کد خبر 1363399
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
آمریکا به مغرب جنگنده‌ می‌فروشد

سازمان دفاع ملی مغرب از امضای یک توافقنامه برای خرید و تعمیر جنگنده‌ با آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، سازمان دفاع ملی مغرب و شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» توافقنامه جدیدی را با هدف ساخت یک مرکز صنعتی برای مدرن‌سازی جنگنده‌های مغربی در مساحت ۱۵۰۰۰متر مربعی در حومه پایگاه هوایی «بن سلیمان» امضا کردند.

 این پایگاه تاسیسات صنعتی قرار است توسط شرکت «سابینا» اداره شود؛ شرکتی که به تعمیر، نگهداری و توسعه جنگنده‌های «اف-۱۶» و «سی-۱۳۰» نیروهای مسلح سلطنتی اختصاص دارد. این شرکت که زیرمجموعه نیروی هوایی سلطنتی مغرب است، تلاش می‌کند تا فعالیت صنعتی، نظامی و دفاعی نیروهای مسلح این کشور را توسعه دهد.

«دانیا ترنت» معاون شرکت آمریکایی لاکهید مارتین، گفته است: «مراکش بهترین امکانات صنعتی و تجهیزات نظامی پیشرفته را خواهد داشت و در عین حال از آموزش مداوم برای رفع نیازهای نیروی هوایی خود بهره‌مند خواهد شد».

طبق درخواست کشور مغرب که به  شرکت لاکهید مارتین ارائه شده است، انتظار می‌رود نیروی هوایی این کشور هواپیماهای آمریکایی «اف-۱۶ » را خریداری کند.

این در حالی است که پیش از نیز مغرب قراردادهایی را با شرکت‌های آمریکایی برای تجهیز پایگاه‌های هوایی خود در «بن سلیمان» و «بن جریر» برای دریافت هواپیماهای جنگی منعقد کرده بود؛ قراردادهایی که شامل طراحی تأسیسات و زیرساخت‌های پشتیبانی از جمله شبیه‌سازی و ایمن‌سازی پرواز و همچنین انبارهای ذخیره‌سازی است.

مغرب علاوه بر قراردادهای تسلیحاتی با ایالات متحده، تاکنون اقدام به خرید جنگنده از فرانسه و رژیم صهیونیستی کرده است؛  روابط تل آویو-مغرب در این زمینه همچنان ادامه دارد و رو به گسترش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 1
    آمریکا به مغرب جنگنده‌ می‌فروشد// قفبول نیست اول باید اسلحه روسیها و ته انباری هاش را تحویل دلقینسکی بده تا تمام عیار بشه نوکر و وابسته به امریکاو اول تمام پل های پشت سرش را باید خراب کند.تا راه برگشت نداشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس