توطئه افغان‌هراسی با هوچی‌های داخلی و خارجی

موج اخیر رسانه‌ای پیرامون نزاع ایرانی و افغانستانی بازتولید همان موج مرداد ۱۴۰۰ است. پروژه‌ای که توسط سعودی، ترکیه، آمریکا و انگلیس در حال پیاده‌سازی است که هدف این پروژه کشاندن ایران به باتلاق است.

به گزارش مشرق، به جملات زیر دقت کنید:‌

  • «حمله افغان‌ها به ماموران انتظامی در رفسنجان»
  • «تجاوز و قتل یک دختر توسط مهاجر افغانستانی در شیراز»
  • «تجاوز ۲۵ جوان افغان به یک دختر جوان در قشم»

این‌ها "عناوین" تعدادی از ویدئو کلیپ‌هایی است که اخیراً با تمرکز روی واژه افغانستان نشر داده شده است؛ عناوینی که از اساس کذب بودند.

موج سنگین رسانه‌ای علیه مهاجران افغانستانی در ایران ادامه دارد. دستی در پس پرده درحال تحریک اقشار مختلف مردم با گرایش‌ و قومیت‌های مختلف علیه مهاجران افغانستانی است. در این ماجرا از اصل تعمیم پذیری برای این فریب رسانه‌ای استفاده می‌شود. این تعمیم اینگونه اتفاق می‌افتد که ماجرای حمله به سه طلبه در مشهد واقعی بود، باقی اخبار و کلیپ‌ها نیز واقعی است! در حالی که اغلب این کلیپ‌ها پس از بررسی معلوم می‌شود که صحت نداشته است.

امّا این تمام ماجرا نیست. فاز دوم این طرح روز دوشنبه با حمله به کنسولگری کشورمان در افغانستان اجرا شد. 

عاملین حمله «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» از گروه‌های وابسته به ناتو بودند که پیش از این توسط اشغالگران غربی نظیر ترکیه و انگلیس تامین مالی می‌شدند. 

امّا ریشه این موج سنگین رسانه‌ای با محوریت نزاع ایرانی-افغانستانی کجاست؟

ماجرا به تحولات جنوب شبه جزیره عربستان برمی‌گردد. یمنی‌ها پس از عملیات سه مرحله‌ای موسوم به کسر الحصار (شکست محاصره) در بازه زمانی ۲۰ اسفند تا ۵ فروردین، ضربه‌ای بی‌سابقه به زیرساخت‌های حیاتی سعودی وارد کردند.

تأسیسات نفتی بزرگترین شرکت نفتی جهان در «جیزان»، تأسیسات حیاتی آب‌شیرین‌کن در «الشقیق» و نیروگاه برق «ظهران الجنوب» از جمله اهداف عملیات در پاسخ به محاصره غیر انسانی یمن و حملات هوایی از سوی ائتلاف سعودی بود.

آمریکا بلافاصله سازمان ملل را مامور به اجرای‌ آتش بس کرد. روز ۱۳ فروردین آتش بسی به مدت ۲ ماه برقرار شد. طرفین پذیرفتند که تمامی عملیات نظامی، هوایی، زمینی و دریایی در داخل یمن و فراتر از مرزهای آن را متوقف و  محاصره یمن نیز برداشته شود. 

بازه زمانی آتش بس نشان از عمق جراحتی دارد که در "آغازین روزهای هشتمین سال دفاع مقدس یمن" بر پیکر سعودی وارد شد. اکنون از ۳۰ کشور ائتلاف جنگ علیه یمن فقط عربستان و امارات باقی مانده که این دو پادشاهی نیز رقیب یکدیگر در یمن شدند. 

سعودی در حال شکست خوردن است و عملا نشانه‌های آن قابل مشاهده است اما ضربه اصلی به محور آمریکایی-انگلیسی خورده است. لذا سعودی، آمریکا و انگلیس به همراه همپیمان خود در منطقه یعنی ترکیه به دنبال جبران ماجرا در منطقه هستند. 

آنکارا تا حدی توانسته نفوذ خود در دوران اشرف غنی در افغانستان مجدداً بازسازی کند. اردوغان برای رابطه با حکام جدید افغانستان اعلام کرد که قرائت ترکیه (کشور عضو ناتو) از اسلام مشابه قرائت طالبان است!

انگلیس از ۲۰۱۱ با نقاب دولت اخوانی اردوغان در جهان اسلام سنگ تفرقه انداخته است. لندن نیز در پوشش اخوان المسلمین بر موج بیداری اسلامی سوار شد و توانست نزاع امت اسلامی با اسرائیل را به نزاع درون امت اسلامی تغییر دهد.

اکنون انگلیس با شعله‌ور کردن «نزاع مذهبی-قومیتی در شرق ایران» علاوه بر گشودن یک جبهه جدید برای تهران، می‌تواند موجبات عقب نشینی لشکر فاطمیون از مجاورت بلندی‌های جولان را فراهم کند. 

معادل سازی باتلاق یمن در افغانستان برای ایران

روز ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ارگ ریاست جمهوری افغانستان به دست طالبان فتح شد. ارتش آمریکا نیز قدرتی برای مقابله نداشت و فقط نظاره‌گر سقوط بود.

همزمان یک جبهه رسانه‌ای در داخل و خارج علیه نظام شکل گرفت. اتاق عملیات لندن بود و پیاده نظام آن مهره‌های رسانه‌ای-سیاسی اردوگاه‌های ورشکسته سیاسی داخلی و شبکه‌های فارسی زبان وابسته به سعودی.

موجی از اطلاعات دروغ با کلیدواژه "شیعه کشی، غلبه پشتون‌ها بر فارس‌زبان‌ها و تجاوز به نوامیس شیعه" منتشر شد تا اذهان را نسبت به وقایع همسایه شرقی تهییج کند.

موج این عملیات رسانه‌ای به شیعیان جنوب عراق هم رسید. همان روزهای ابتدایی تسلط طالبان بود که نیروهای مقاومت عراق بیانیه‌ای تندی علیه طالبان منتشر کردند. در این بیانیه آمده بود که هر لحظه آماده اعزام به افغانستان هستیم تا از شیعیان افغان محافظت کنیم.

اگر علمیات روانی انگلیس به نتیجه می‌رسید، ایران وارد تله ارتش آمریکا در افغانستان می‌شد و اکنون هشتمین ماه درگیری در همسایه شرقی را پشت سر می‌گذاشتیم. 

برآورد آمریکایی‌ها این بود که با عقب نشینی ناگهانی، یک خلاء قدرت در افغانستان ایجاد می‌شود. نتیجه این  تله  از این قرار است: معادل سازی باتلاق یمن در افغانستان.

با این تفاوت که در این معادله ایران جای عربستان را می‌گیرد و دولت صنعا نیز جای خود را (بلاتشبیه) به دولت طالبان می‌دهد. سناریو نیز براندازی دولت طالبان بدست ایران بود.

محوریت همه این عملیات‌ها استراتژی معروف تفرقه بیانداز و حکومت کن انگلیسی است.

امّا نقش فرماندهی در اینجا مشخص می‌شود. جمهوری اسلامی بدون شلیک گلوله‌ای با پیگیری روابط دیپلماتیک و روشنگری در عرصه اجتماعی ماجرا را حل و فصل کند.

نتیجه این شد که امروز خبری از شیعه کشی در افغانستان نیست.

موج اخیر رسانه‌ای بازتولید همان موج مرداد ۱۴۰۰ است. هدف نیز کشاندن ایران به باتلاق شرقی است. باتلاقی که آمریکا را در خود غرق کرد و پس از ۲۰ سال مجبور به فرار از آن شد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • علی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    13 8
    آمریکا و سعودی نقششان در سالها گذشته بوده اما این مار خوش خط ترکیه ،چندی است با تشکیل گردان ترکستان افغانستان دنبال رو سیاست پان‌ترکیسم در مرزهای شمالی افغانستان و ازبکستان و ترکمنستان است ،از مزدوران آن میتوان به قومیت ازبک و ژنرال ساختگی دوستم نام برد ،و تروریست ازبک تبار در مشهد
  • قادر مهری IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    22 38
    آقا نقش بومیان آمازون و جزیره آدم خوران یادتون رفت راستی نقش جومونگ و لینچان هم یادتون رفت همیشه هر مشکلی تو این مملکت بیفته تقصیر خاریجی هاست البته اختلاس کننده ها هم از مریخ اومده بودند
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      8 16
      دروغگو... این را میگویی که نقش خودت را در رای بد دادن و نقش دشمنان اسلام و نظام را در به وجود آمدن مشکلات بپوشانی
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      7 14
      هرکلمه‌چقدرمیدن
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    مسولان راست وچپ عمدن 6000000میلیون افغانی را تو این تحریم وتوروم وبیکاری و کورنا وارد ایران کردند تا 6000000میلیون ایرانی بیکار بشند، ثروتمندترین کشور دنیا از لحاظ معادن وانرژی وموقعیت جغرافیایی وسرمایه انسانی نخبه اما بدبخترین وفقیرترین وبیکارترین وافسرده ترین ومجردترین کشور دنیا هستیم ،16000000میلیون مجرد تو ایران هست که سن ازدواجشان گذشته وجمعیت ایران پیر شده وزاد وولدی تو ایران نیست وبجاش افغانی زاد و ولدش زیاد شده، سوغات افغانستان برای ایران عتیاد وبیکاری ونا امنی است، خداوند مسولان راست وچپ را نابود کند ودر جهان ابرویشان برود که به فکر مردم نیستند و همه مردم را از بین بردند ، ایران رکوردار فقر وبیکاری وطلاق وتبعیض وسهمیه بندی علمی و فرهنگی وفساد ناموسی وتوروم ومهاجر واختلاص مسولان بیسواد ومجردترین وگرانی و افسردگی در دنیا است ،دین ودنیا را از مردم گرفتند دیگه خوشم از مذهب وریا نمیاد، به امید نابودی مسولان بی وجدان وبی مذهب انشالله نابود می‌شید همه چیز را ازمون گرفتید،خودمان از گرسنگی می‌میریم به فکر کشورهای دیگه هستند،چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    8 4
    البته طالبان به خراسان بزرگ فکر می کند باید نیروهای نظامی و مرزبانی را در مرزهای شرقی تقویت کرد
  • NL ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    ما آذری ها کاملا هم‌شکل فارسها و اینالیایی هستیم و سفیدپوست آریایی بودنمون کاملا مشخصه و ربطی به ترک های زردپوست نداریم. من رو چه به قرقیز و ازبک؟ مگه علم ژنتیک شوخی‌برداره؟؟
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    8 8
    پشت تمام اتفاقات ضدایرانی نقش ترکیه کاملا آشکار است ردپایی شیطانی برعلیه هر ایرانی
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    12 3
    تعداد نیروها را در مرز افغانستان افزایش دهید که یک دفعه مثل حکومت صفویان می شویم
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    16 0
    یکی به ادمین بگه پرچم افغانستان عوض شده!
  • ع‌ IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    15 7
    ترکیه نه‌نردمش‌دولتمردان اسرائیل دوم هستند اکثر‌مشکلات‌این منطقه‌زیر‌سر‌ترکیه است
  • سیامک DE ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    7 7
    در آلمان هم مخالفین حضور پناهندگان برای جلوگیری از ورود مهاجرین سوریه به آلمان دقیقأ مشابه همین سناریو جعلی(آزار جنسی تعداد زیادی از دختران آلمانی)را در برخی از شهرهای آلمان به اجرا در آوردند و اکثریت جامعه آلمان را بر علیه مهاجرین تحریک کردند که همین سناریو جعلی باعث درگیرهای وحشتناک بین آلمانی ها و مهاجرین بشود
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    14 3
    بالا برید پایین بیاین جمعیت افغانی ها در ایران خیلی زیاد شده
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    18 1
    لطفا جلوی مهاجرت افغانها را بگیرید . در شهرهای مثل تهران وکرج جمعیت مهاجر افغان روز به روز بیشتر می شوند اکثرا بی سواد وکارگر بی تجربه وبه انواع بیماریهای پوستی هستند . بستن مرزها واخراج این مهاجران .
  • TR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    13 8
    بهانه ای برای ترسو بودنتان شما از جنگیدن میترسید این ها هم همش بهانه است باتلاق و...
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      3 3
      ایران در گوش کسی زده دیگران جرات نمیکنند لپش رو بکشند. (آمریکا-عین الاسد)
    • FR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      0 0
      شما افغانیها بهتره اول تشریف ببرید برای کشور خودتون بجنگید، بعدا حرف رایگان بزنید...یک ملت مفت خور که فقط منتظرند بقیه بیان و نجاتشون بدن.
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      1 0
      نه اوکراین نه افغان جانم فدای تهران!
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 3
    جاده ابریشم جدید از افغانستان و ایران میگذرد، اختلاف ایران افغانستان ضربه بسیاربسیار شدیدی به اقتصاد افغانستان و ایران میزنه و جاده ابریشم از شمال‌دریای خزر میره
  • حجت IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 8
    به کوری چشم خبیث انگلیس و صهیونست غاصب و سعودی رذل ، سیاست جمهوری اسلامی ایران اتحاد امت اسلام است .
  • FR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    جاده صاف کن های اربابان امپراطوری باز خوب برای خطا های فاسدشان دلیل می آورند راحت ترین ها هم پشت پرده گفتن از عربستان اسرائیل آمریکا است کی میتونه رد کنه عربستان صهیونیسم آمریکا همیشه کمک حال نظام فاسد امپراطوری باز بوده اند مملکت از افغانی داره میترکه میگه کار آمریکا اسرائیل و عربستان موج رسانه ای موج مکزیکی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس