کد خبر 1335969
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
افشای عکسی تازه از قانون‌شکنی جانسون/ دومینوی رویگردانی نمایندگان محافظه کار از نخست وزیر

رسانه‌های انگلیسی از افشای عکسی از جانسون در یک مهمانی در دوران قرنطینه در حالی که لیوان نوشیدنی را در دست داشته خبر دادند و در این شرایط نمایندگان حزب وی یکی پس از دیگری به جمع مخالفانش می‌پیوندند.

به گزارش مشرق، "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس این روزها دوران بدی را سپری می کند و افشای موارد متعدد نقض قواعد کرونایی از طرف نخست وزیر و اطرافیانش در دوران قرنطینه شرایط سختی را برای وی ایجاد کرده است.

روز دوشنبه نتیجه یک گزارش تحقیقات داخلی درباره جریانات موسوم به "پارتی گیت"، مسئولین دولتی در مقر نخست وزیری و اطرافیان جانسون را به عدم رعایت جدی قوانین متهم کرده است. این گزارش به شکست رهبری در دولت اشاره می‌کند.

در این شرایط اخیرا رسانه های انگلیسی از کناره گیری چهار تن از معتمدان جانسون هم خبر داده اند.

 به نوشته رسانه های انگلیسی لندن اعلام کرد که استعفای "مارتین رینولدز"، رئیس دفتر بوریس جانسون و "دن روزنفیلد"، رئیس ستاد و از کارکنان ارشد دولتی در مقر نخست وزیری را پذیرفته است. دو مقام ارشد دیگر شامل " جک دویل" مدیر ارتباطات جانسون و "منیره میرزا"، رئیس بخش سیاسی در داونینگ استریت هم پیش از این برنامه‌های خود برای استعفا را اعلام کردند.

"رینولدز" و "دویل" در ماجرای موسوم به پارتی گیت پیرامون جشن‌ها در دفتر نخست وزیری در سال ۲۰۲۰ که در حال حاضر تحقیقات در این باره از طرف پلیس لندن در حال جریان است دخیل هستند.

به نوشته "ان تی وی" آلمان، رسانه های انگلیسی امروز (شنبه) عکسی از نخست وزیر را منتشر کردند که در یک پارتی در دوران قرنطینه در سال ۲۰۲۰ لیوان نوشیدنی در دست دارد.

افشای این عکس اگر چه کوچک به نظر می رسد، اما اظهارات جانسون مبنی بر اینکه قواعد کرونایی را زیر پا نگذاشته است نقض می کند.

رسانه های انگلیسی در این شرایط از افزایش تعداد نمایندگان محافظه کاری که می خواهند به جانسون رای عدم اعتماد بدهند خبر می دهند.

سرنوشت جانسون حالا در دستان حزب محافظه کار او قرار دارد. اگر حداقل ۵۴ نماینده حزب محافظه کار خواستار دادن رای اعتماد به جانسون شوند این روند شکل خواهد گرفت.

به نوشته "ان تی وی" آلمان، یکی دیگر از نمایندگان حزب محافظه کار جانسون هم بی اعتمادی خود به وی را ابراز کرده است.

"نیک گیب"، از نمایندگان حزب محافظه کار در تحلیلی که در روزنامه تلگراف منتشر شده نوشته است: برای بازگرداندن اعتماد باید نخست وزیر را تغییر دهیم. متاسفانه به ندرت قابل تصور است که جانسون حقیقت را بگوید. گفتن حقیقت مهم است و این مسئله در هیچ کجا مانند مجلس عوام اهمیت ندارد.

جانسون بابت این مسئله که در دوران قرنطینه مهمانی های در مقر نخست وزیری برگزار شده است عذرخواهی کرده است. با این همه وی همچنان معتقد است که خودش هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته و همچنان در برابر درخواست ها برای کناره گیری مقاومت می کند.

به گزارش رسانه های انگلیسی حداقل ۱۸ نماینده از حزب محافظه کار از سلب اعتماد خود از جانسون سخن گفته اند و این مسئله احتمال دادن رای عدم اعتماد به او را افزایش می دهد. تحقیقات پلیس لندن درباره جریانات موسوم به پارتی گیت همچنان ادامه دارد.

نشریه میرر Mirror به نقل از منابع ناشناس از عکسی در دسترس پلیس گزارش داده که نشان می دهد جانسون در مراسم جشن تولدش در سال ۲۰۲۰ یک لیوان نوشیدنی را در دست داشته است. جانسون پیش از این بارها تاکید کرده بود که تنها برای مدتی کوتاه و در رابطه با قرار های کاری در این گونه جلسات حضور داشته است.

جریانات موسوم به "پارتی گیت" همچنین تنش ها و ناآرامی هایی را در کابینه جانسون ایجاد کرده است.

ریشی سوناک، وزیر دارایی کابینه جانسون که از وی به عنوان جانشین احتمالی نخست وزیر یاد می شود از حمله اخیر نخست وزیر به رهبر اپوزیسیون که منجر به کناره گیری برخی از معتمدین وی شده است فاصله گرفته است.

به نوشته تایمز بعد از آن برخی اعضای کابینه "سوناک" را به دادن مانورهای خودخواهانه متهم کرده و یا خواستار استعفای او شدند.

در جریان مذاکرات مجلس عوام پیرامون برگزاری ‌میهمانی در دفتر و اقامتگاه نخست وزیر در زمان محدودیت کرونایی، جانسون کایر استارمز، رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که در زمان ریاست نهاد دادستانی بریتانیا از قبول مسئولیت طفره رفته است. بوریس جانسون گفت پس از اینکه مشخص شد یکی از مجریان مشهور رادیو و تلویزیون مرتکب کودک‌آزاری شده بود، کایر استارمر دستور پیگرد این موضوع را صادر نکرد. به گفته نخست وزیر، این به منزله کوتاهی در انجام وظیفه بود. اما مشخص شده که این اتهام خلاف واقع است و این پرونده ارتباطی با استارمر نداشت. اظهارات نخست وزیر باعث تذکر رئیس مجلس شد و چند تن از نمایندگان حزب حاکم محافظه‌کار نیز از او خواستند سخنان خود را پس بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس