سند ۲۱ هکتار از اراضی ملی واگذاری به آزادراه شمال باطل شد

کلاردشت- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر از ابطال سند ۳۱ هکتار از اراضی در اختیار شرکت آزاد راه تهران -شمال در شهرستان کلاردشت و بازگرداندن آن به منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا سنگاری گفت: اسناد ۳۱ هکتار از اراضی ملی جنگلی واقع در پلاک ۹۷ فرعی از هشت اصلی که در منطقه پی قلعه و تبرسو شهرستان کلاردشت قرار داشت، به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری باز گردانده شد.

بیشتر بخوانید:

ابطال معاملات مردم با تصویب طرح الزام به ثبت

وی ادامه داد: این اقدام در راستای اجرای بند ۶توافق نامه آذر ماه سال ۹۴ بین وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بنیاد مستضعفان در رابطه با تعیین تکلیف نهایی اراضی ملی و دولتی که سال گذشته در اختیار شرکت مجری احداث پروژه آزاد راه تهران شمال قرار گرفته بود، اجرا شد.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه، مقرر شد تمامی اسناد جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت، بیشه‌زارهای طبیعی که در گذشته به‌نام شرکت آزاد راه تهران شمال صادر شده است باطل و بنام دولت به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور صادر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر ارزش ریالی ۳۱ هکتار اراضی جنگلی باز گردانده شده را بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته و در حال انجام این اداره کل و حمایت‌های منصور معاونت وزیر و ریاست سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور برای باز گردانده مابقی اراضی ملی در اختیار شرکت مجری احداث پروژه آزاد راه تهران شمال گفت: به زودی مابقی این اراضی نیز به انفعال باز گردانده خواهد شد.

سنگاری خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حفاظت از آب و خاک در سالهای اخیر با جدیت در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی منطقه گام بر می‌داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 1
    اشتباه بنیاد بوده که پول مستضعفان را خرج بزرگراه تهران شمال کرده و حالا با پول عوارض یک دهم هزینه کردهایش هم در نمیاید و معلوم نیست بنیاد چه تعهدی داشته که زیر بار این حیف مال مستضعفان رفته بنیاد باید فقط نقش پیمانکار را بعهده میگرفت نه سرمایه گذاری بی برگشت برای ثروتمندان بر دولت این اشتباه بنیاد را با اموال با ارزش جایگزین کند چون این کارها کار دولت ها است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس