توسعه آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی در سال ۱۴۰۱ تشدید می‌شود

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در سال جدید فعالیت‌های آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی شدت بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، «مسعود منصور» درباره برنامه سازمان جنگل‌ها در سال جدید اظهارداشت: امسال محورهای چهارگانه فعالیت سازمان منابع طبیعی را ادامه خواهیم داد و با قدرت بیشتر به پیش می‌رویم.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: در سال جدید اشکالات رفع تداخل اراضی را برطرف خواهیم کرد و درصد اندکی که از حدنگاری مانده را به اتمام خواهیم رساند.

منصور درباره با توسعه فعالیت‌های آبخیزداری در سال جدید خاطرنشان کرد: با توجه به این که آبخیزداری در تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین و جلوگیری از خسارت سیلاب‌ها موثر است، در سال جدید فعالیت‌های آبخیزداری را با رعایت اصول فنی توسعه خواهیم داد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بیابان‌زدایی تصریح کرد: بخشی از کشور با پدیده بیابانی شدن همراه با ریزگرد با منشاء خارجی مواجه است و مقابله با بیابان‌زایی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی محسوب می‌شود.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ابراز امیدواری کرد: در بودجه برای مناطقی که باید به وسیله خاک‌پوش‌ها تثبیت شوند، همچنین عملیات بادشکن، بذرپاشی و مدیریت روان‌آب‌ها ردیف اعتباری در نظر گرفته شود تا بتوانیم عرصه‌های بیشتری را در کشور تثبیت کنیم تا مردم رنج کمتری از هجوم ریزگردها با منشاء داخلی داشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: یکی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی تقویت مشارکت مردمی در تمام ابعاد فعالیت‌های سازمان اعم از آبخیزداری، توسعه مرتع، توسعه گیاهان دارویی و زراعت چوب و حفاظت از منابع طبیعی است.

وی افزود: در سال جدید نیروی انسانی و امکانات سازمان را برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تقویت می‌کنیم تا در حوزه مبارزه با تخلفات بتوانیم به خوبی عمل کنیم.

منصور با بیان اینکه حفاظت از جنگل‌ها باید بیش‌ از پیش مورد توجه قرار گیرد، ابراز امیدواری کرد: در سال جدید سند زاگرس توسط هیات دولت نهایی و ابلاغ شود، پویش همگانی ایران سرسبز ایران قوی با مشارکت مردم ادامه پیدا کند و بدین ترتیب رتبه کشور بین کشورهای دارای جنگل بالا برود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 0
    امیدوارم این اتفاق بیفته .واقعا وضعیت نگران کننده است.
  • حسین بختیار IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام ، مورد توجه مسئولین محترم آبخیز داری دو پروژه می‌تواند برای کشور معجزه کند انتقال آب زاینده رود به یزد را از انتهای تالاب گاو خونی انجام بدهید تا آب در بستر زاینده رود و تالاب جریان بیابد و سیکل طبیعی چرخش باران مجددا فعال شود زیرا بعلت خشک شدن بستر و تالاب مه تولید نمیشود و ابرها منطقه بارور نمی‌شوند، دوم در گرم‌ترین نقطه کره زمین یعنی دشت گندم بریان یک دریاچه مصنوعی بزرگ ایجاد کنید بخار آب و رطوبتی حاصله می‌تواند کویر در استان‌های یزد و کرمان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را مانند مازندران سرسبز نماید ،، این ایده مفت و مجانی در اختیارتان برای رضای خدا بروید کار کنید ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس