از عاج و قادری تا حجازی‌فر و سرشار/ سینماگران و تئاتری‌های برتر هنر انقلاب معرفی شدند

لیلی عاج، نصرالله قادری، سعید اسماعیلی، هادی حجازی‌فر، سیاوش سرمدی و محمد سرشار به عنوان ۶ چهره برتر هنر انقلاب در دو عرصه تئاتر و سینما در سال ۱۴۰۰ معرفی شدند.

به گزارش مشرق، نخستین شب از سلسله مراسم پاسداشت هنرمندان عرصه‌های مختلف هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰ با محوریت تجلیل از چهره‌های برتر هنر انقلاب در دو حوزه تئاتر و سینما شامگاه یکشنبه (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) در فضای باز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در اولین شب این مراسم که اختصاص به معرفی چهره‌های برتر هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰در دو شاخه تئاتر و سینما داشت، کوروش زارعی مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و حمیدرضا جعفریان معاون امور سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی میزبان قریب به ۲۰۰ چهره از هنرمندان و فعالان این دو عرصه هنری بودند.

برگزاری این مراسم که اجرای آن بر عهده رسالت بوذری بود، بعد از پذیرایی و صرف افطار با قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران شکل رسمی و عینی به خود گرفت.

از عاج و قادری تا حجازی‌فر و سرشار/ سینماگران و تئاتری‌های برتر هنر انقلاب معرفی شدند

امید با برچیده شدن رَختِ کرونا شاهد گردهمایی‌های دوستانه بیشتری میان اهل هنر با محوریت انقلاب باشیم

کوروش زارعی به‌عنوان نماینده مدیران حوزه هنری سازنان تبلیغات اسلامی در شب پاسداشت و تجلیل از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر و سینمای انقلاب ضمن عرض خوشامدگویی به حضار و آرزوی قبولی طاعات و عبادات آرزو کرد که به برکت این ایام شاهد برچیده‌شدن رَختِ ویروس کرونا از آسمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم تا بتوانیم چنین جمع‌ها و گعده‌هایی را با حضور هنرمندان متعهد هنر انقلاب با راحتی خیال برگزار کنیم.

از عاج و قادری تا حجازی‌فر و سرشار/ سینماگران و تئاتری‌های برتر هنر انقلاب معرفی شدند

نصرالله قادری، لیلی عاج و سعید اسماعیلی یه چهره برتر هنر انقلاب در عرصه تئاتر

در ادامه مراسم با پخش کلیپ‌هایی از شش چهره منتخب عرصه تئاتر و سینمای انقلاب در سال ۱۴۰۰ با اهداء لوح تقدیر، تندیس جشن بزرگداشت هفته هنر انقلاب تقدیر و تجلیل شد.

در بخش تئاتر از لیلی عاج نویسنده و کارگردان دو نمایش بابا آدم و کجایی ابراهیم؟ از آثار موفق اجراشده در طی سال ۱۴۰۰ خورشیدی تجلیل به عمل آمد.

بابا آدم نمایشی با محورت روایت سختی‌ها و مصائب خانواده‌های اعضای گروهک منافقین و کجایی ابراهیم؟ روایت کننده فرازی از زندگی شهید ابراهیم هادی است که لیلی عاج با اجرای همومی این دو اثر توانست اقبال منتقدان، کارشناسان و عموم مخطابان هنر نمایش را به شکل توامان به دست بیاورد.

از عاج و قادری تا حجازی‌فر و سرشار/ سینماگران و تئاتری‌های برتر هنر انقلاب معرفی شدند

دکتر نصرالله قادری نمایشنامه‌نویس، مدرس تئاتر و  پژوهشگر ممتاز عرصه هنرهای نمایشی انقلاب و دفاع مقدس به خاطر نگارش و انتشار دو نمایشنامه پرتره از زندگی شهید مرتضی آوینی و شهید دکتر سیدمحمد بهشتی بود دومین چهره تجلیل شده به عنوان هنرمند برتر انقلاب در عرصه تئاتر طی سال ۱۴۰۰ بود.

هر دو نمایشنامه نگارش شده توسط قادری سال گذشته(۱۴۰۰) با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری چاپ و روانه پیشخوان کتابفروشی‌ها شد.

همچنین سومین هنرمند تجلیل ‌شده در عرصه تئاتر سعبد اسماعیلی کارگردان نمایش فصل شیدایی (قیامة الارض) بود که این نمایش را سال گذشته در کشور عراق به صحنه برده بود. بیش از ۱۲۰۰۰ نفر از مخاطبان عراقی طی شب‌های اجرای این اثر نمایش از آن استقبال کردند.

به دلیل همان استقبال؛ گروه نمایشی قیامت الأرض طی همین ایام در حال فراهم کردن شرایط اجرای مجدد این اثر نمایشی در استان حله کشور عراق هستند.

اسماعیلی بعد از دریافت تندیس چهره هنر انقلاب در عرصه تئاتر ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه هنری  با اشاره به آنکه به نمایندگی از گروه نمایش قیامت الأرض این تندیس را دریافت می‌کند یادآور شد: موظف هستم از این صحنه استفاده کنم و از رسالت بوذری و علیرضا کوه‌فر که بیشترین حمایت‌ها را در راستای تولید و اجرای این اثر نمایشی داشتند کمال تشکر را داشته باشم.

از عاج و قادری تا حجازی‌فر و سرشار/ سینماگران و تئاتری‌های برتر هنر انقلاب معرفی شدند

محمد سرشار؛ سیاوش سرمدی و هادی حجازی‌فر سه چهره برتر هنر انقلاب در عرصه سینما

در ادامه و در بخش معرفی و تجلیل از سه چهره هنرمند برتر عرصه هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰ در حوزه سینما به‌ترتیب از محمد سرشار، سیاوش سرمدی و هادی حجازی‌فر تقدیر به عمل آمد.

محمد سرشار از مدیران و بنیان‌گذاران شبکه پویا در رسانه ملی و همچنین از بنیان‌گذاران بخش پویانمایی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بود که به سبب تولید آثار مبتنی بر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در قالب پویانمایی به‌ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان به‌عنوان هنرمند تراز انقلاب در سال ۱۴۰۰ در حوزه سینما برگزیده شد.

سیاوش سرمدی کارگردان فیلم سینمایی منصور؛ دومین هنرمندی بود که به عنوان چهره برتر هنر انقلاب درحوزه سینما در سال ۱۴۰۰ خورشیدی معرفی شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

فیلم سینمایی منصور با نام سابق اوج ۱۱۰ محصول سال ۱۳۹۹ است که در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد. فیلم منصور درباره بخش‌هایی از زندگی تیمسار منصور ستاری، فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و از سازندگان اولین جنگنده ایرانی است.

از عاج و قادری تا حجازی‌فر و سرشار/ سینماگران و تئاتری‌های برتر هنر انقلاب معرفی شدند

همچنین هادی حجازی‌فر کارگردان فیلم موقعیت مهدی که اثر سینمایی او روایت کننده روایت‌گر ۶ پرده از رشادت‌های زندگی برادران شهید باکری است و طی این ایام توانسته در قالب اکران عمومی اقبال جامعه منتقدان، کارشناسان و عموم مخاطبان را با خود به‌همراه داشته باشد به عنوان سومین چهره برگزیده هنرمند عرصه انقلاب در حوزه سینما مورد تقدیر قرار گرفت.

موقعیت مهدی نخستین‌بار در چهلمین جشنوارهٔ فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد. این فیلم از ۱۴ نامزدی برندهٔ پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد.

پایان‌بخش این مراسم عکس دسته جمعی تمامی شش چهره برگزیده هنر انقلاب در عرصه تئاتر و سینما بود که با حضور بر سکوی اجرای برنامه در محوطه باز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در کنار مدیران عرصه تئاتر و سینمای حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرفتن عکسی گروهی مورد تشویق حاضران در مراسم قرار گرفتند.

از عاج و قادری تا حجازی‌فر و سرشار/ سینماگران و تئاتری‌های برتر هنر انقلاب معرفی شدند

مهدی دامان رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حبیب ایل‌بیگی مدیر شورای ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود فرهنگ مدیر دفتر تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، حمیدرضا جعفریان معاون امور سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، حسن دولت‌آبادی مدیر دفتر تئاتر کودک ونوجوان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سیدوحید فخرموسوی مدیرکل اداره ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین پارسایی، شهرام گیل‌آبادی، وحید لک، خیام وقار کاشانی، توحید معصومی، حمید نیلی، سیدجمال ساداتیان، غلامرضا موسوی، سعید سعدی، اصغر همت، اتابک نادری، حسین مسافرآشنا، شهرام کرمی، مجید امرایی، جلیل فرجاد، منوچهراکبرلو، محمدحسین ناصربخت، محمد دشتگلی از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس