کد خبر 1360491
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
تغذیه در آلودگی هوا نمایه

در حالی که شاخص‌های آلودگی هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد و گرد و غبار، فضای شهر را در بر گرفته است، تغذیه سالم برای کاهش آثار و عوارض منفی ناشی از آلاینده‌ها اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش مشرق، کارشناسان و متخصصان تغذیه معتقدند، مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه با آثار سم‌زدایی و تقویت سیستم ایمنی، نقش به سزایی در مقابله با آسیب‌های ناشی از گرد و غبار و آلودگی هوا بر سلامت بدن دارند.

بیشتر بخوانید:

نفس همه مردم گرد و خاکی شده است

این کارشناسان توصیه می‌کنند، محصولات حاوی ویتامین C همچون انواع مرکبات، فلفل دُلمه سبز، انواع کلم، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ سبز، کیوی، طالبی و توت فرنگی که سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شوند، در شرایط آلودگی هوا مصرف شود.

بیشتر بخوانید:

توصیه‌های اورژانس تهران درخصوص افزایش آلودگی هوا

این گزارش می‌افزاید، محصولات دارای ویتامین A نظیر هویج، کدو حلوایی، اسفناج، گوجه فرنگی، انواع کلم، طالبی، موز و فلفل دُلمه رنگی نیز در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد و مصرف این محصولات در شرایط گرد و غبار، مورد توصیه متخصصان تغذیه هستند.

گفتنی است، نوشیدن شیر و مصرف لبنیات، ماهی و غذاهای حاوی اُمگا ۶ و همچنین، خوردن سیب تازه از تأثیر قابل توجهی در کاهش آثار و عوارض سوء گرد و غبار بر سلامت افراد برخوردار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس