کد خبر 1361524
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
زلنسکی نمایه

رئیس‌جمهور اوکراین گفت دیگر به دیپلماسی ائتلاف ناتو که به گفته او، منجر به نابودی کشورش می‌شود، علاقه ندارد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین همواره از ناتو خواسته تا اقدامات محکم‌تری در قبال مسکو در پیش بگیرد و پیش از بحران اخیر خواستار پیوستن کشورش به این ائتلاف نظامی بود، در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه (دیروز) پخش شد، گفت دیگر علاقه‌ای به دیپلماسی ناتو ندارد.

او در برنامه ۶۰ دقیقه شبکه «سی‌بی‌اس» گفت: وقتی در دیپلماسی کار می‌کنید، هیچ نتیجه‌ای وجود ندارد. همه اینها بسیار بوروکراتیک است. به همین دلیل است که نحوه صحبت من با آن‌ها کاملاً موجه است. من دیگر جانی برای دادن ندارم. من دیگه هیچ احساسی ندارم، دیگر علاقه‌ای به دیپلماسی آن‌ها که منجر به نابودی کشورم می‌شود، ندارم.

بیشتر بخوانید:

چین: آمریکا دست از سوءاستفاده از جنگ اوکراین بردارد

از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، زلنسکی، ناتو را مورد انتقاد قرار داده و آن را ضعیف و با اعتماد به نفس پایین توصیف کرده است. 

بیشتر بخوانید:

قدیروف: کی‌یف را تصرف خواهیم کرد

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، رئیس‌جمهور اوکراین پیش‌تر در خصوص رد پیشنهادش برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، از سوی ناتو، گفت: ناتو با علم به این که حملات و تلفات جدید اجتناب‌ناپذیر است، عمداً تصمیم گرفت آسمان اوکراین را نبندد. 

او در ماه مارس هم گفت: به دلیل ضعف شما، به دلیل عدم اتحاد شما، تنها کاری که ائتلاف تاکنون توانسته انجام دهد این بوده که پنجاه تن سوخت دیزل به اوکراین حمل کند. آیا این اتحادی است که شما می‌ساختید؟

با این حال، زلنسکی در مصاحبه روز یکشنبه با سی‌بی‌اس گفت که از واکنش جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به بحران در اوکراین «ناامید» نیست. او در مورد بایدن افزود: ما روابط خوبی داریم. اوکراین به حمایت ایالات متحده وابسته است و من به عنوان رهبر یک کشور در جنگ فقط می‌توانم سپاسگزار باشم.

بایدن هم درخواست اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع را رد کرده و همچنین با طرح لهستان برای انتقال جنگنده به اوکراین مخالفت کرده است.

گرچه آمریکا و کشورهای عضو ناتو از ابتدای بحران در اوکراین از اعزام نیرو و مشارکت مستقیم در جنگ خودداری کرده و با درخواست کی‌یف برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین مخالفت کرده‌اند، اما تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کرده‌اند که روسیه آن را جنگ اقتصادی توصیف کرده و هشدار داده این تحریم‌ها ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهان وارد خواهد کرد. کشورهای غربی همچنین با ارسال سلاح و تجهیزات در کنار اعزام مزدور به اوکراین، به درگیری‌ها دامن زده‌اند که این مسئله همچنین احتمال وقوع درگیری میان روسیه و ناتو تحت هدایت آمریکا را تشدید کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    6 0
    تهدید اتمی دنیارا سر یک کشور فکستنی (اوکراین) را عقلای عالم جدی گرفته اند - جهان نمی تواند سر عشق تو به قدرت شاهد نابودی خودش باشد - تو صهیونیست می خواستی شرق و غرب را سرشاخ کنی و میوه این اختلاف بنفع مولود نامشروع اسرائیل خیرات کنی لازم است بدونی دنیا هوشیار تر از این حرفهای تو است - برو دنبال دلقکی ات پوتین(کفش) سیاست بر تو بسیار گشاد است در کف پوتین سیاست جا می گیری بچه دلقک - عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است عرض خودبری و زجمت جهانیان می افزایی -
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    عجب، پس دیپلماسی رو داری فدای میدان میکنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس