ارسال تسلیحات به کی‌یف مانع تحقق اهداف عملیات ویژه روسیه نمی‌شود

وزارت دفاع روسیه ضمن ارائه آمار جدیدی از خسارت ارتش اوکراین، گفت رژیم کی‌یف سه گردان جدید از مجرمان را برای جلوگیری از خروج غیرنظامیان یا تسلیم‌شدن نظامیان اوکراینی در خارکیف ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، نیروهای مسلح روسیه شامگاه چهارشنبه آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در پی عملیات نظامی ویژه در این کشور ارائه کرد.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه خبر داد از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ارتش روسیه ۴۴۷ پهپاد دشمن را منهدم کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کناشنکوف در این‌باره توضیح داد: «در مجموع از ابتدای عملیات ویژه نظامی، ۱۳۰ فروند هواپیما، ۱۰۳ فروند بالگرد، ۲۴۴ سامانه موشکی ضدهوایی، ۴۴۷ هواپیمای بدون سرنشین، ۲۱۷۳ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی زرهی، ۲۴۳ موشک انداز چندگانه، ۹۳۷ قبضه توپ صحرایی و خمپاره‌انداز و همچنین ۲۰۸۲ دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراین نابود شدند».

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که ارتش اوکراین سه گردان ملی جدید از «جنایتکاران و مجرمان» ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

زلنسکی از بایدن خواستار افزایش تحریم ها علیه روسیه شد

«میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه خبر داد که مقامات اوکراین هم‌اکنون سه گردان ملی جدید را از «جنایتکاران» استخدام کرده‌اند.

ریانووستی در خبر دیگری به نقل میزینتسف نوشت: «در خارکیف، تشکیل سه گردان ملی‌گرای جدید که متشکل از زندانیانی است که برای جرایم سنگین محکوم شده‌اند، در حال تکمیل است».

به گفته این ژنرال روسی، وظایف اصلی این گردان‌ها مسدود کردن خارکیف از جنوب به منظور جلوگیری از خروج مردم محلی از شهر و همچنین انهدام یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین در صورت تلاش برای عقب‌نشینی یا تسلیم شدن است.

بیشتر بخوانید:

قانونگذاران آمریکایی بایدن را برای سختگیری ضد عربستان تحت فشار قرار می‌دهند

بر این اساس، وی تاکید کرد که چنین اقدامات رژیم کی‌یف بار دیگر نشان‌دهنده نگرش غیرانسانی آن نسبت به سرنوشت مردم اوکراین و بی‌توجهی کامل به تمام هنجارهای اخلاقی و حقوق بشردوستانه بین المللی است.

رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه همچنین افزود: «ما از سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که فوراً تمام اقدامات تأثیرگذار بر طرف اوکراینی را برای نجات غیرنظامیان انجام دهند».

پیش از این، مقام‌های منطقه دونتسک گفته بودند ارتش اوکراین با استفاده از ۴۰ راکت گراد، مناطق مسکونی را موشک‌باران کرده است.

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» در واکنش به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس، اعلام آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین کرد و تأکید کرد که مسکو به هیچ عنوان قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این کشور خلع سلاح و نازی‌زدایی کردن کشور اوکراین است. کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای کمک به کاهش تنش‌ها در اوکراین نکرده‌اند بلکه با عرضه تسلیحات به کی‌یف، بیش از حد به درگیری‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • نیما IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    10 39
    خداوند نونازی ها را نابود کند
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 6
      خداوند اریایی ها و ضد جهود ها را حفظ کند
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 5
      خداوند اریایی ها و ضد جهود ها را حفظ کند
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 12
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    14 1
    خخخخ تو خودت جنایتکاری. هنوز پرونده باز توی بوچا و کراماتورسک داری!!
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 1
      منظورت اسرائیل کودک کش است که 70 سال است فلسطینیان را در صبرا و شتیلاها قتل عام می کند یا منظور رئیس جمهور دلقک یهودی فراماسون صهیونیست است ولی فکر کنم شاید تو نوکر ارباب یهودی ات باشی
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    24 4
    آره تو راست میگی
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      1 15
      نه شیطان بزرگ راست میگه
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 5
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 11
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 11
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • UA ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 11
    تو سوریه هم ناتو از سپر انسانی استفاده میکرد و بایستی برای رفتار تروریستی آمریکا هر لحظه آماده بود
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 4
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    10 2
    دوستان در جریانی، روسیه که تعهد کرد بود در ازای ازبین رفتن بمب هسته ای اوکراین تضمین امنیتی بدهد خودش خاک اوکراین را اشغال کرده حالا اوکراین برای دفاع از تمامیت عرضی خود مزدور استخدام کرده چون این مزدوران خوب می جنگند پس جنایتکاراند!!! اصلا چه معنی داره در مقابل ارتش روسیه ۴۵ روز ایستاد!!@@
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 3
      آخه قبلش اوکراین هم تعهد کرده بود و زد زیرش
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      3 4
      اصلا اوکراین بخشی از روسیه بود که با حیله آمریکا و غرب از سرزمین مادری جدا شد، یعنی تمامیت ارضی قبلا نقض شده بود
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 2
    خداوند اریایی ها و ضد جهود را حفظ کند
  • FR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 8
    نفاق غربی ها که کثیف ترین روش را در این جنگ در پیش گرفته اند مشخص است دیگر از موج مهاجر حرفی نیست مردم را در اوکراین بعنوان سپر انسانی نگه داشته و تروریست های نازی جنایتکار اوکراینی و جهانی را بعنوان مردم اوکراین وادار به ادامه جنگ نموده اند و از مذاکره برای صلح ممانعت میکنند
  • من IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    17 2
    پوتین خودش ته جنایتکارایه جالبه باز این حیوان دم از این حرفها می زنه مرگ بر پوتین و پوتین لیس درود بر زلانسکی قهرمان
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 9
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • ... IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    5 1
    ان شاءالله مرگ پوتین جنایتکار کمونیست را در کل جهان جشن بگیریم
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 0
    یعنی بدتر ازداعش و....درسوریه هست
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 1
    مرگ بر زلنسکی صهیونیست دوست اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس