کد خبر 1382775
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
هند برای نخستین بار از آغاز حکومت طالبان، هیات دیپلماتیک به کابل فرستاد

برای نخستین بار از زمان آغاز حکومت طالبان در افغانستان، یک هیات دیپلماتیک هند روز پنجشنبه وارد کابل شد و با مقامات طالبان دیدار کرد.

به گزارش مشرق، هند برای اولین بار از زمان تخلیه سفارت هند در ماه اوت گذشته (مرداد ۱۴۰۰)، در پی ورود طالبان به کابل، پایتخت افغانستان، تیمی از دیپلمات های ارشد را به افغانستان فرستاد. وزارت امور خارجه هند (MEA) روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد که تیمی از مقامات به رهبری جی پی سینگ، دبیر مشترک بخش پاکستان، افغانستان و ایران در این وزارتخانه، با نمایندگان طالبان در مورد نیازهای بشردوستانه در این وزارتخانه گفتگو خواهند کرد ...

این اولین نشست مقامات بلندپایه در افغانستان بین هند و طالبان پس از سقوط کابل است و در این نشست. امیر خان متقی وزیر امور خارجه امارت اسلامی طالبان با دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه هند، جی اس پی جی پی سینگ در کابل دیدار کرد.

 هیات هندی با نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی نیز دیدار خواهد کرد، نهادهایی که به توزیع کمک‌های بشردوستانه مشغول هستند. هند سال گذشته سفارت خود در کابل و کنسولگری های خود در شهرهایی مانند قندهار و مزارشریف را همزمان با تسلط طالبان بر افغانستان تعطیل کرد.

اهمیت این دیدار در این نکته است که هند از به رسمیت شناختن دولت طالبان امتناع کرده و از جامعه بین المللی خواسته است برای رسمیت شناختن طالبان عجله نکند. با وجود به رسمیت نشناختن طالبان، هند از نیازهای بشردوستانه مردم افغانستان حمایت کرده و از اوایل سال جاری کمک های پزشکی و غذایی را برای آنها ارسال کرده است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه هند، دهلی نو ۲۰ هزار تن گندم، ۱۳ تن دارو، نیم میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ و لباس زمستانی به این کشور ارسال کرده است. محموله های بشردوستانه به شفاخانه اطفال ایندیرا گاندی در کابل فرستاده شده و با کمک سازمان های چندجانبه مانند سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی و برنامه جهانی غذا، توزیع شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس