کد خبر 1358750
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
آمریکا فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به بلغارستان را تایید کرد

دولت واشنگتن فروش بالقوه هشت فروند جنگنده اف-۱۶ به بلغارستان و تجهیزات مرتبط آن را در معامله‌ای به ارزش ۱.۶۷۳ میلیارد دلار تایید کرده است.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام آژانس همکاری امنیت دفاعی ایالات متحده، این توافق شامل چهار فروند جنگنده اف-۱۶ مدل سی بلاک ۷۰، چهار فروند اف-۱۶ مدل دی بلاک ۷۰ به همراه ۱۱ موتور F۱۰۰-GE-۱۲۹D و مقادیری از تجهیزات مرتبط با آموزش موشکی، موشک‌های هوا به هوا و دیگر تجهیزات است. 

کنگره روز دوشنبه از این فروش مطلع شد و یک دوره بررسی قانونی در این باره آغاز شده است.

این آژانس همچنین اعلام کرد:‌ این فروش پیشنهادی توانایی بلغارستان را برای مقابله با تهدیدات فعلی و آتی از طریق توانمندسازی نیروی هوایی این کشور برای استقرار هواپیماهای جنگنده مدرن در منطقه دریای سیاه، بهبود می‌بخشد.

این آژانس در ادامه بیانیه خود آورده است: بلغارستان تعهد خود را به مدرن سازی نیروهای مسلح این کشور نشان داده و هیچ مشکلی برای جذب این جنگنده‌ها و خدمات آن به نیروهای مسلح خود ندارد.

کمپانی لاکهید مارتین آمریکا سازنده این جنگنده‌ها قرار است مقاطعه کار اصلی این معامله باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 1
    پهپاد نشان داده از جنگنده و شکاری و بمب افکن هم بسیار ارزان تر، هم بسیار رادار گریزتر، هم بسیار قابلیت مانور بیشتر و هم با هزینه تامین و بهره برداری اقتصادی - انسانی بسیار کمتری است...
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    2 3
    اين آشغالهاي از رده خارج نماد آمريكا شده و به همه ميندازنش. نه اينكه جنگنده خوبي باشه، اينا هم رانت زيادي دارن و هم نفوذ سياسي و نظامي و اقتصادي. وگرنه اف شونزده آشغال درست و حسابيه و ارزش اينهمه توليد رو نداره.
  • رهام حسامی- IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    2 2
    اولا حدود 15 درصد جنگنده های جهان اف 16 هستش .اون قدیمی بلوک 30 بوده الاان بلوک 50 دارن میدن Powerplant: 1 × Pratt & Whitney F100-PW-229 afterburning turbofan اف16 فایتینگ فالکون ارتش امریکا همکنون بیش از 1200 فروند اف16 بلوک 70-72در خدمت دارد که حدود 700 فروند عملیاتی و مابقی ذخیره هستند.APG-83 Scalable Agile Beam Radar در مورد چیزی که نمیدونی اظهار نظر نکن .اره من از قابلیت ها و سیستم هایی که روی مدل فروشی نمیزارن میدونم مطلب زیاد هست وگرنه جنگنده خیلی خوبی هست .ببین ارزون و اقتصادی و هم قدرتمند هست .فکر میکنی ایرباس 380چرا شکست خورد علتش صرفه اقتصادی هست وگرنه بحث پیشرفته بودن نیست ایرباس ای۳۵۰ ایکس‌دابلیوبی جانشینش شد .وگرنه نگو اف 16 بد هست و اشغال از همون اف 5 و اف 14 ما بهتر هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس