کد خبر 1360486
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
روسیه: دادن اعتبارنامه به دیپلمات طالبان به رسمیت شناختن آن‌ها نیست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که پذیرفتن دیپلمات طالبان و دادن اعتبارنامه به آنها به معنای رسمیت شناختن حکومت طالبان نیست.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پس از اعطای اعتبارنامه به دیپلمات طالبان گفت که این گام مهمی برای از سرگیری تماس‌های دیپلماتیک بین افغانستان و روسیه است.

بیشتر بخوانید:

طالبان: ۶۰۶ کیلومتر از خاک افغانستان آلوده به مین است

وی با اظهار اینکه «هنوز برای گفت‌وگو درباره برسمیت شناختن طالبان بسیار زود است»، افزود که اعطای اعتبارنامه به معنی برسمیت شناختن دولت سرپرست طالبان نیست.

با اینکه تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را برسمیت نشناخته است اما کشورهای ازبکستان، پاکستان، ترکمنستان، چین و روسیه دیپلمات‌های طالبان را پذیرفته‌اند.

«ضمیر کابلوف» نماینده‌ ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان نیز واخر بهمن ماه سال گذشته اعلام کرده بود که دولت این کشور موافق پذیرش دیپلمات‌های طالبان در مسکو است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «ایزوستیا» گفته بود که روسیه با درخواست طالبان برای پذیرش چند دیپلمات در سفارت افغانستان در مسکو موافقت می‌کند.

کابلوف درباره سفیر افغانستان در مسکو اظهار داشت که طالبان برکناری سفیر کنونی را مطرح نمی‌کنند بلکه از مسکو خواسته‌اند «دو یا سه دیپلمات» را بپذیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 1
    سد ایسلو نباید باشد
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس