کد خبر 1360719
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۷
چالش‌های دموکرات‌ها برای حفظ اکثریت سنا

دموکرات ها به شکل فزاینده ای با چشم انداز دشوار حفظ اکثریت در سنای آمریکا مواجه شده اند زیرا جریان های مختلف در صحنه سیاست آمریکا در حال از بین شانس آنها برای حفظ حداقل یک مجلس هستند.

به گزارش مشرق، تارنمای هیل روز شنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: دموکرات ها در سطح ملی با چشم انداز منفی سیاسی مواجه هستند. سطح محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بسیار پایین تر از انتظارها است، تورم در آمریکا به بالاترین حد خود در چند دهه گذشته رسیده و رای دهندگان جمهوریخواه بسیار با انگیزه تر از دموکرات‌ها هستند. این عوامل می توانند اکثریت سنا را از کنترل دموکرات‌ها خارج کنند.

کایل کوندیک، سردبیر ساباتو کریستال بال در مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا گفت: در نهایت فکر می‌کنم اگر جو بایدن تغییر نکند،  شرایط برای دموکرات‌ها سخت خواهد بود.

وی افزود: بخشی از چالش دموکرات ها غلبه بر شور و شوق جمهوری خواهان و دو قطبی شدن سیاسی در سالی است که از همان اول برای دموکرات‌ها و نامزدهای آن نامطلوب بوده است. دموکرات ها کاخ سفید و کنگره را کنترل می کنند و حزبی که در قدرت است تقریباً همیشه در انتخابات میان دوره ای جایگاه خود را از دست می دهد.

جمهوری خواهان باید تنها پنج کرسی در مجلس نمایندگان و تنها یک کرسی در سنا به دست آورند تا اکثریت خود را در هر دو مجلس کسب کنند. این به این معنی است که اگر دموکرات ها می خواهند در سال جاری کنترل خود را بر کنگره حفظ کنند، فرصتی برای اشتباه ندارند.

  انتخابات میان دوره ای آمریکا قرار است هشتم نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۷ آبان ۱۴۰۱ برگزار شود، دراین انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا به رقابت نامزدها گذارده می شود.

هم اکنون دموکرات ها با داشتن ۲۲۱ کرسی از ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان، اکثریت را دراین مجلس در کنترل خود  دارند؛ اما در مجلس سنا تنها با دو کرسی کمتر، ۴۸ کرسی از ۱۰۰ کرسی این مجلس را در اختیار دارند و جمهوریخواهان ۵۰ کرسی در سنا دارند لذا حتی یک رای در سنا، بسیار تعیین کننده است.

شصتمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۵آبان ۱۴۰۳خواهد بود. برنده انتخابات ۲۰۲۴، فعالیت ریاست‌جمهوری خود را پس از تحلیف و از تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ (۱۱ بهمن ۱۴۰۳)تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۹ (۱۱ بهمن ۱۴۰۷) انجام خواهد داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس