را پیگیری می‌کنیم».

دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق در ایران نقل از الحکیم گزارش داد، آخرین مورد حملات صهیونیست، سرکوب نمازگزاران در مسجد الاقصی و شکستن حریم آن و آلوده کردنش به نحو تأسف‌برانگیزی است.

وی همچنین تأکید کرد: «بر موضع ثابت و دائمی خود در حمایت از ملت فلسطین و مسئله عادلانه آنان تأکید می‌کنیم و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که برای نجات ملت مظلوم فلسطین از این اقدامات ظالمانه موضعگیری واضحی داشته باشند».

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان از سازمان ملل و شورای امنیت خواست با برگزاری جلسه اضطراری پیامدهای این بحران را بررسی و برای جلوگیری از گسترش آن تلاش کنند.

سرزمین‌های اشغالی به ویژه مسجد الاقصی دیروز (جمعه) شاهد شدیدترین درگیری‌ها در یک سال گذشته میان نمازگزاران فلسطینی با مأموران صهیونیست بود، به طوری که همچون رمضان سال گذشته نیروهای اشغالگر وارد صحن مسجدالاقصی شده و اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای فلسطینیانی را که برای ادای نماز به مسجد الاقصی آمده بودند، «اغتشاشگر» خواند و اعلام کرد که حدود ۳۰۰ نفر از آن‌ها را دستگیر کرده است.

حوادث دیروز در مسجدالقصی واکنش گسترده‌ای در سطح جهان اسلام را موجب شده و گروههای فلسطینی همچون حماس و جهاد اسلامی واکنش بسیار شدیدی داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس