کد خبر 1360514
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
رنگ پیراهن این باشگاه مطرح با شانس انتخاب شده است!

رنگ و نماد پیراهن تیم‌های فوتبال، اغلب پیشینه مربوط به خود را دارد.

به گزارش مشرق، از روزهای ابتدایی پیدایش فوتبال، جایی که این بازی گروهی شمایل بازی رسمی به خود می‌گرفت، تیم‌های فوتبال رنگ و نماد مخصوص خود را پیدا کردند. رنگ‌هایی که با گذشت زمان به بخشی از هویت هر تیم فوتبال تبدیل شده‌اند اما در این بین، تیم بوکاجونیورز از روی شانس و اقبال رنگ پیراهن خود را انتخاب کرد!

این باشگاه در سال ۱۹۰۵ توسط گروهی از بازیکنان ایتالیایی و یونایی تاسیس شد و در ابتدا با پیراهنی سیاه و سفید در مسابقات شرکت می‌کرد اما در سال ۱۹۰۶ یک بازی دوستانه بین بوکاجونیورز و تیم ناتینگهام د آلماگرو تدارک دیده شد و چون هر دو تیم، در آن زمان، رنگ پیراهن مشابهی داشتند، تصمیم گرفتند قرعه‌کشی کنند و هر تیمی که در این قرعه باخت از پیراهن دیگری استفاده کند. بوکاجونیورز این قرعه را باخت و ناچار شد پیراهن دیگری را بپوشد.

تیم فوتبال بوکاجونیورز، زمان انتخاب رنگ لباس تیم، در حالی که برای انتخاب رنگ از میان گزینه‌های پیشنهادی به توافق نرسیده بودند، تصمیم گرفتند روی پل بندر بوکا بایستند و پرچم اولین کشتی که از آنجا عبور می‌کند را به عنوان رنگ لباس خود انتخاب کنند. اولین کشتی که به بندر وارد شد، یک کشتی سوئدی بود که پرچم‌های آبی و طلایی سوئد در آن نصب شده بود. به همین سادگی رنگ سرمه‌ای و زرد به عنوان رنگ پوشاک این تیم سرشناس آرژانتینی انتخاب شد.

همچنین بر اساس سنت موجود در باشگاه بوکاجونیورز، به ازای هر عنوان قهرمانی این تیم در رقابت‌های مختلف یک ستاره به فضای داخل لوگوی باشگاه اضافه می‌شود. این موضوع بیانگر آن است که طی سال‌های گذشته لوگوی بوکاجونیورز همواره با تغییر مواجه شده است.

باشگاه بوکاجونیورز در حال حاضر ۷۰ عنوان قهرمانی در مسابقات مختلف دارد، این در حالی است که پیش از این نایک برای سهولت در تولید لوگو به دلیل تعدد عناوین تعداد ستاره‌های موجود در لوگو را به ۵۲ ستاره کاهش داده بود و این تعداد اکنون در لباس‌های آدیداس ۵۰ ستاره است.

منبع: میدان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس