عراق - دفاع هوایی

فرمانده پدافند هوایی عراق با اشاره به تلاش‌های این کشور در جهت تقویت نیروی هوایی، از واردات سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته خبر داد.

به گزارش مشرق، فرماندهی پدافند هوایی عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور، روز یکشنبه از ورود سامانه‌های پیشرفته دفاع از حریم هوایی در سال جاری خبر داد.طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» در حاشیه مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سال تاسیس پدافند هوایی، «معن السعدی» فرمانده پدافند هوایی این کشور گفت: «فرماندهی پدافند هوایی به سامانه‌های شناسایی  (رادار) و پردازش اعم از موشک و توپ مجهز است؛ سامانه‌هایی که کنترل حریم هوایی کشور را ممکن می‌سازند.»

السعدی در ادامه افزود: «پدافند هوایی برای مجهزشدن به سامانه‌های دفاع هوایی به حمایت و پیشرفت بیشتری نیاز دارد تا همگام با تحولات جهان پیش برود؛ چرا که هر کشوری که کنترل و سلاح دفاع هوایی قوی‌تری داشته باشد، تسلط بیشتری بر حریم هوایی و حمایت از حاکمیتش خواهد داشت».

وی در اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده از دو سال اخیر تاکنون درخصوص سامانه‌های دفاع هوایی عراق، گفت: «هدف از انعقاد قراردادها در این زمینه، از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش، حمایت از نیروهای پافند هوایی و افزایش قدرت جنگاوری آن‌هاست».

فرمانده پدافند هوایی عراق اذعان کرد: «امیدواریم امسال سامانه‌های پیشرفته مدرن به تجهیزات موجود ما اضافه شوند؛ تا قابلیت‌های رزمی دفاعی و حفاظت از حریم هوایی را افزایش دهند».

پیش از این دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرده بود که برای به حداکثررساندن توانایی‌های نیروی هوایی، نسبت به واردات سه نوع رادار پیشرفته و تعدادی هواپیمای چندمنظوره از جمله هواپیماهای جنگنده اقدام کرده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 0
    الان میره پاتریوت میخره گوسفند چون میدونه از این اشغال تر و گرون تر تو دنیا نیست خوب عراق ضعیف میکنه
  • MD ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 0
    اگر این کار رو دولت عراق میخواد انجام بده باید گفت که به نظر میاد این کار رو برای مقابله با تهدیدهای هوایی حشد الشعبی بر علیه آمریکاییها میخواد انجام بده و در اصل آمریکا داره از این طریق و با این بهانه امنیت نیروهای خودش رو فراهم میکنه.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 0
    تا وقتی آمریکای لعنتی توی کشورتون هست، حرف از قدرت و این چیزها نزنید، آمربکا هرجا بود ضعف و نابودی کشور حتمی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس