کد خبر 1338960
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
گزارش اختصاصی| وضعیت اوکراین شبیه افغانستان شده است

در حالی که اکثر دیپلمات‌های سفارتخانه‌ کشورهای غربی در حال ترک کی‌یف هستند، وضعیت اوکراین بیشتر و بیشتر شبیه افغانستان پیش از تسلط طالبان بر آن شده است.

به گزارش مشرق، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه جمعه به تمامی شهروندان آمریکایی هشدار داد که ظرف ۲۴-۴۸ ساعت آینده خاک اوکراین را ترک کنند.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «اکنون خطر به اندازه کافی زیاد بوده  و تهدید به اندازی کافی فوری است و این همان چیزی است که احتیاط می‌خواهد».

سالیوان مدعی شد نحوه استقرار نظامیان روسیه حاکی از آن است که مسکو قصد حمله به اوکراین را دارد.

وی ادامه داد: «همچنان به کاهش دیپلمات‌های آمریکایی در سفارتمان در کی‌یف ادامه خواهیم داد و روس‌ها می‌توانند طی چند روز حمله گسترده‌ای را علیه اوکراین انجام دهند».

سالیوان گفت: «روسیه احتمالا حمله به اوکراین را با بمباران هوایی آغاز خواهد کرد که طی آن غیرنظامیان قربانی خواهند شد».

یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین خروج دیپلمات کشورهای غربی از این کشور را خبر خوب این روزها توصیف کرده و گفت که اکثر دیپلمات‌های سفارت‌خانه کشورهای غربی به صورت دومینو در حال فرار هستند هوا تمیزتر شده و وضعیت بیشتر و بیشتر شبیه افغانستان شده است.

فعالان عرصه مجازی اوکراینی واکنش‌های منفی به خبر خروج آمریکایی‌ها از اوکراین نشان داده‌ و گفته‌اند که تاریخ باز تکرار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    این کارشماترغیب به نابودکردن کشورت وحقوقبده شدن تمام مردمت به سربازان مفت خورامریکایی که خبرفسادوپایگاه زدن درمعادن ان هم بی دعوت شما که اینطوردعوتشان میکنید دیگرمثل ژاپن درمغازه هادزدی میکنند وبی ادبی به مردمتان میکنند اخرچرابااین حرفهایت اتش به اعصاب مردم میریزی این حرفهایعنی امریکا که خودرامتحدشماخودرامیداند انجارابه هرج ومرج وداعشی ها وغارت وفروش اسلحه بیندازدافغانستان راهم همین امریکا به اعتیادخانه ومرکز صادرات تروریسم وموادمخدرکشاند چرافکرمیکنی بین تووافغانستان برای امریکا فرقیست انها به هم وطنان خودشان هم رحم نمیکنند مردمشان ارزوی تجزیه کشورشان رادارند وسربازانشان درچادرزندگی میکنند وازدست سیاستهای امریکا اغلبشان خودکشی میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس