کد خبر 13606
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷

صادق طباطبايي تصريح کرد چند هفته قبل از اشغال سفارت توسط دانشجويان به کاردار آمريکا در ايران اخطار داده شده بود.

به گزارش مشرق به نقل از خبر، صادق طباطبايي در مصاحبه با روزنامه شرق به ديدار خود با باروس لينگن کاردار آمريکا در ايران اشاره و تصريح کرد:
آن زمان کسي نمي دانست قرار است اين اتفاق بيافتد چون هنوز شاه به آمريکا نرفته بود.
آقاي دکتر ابراهيم يزدي به آنها گفته بود که براي اينکه ما بتوانيم مردم را قانع کنيم پرونده پزشکي وي را به ما بدهيد يا اجازه بدهيد که پزشکان ما او را معاينه کنند تا بتوانند مرض صعب العلاج او را تاييد کنند و معلوم شود که معالجه اش فقط در آمريکا امکان پذير است اما آنها زير بار نرفتند و و من نيز در يک ميهماني وقتي که آقاي لينگن را ديدم به او هشدار دادم که شرايط کشور ما چنين چيزي را تحمل نخواهد کرد زيرا مردم نگران تکرار تجربه 1332 هستند.
وي همچنين به بخشي از خاطرات آقاي ري شهري در مورد کيانوري اشاره و تصريح کرد: کيانوري که تشکيلات مخفي را سازمان اطلاعاتي حزب معرفي مي کرد، دستور داد افراد در گروه ها و احزاب سياسي، ارگان ها و نهادهاي دولتي نفوذ کرده و از آنها کسب اطلاعات کنند.
کيانوري بر نفوذ در سپاه پاسداران تاکيد مي کرد. به اين ترتيب فعاليت هاي اطلاعاتي و نفوذ در عرصه هاي ارتش، ژاندارمري و شهرباني، سپاه پاسداران و حزب جمهوري و ساير ارگان هاي چمهوري اسلامي و جمع آوري اطلاعات عمومي توسط کليه اعضا را مطرح کرده بود.
صادق طباطبايي در اين گفت و گو يادآور شده حزب توده ايجاد بلوا و اغتشاش را در جامعه وجهه همت خود قرار داده بود ولي با زيرکي و سياست ويژه اي مي کوشيد اين امور را در پوشش واقعيت هاي اجتماعي ارائه کند تا کسي نتواند اين حزب را جزو معارضان بداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس