15 کشور اتحادیه اروپا خواستار پرداخت فوری کمک مالی بروکسل به فلسطین شدند

پانزده کشور اتحادیه اروپا با امضای نامه‌ای از کمیسیون اروپا خواستند تا فورا کمک‌های سال ۲۰۲۱ برای فلسطین را که به دلیل مشروط کردن آن به اصلاح بخش آموزش و کتاب‌های درسی به تعویق افتاده، پرداخت کند.

به گزارش مشرق، ۱۵ کشور اتحادیه اروپا از کمیسیون اروپا خواستند تا فورا کمک‌ها برای فلسطین را که به دلیل اختلاف نظر بر سر کتاب‌های درسی مدارس به تعویق افتاده، پرداخت کند.

گروهی از کشورهای اتحادیه اروپا به رهبری ایرلند در نامه‌ای به تاریخ ۸ آوریل که روز دوشنبه (امروز) پایگاه خبری «پالتیکو» آن را فاش کرد، نسبت به «تداوم تأخیر در پرداخت کمک‌های اتحادیه اروپا به فلسطین در سال ۲۰۲۱ به دلیل پیشنهادهای کمیسیون اروپا برای مشروط کردن بودجه به اصلاح بخش آموزش، ابراز نگرانی کردند.»

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، امضاکنندگان استدلال کردند که بودجه باید در اسرع وقت پرداخت شود، زیرا «تشکیلات خودگردان فلسطین در وضعیت پرچالشی قرار دارد و بحران مالی شدید را تجربه می‌کند که با تورم قیمت نفت و گندم ناشی از جنگ در اوکراین تشدید شده است». 

آن‌ها افزودند که «مشروط کردن این کمک در زمانی که تشکیلات خودگردان فلسطین از قبل درگیر یک برنامه جاه‌طلبانه اصلاحات آموزشی است، خطر تضعیف یا حتی معکوس کردن پیشرفت‌های به دست آمده تاکنون را به همراه دارد». در این نامه هشدار داده شده که این تأخیر «می‌تواند به گفت‌وگوی جاری ما با فلسطینی‌ها درباره این موضوع و سایر موضوعات آسیب برساند».

پانزده کشور اروپایی همچنین یادآوری کردند که پیشنهاد اخیر کمیسیون اروپا در مورد این شرط‌گذاری از حمایت گسترده بین کشورهای اتحادیه اروپا برخوردار نیست. با ابتکار «الیور وارهلی» کمیسر اتحادیه اروپا در سیاست گسترش و همسایگی، کمیسیون اروپا سازوکار مشروط برای پرداخت کمک‌های مالی به فلسطین را پیشنهاد کرد.

طبق این گزارش و به ادعای منتقدان، این اقدام به دنبال جنجال بر سر برخی از کتب درسی مدارس که ادعا شده حاوی متون ضد یهود و تحریک به خشونت است، صورت گرفت.

این نامه را وزرای خارجه ایرلند، بلژیک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، بخش یونانی‌نشین قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، لهستان، پرتغال، اسپانیا و سوئد امضا شده است. همچنین قرار است وزرای اروپایی این موضوع را در نشست دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا در نشست دوشنبه (امروز) لوکزامبورگ مطرح کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیف IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 0
    عجب دنیای مسخره‌ای!
  • GB ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    14 0
    آدمی که سرزمین و کشور و وطن نداشته باشد با چه انگیزه ای درس بخونه؟ شما سرزمین فلسطین اشغالی و هویتشون رو پس بدید کمک مالی درسی پیش کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس