کد خبر 1362959
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
چهره‌های هنر انقلاب در حوزه تجسمی معرفی شدند

شب معرفی هنرمندان چهره‌ هنرهای تجسمی، عکس و معماری سال ۱۴۰۰ شامگاه پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه در فضای باز محل حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش مشرق، در آخرین شب از برگزاری سلسله مراسم معرفی هنرمندان و چهره‌های سال هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۰ شامگاه پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه با معرفی هنرمندان هنرهای تجسمی، عکس و معماری برگزار شد.

چهره‌های هنر انقلاب در حوزه تجسمی معرفی شدند

در این مراسم، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مسعود نجابتی، سعید صادقی، محمدحسین حیدری، علی حیاتی، کیومرث قورچیان، عبدالحمید قدیریان، فرهاد سلیمانی، غلامحسین معماریان، حسین عصمتی، نادر قشقایی، بهزاد پروین قدس، محمد خزایی، صابر شیخ‌رضایی و جمعی دیگر از هنرمندان تجسمی حضور داشتند.

علی فروزانفر مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری به عنوان اولین سخنران و برای معرفی چهره هنر انقلاب معماری ۱۴۰۰ روی صحنه آمد و در سخنانی گفت: مستحضر هستید روزهای ۲۰ تا ۲۶ فروردین‌ماه همزمان با شهادت سیدمرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب معرفی شده است. در حوزه معماری ایرانی اسلامی و متعهد اساتید صاحب‌سبک بسیار داریم اما دکتر غلامحسین معماریان به واسطه دهه‌های تلاش و فعالیت ایشان در شهرسازی اسلامی و به صورت شاخص مخالفت و اقداماتش برای جلوگیری از تخریب بافت تاریخی حرم شاهچراغ، ایشان به عنوان چهره سال هنر انقلاب در معماری معرفی می‌شوند.

چهره‌های هنر انقلاب در حوزه تجسمی معرفی شدند

غلامحسین معماریان پس از دریافت تندیس هنر انقلاب در سخنانی گفت: ما هر چه داریم از بزرگان داریم که ۳۵ سال پیش تشخیص دادند من می‌توانم تدریس کنم. ما با دانشجوها زنده‌ایم و اگر اینها نبودند، کار ما نیز معنا نداشت. سال گذشته تلاش ۱۰ ساله‌مان برای جلوگیری از بافت تاریخی و فرهنگی شاهچراغ به نتیجه رسید.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این نگرانی برای همه به ویژه مسئولان به وجود آید که حساسیت نسبت به تخریب بافت‌های فرهنگی و تاریخی ایجاد شود، چراکه اینها نشانی از تمدن یک مملکت است.

در ادامه سیداحسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران روی صحنه حاضر شد و اظهار کرد: عکاسان همیشه به عنوان چشم تیزبین جامعه همواره سعی کردند منتقل‌کننده ارزش‌ها و زیبایی‌ها و نقد کژی‌ها باشند. در حوزه هندی و خانه عکاسان ایران نیز از روزهای آغاز انقلاب و جنگ نیز بهترین‌ها را گردهم داشتیم که سعی کردند لحظات ماندگاری را ثبت کنند. امیدواریم بتوانیم در حد بضاعت‌مان از این اساتید تجلیل کنیم.

در ادامه محمدحسین حیدری عکاس پیشکسوت دفاع مقدس و احسان باقری، تندیس چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۰ را به بهزاد پروین قدس اهدا کردند.

چهره‌های هنر انقلاب در حوزه تجسمی معرفی شدند

در ادامه نوبت به معرفی چهره هنر انقلاب هنرهای تجسمی رسید که سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری روی صحنه حاضر شد و از محمد خزایی دعوت کرد که سخنانی ایراد کند.

محمد خزایی هنرمند تجسمی نیز بیان کرد: هنر انقلاب جایگاه خاص خودش را دارد اما در حوزه تجسمی شانه به شانه جهان پیش رفته و جایگاهی ویژه برای خود باز کرده است. در کنار هنر جهانی، یک هنر انقلاب اسلامی را در دنیا شناساندیم و این هنر در دنیا مطرح است. امیدواریم به عنوان جریانی هنری در جهان بیشتر مورد توجه قرار گیرد چراکه نقطه‌ای روشن در کشور به حساب می‌آید.

دکتر حسین عصمتی هنرمند مجسمه‌ساز به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۰ معرفی شد که سال گذشته با نگاهی بین رشته‌ای به خلق تندیسی از سردار دل‌ها پرداخته بود.

همچنین محمدرضا میری هنرمند طراح گرافیک به عنوان چهره سال هنر انقلاب ۱۴۰۰ معرفی شد که سال گذشته نسبت به وقایع روز و خلق پوستر با این مضمون واکنش سریع نشان داده است.

چهره‌های هنر انقلاب در حوزه تجسمی معرفی شدند

عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش پیشکسوت، چهره بعدی بود که به دلیل واکنش سریع هنری به شهادت دختران افغانستانی معرفی شد

در پایان مراسم نیز، نادر قشقایی هنرمند مجسمه‌ساز به عنوان چهره سال هنر انقلاب ۱۴۰۰ معرفی و تجلیل شد. وی خالق تندیس سردار سلیمانی و چندین اثر شاخص در این رابطه بوده است.

چهره‌های هنر انقلاب در حوزه تجسمی معرفی شدند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس