وزیر دادگستری انگلیس در اعتراض به "پارتی گیت" جانسون استعفا داد

لرد دیوید ولفسون، وزیر دادگستری انگلیس، در نامه ای به نخست وزیر این کشور از " شکسته شدن مکرر قوانین" توسط او انتقاد و در رسانه های اجتماعی اعلام استعفا کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسکای نیوز، لرد دیوید ولفسون، وزیر دادگستری انگلیس، یک روز پس از جریمه شدن بوریس جانسون به دلیل نقض قوانین ضد کرونا و حضور در مهمانی موسوم به پارتی گیت، از سمت خود استعفا داد و بیان کرد که اقدامات نخست وزیر "ناسازگار با حاکمیت قانون" است.

ولفسون که متولد لیورپول است و در دبیرستان کینگ دیوید این شهر تحصیل کرده، اعلام کرد نامه ای برای نخست وزیر فرستاده و در آن از "نقض مکرر قوانین" انتقاد کرده است.

او گفت که با توجه به "تعهدات وزارتی و حرفه ای" خود در این زمینه، "گزینه ای" جز استعفا ندارد.

وی افزود: « آقای نخست وزیر رفتار خود را با مصونیت از مجازات قانونی ناشی از جایگاه لاپوشانی می کند؛ آن هم در زمانی که بسیاری از افراد جامعه با هزینه‌های شخصی سنگین از قوانین پیروی می‌کنند و دیگران به دلیل جرایم مشابه و گاهی به ظاهر کم‌اهمیت‌تر جریمه یا پیگرد قانونی می‌شوند. این درست نیست».

بنا به به گزارش اسکای نیوز، ولفسون که آذر ۱۳۹۹ به این سمت منصوب شده بود، گفت که جانسون"هیچ گزینه ای جز رسیدگی به استعفای من" ندارد.

او همچنین نامه خود را به نخست وزیر روز چهارشنبه در توییتر به اشتراک گذاشت.

لرد ولفسون از دسامبر ۲۰۲۰ وزیر دادگستری است. او مسئول سازمان حقوق بشر و قانون اساسی انگلیس هم بود.

بهمن‌ماه گذشته که ماجرای پارتی‌گیت برای نخستین بار سرباز کرد بیش از ۱۴ تن از هم‌حزبی‌های جانسون خواستار استعفای وی از قدرت شدند. از این تعداد ۹ تن نامه عدم اعتماد خود را تحویل فراکسیون حزب دادند. بر اساس قوانین داخلی حزب محافظه‌کار، اگر ۱۵ درصد از اعضای حزب معادل ۵۴ تن، خواستار انتخابات درون حزبی شوند، بوریس جانسون با رای عدم اعتماد مواجه خواهد شد.

جانسون همان موقع با اذعان به برگزاری مهمانی در زمان محدودیت‌های کرونایی تلاش کرد با عذر خواهی، خود را ازگرداب انتقادها و بحرانی که گریبان‌گیرش شده رها کند و بعد از آن هم بحران اوکراین، ماجرای پارتی‌گیت را به فراموشی سپرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    اینجا بعضیا نامه نوشتن واکسن وارد نشه بعد که کشته های کرونا از کشته های جنگ بیشتر شد و خودشون وزیر شدن مشکلی با این موضوع نداشتن. حالا استعفا که هیچ وقیحانه از افزایش چهار برابری قیمت دارو میگن! اونوقت اونجا طرف چون قانون منع تجمع کرونا رو زیر پا گذاشته مجبور شد استعفا بده. کدوم مملکت اسلام ناب محمدی داره؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس