کد خبر 1360421
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
جزئیات قیمت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار

بررسی وضعیت بازار محصولات کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ حاکی از کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ و افزایش قیمت گوشت قرمز است.

به گزارش مشرق، بررسی وضعیت بازار محصولات کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ حاکی از کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ است. بر این اساس قیمت مرغ همچنان در تهران بین ۲۸ هزار و ۹۰۰ تا ۳۱ هزار تومان است در حالی که در ایام عید قیمت این کالا به حدود ۴۵ هزار تومان در هر کیلوگرم هم رسیده است، همچنین تخم مرغ نیز با قیمت‌هایی بین ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان در هر شانه عرضه می‌شود در حالی که قیمت آن در هفته‌های پایانی سال ۱۴۰۰ به شانه‌ای ۷۰ هزار تومان نیز رسیده بود. با این حال قیمت برخی کالاها از جمله شکر و برنج و روغن نیز ثابت مانده و قیمت صیفی‌جات از جمله گوجه فرنگی و پیاز و سیب زمینی که در هفته گذشته روند صعودی چشمگیری را طی کرده بود به شدت افت کرده است.

بر این اساس قیمت گوشت قرمز نیز حدود ۱۰ هزار تومان افزایش داشته و این در حالی است که فعالان بازار می‌گوید رکود شدیدی بر بازار گوشت حاکم است و مصرف این کالا در ایام عید نسبت به سال قبل تقریباً نصف شده است.

ردیف نام کالا

قیمت هر کیلوگرم

(به تومان)

تغییرات نسبت به دو هفته قبل
۱ تخم مرغ (هرشانه) ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان کاهش
۲ مرغ ۲۸ هزار و ۹۰۰ تا ۳۱ هزار تومان ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان کاهش
۳ برنج ایرانی ۶۰ تا ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان -
۴ برنج هندی ۴۰ هزار تومان -
۵ شکر ۲۰ هزار تومان -
۶ رب گوجه فرنگی (قوطی ۸۰۰ گرمی) ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴۲ هزار تومان -
۷ روغن سرخ کردنی ۱۳ هزار تومان -
۸ روغن پخت و پز ۱۴ هزار تومان -
۹ پنیر گچی ۳۷ هزار تومان -
۱۰ پنیر تبریزی ۱۴۰ هزار تومان -
۱۱ شیر کم چرب ۱.۵ کیلوگرمی ۱۱ هزار تومان -
۱۲ شیر پر چرب ۱.۵ کیلوگرمی ۱۲ هزار و ۵۰۰؛ ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان -
۱۳ ماست پر چرب ۲.۲ کیلوگرمی ۵۳ هزار تومان -
۱۴ گوجه فرنگی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان -
۱۵ سیب زمینی ۸ تا ۱۲ هزار تومان -
۱۶ پیاز ۵ تا ۱۰ هزار تومان -
۱۷ ران گوسفندی ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان حدود ۱۰ هزار تومان افزایش
۱۸ ران گوساله ۱۴۰ هزار تومان -

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    8 4
    گوجه را ارزان کنید من نون و گوجه می خورم الان باید نون خالی بخورم
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      2 6
      خخخخ پول نت از کجا میاری؟
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      2 0
      نت رایگان داده ایرانسل بهم.
  • DE ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 4
    مدینه گفتی و کردی کبابم ! با دیدن عکس روغن سرخ کردنی ، یادم افتاد که در اروپا بخصوص آلمان مردم دربدر بدنبال روغن هستند ..روغن نباتی در اروپا بدلیل جنگ اوکراین و توقف چرخه تولید و صادرات ذرت ، نایاب است و حسرتی شده برای رستورانها و خانواده ها ...بیچاره ملت ما که سالهاست با حسرت هائی از این نوع دست و پنجه نرم می کند . وقتی پول خریدنداری ، یعنی که با قحطی و گرسنگی روبرو هستی ..
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 1
    از صدر اسلام تا اوائل سده‌ی چهاردهم هجری قمری، دینار، که یک واحد پول فلزى از جنس طلا با وزن مشخص بود، در میان مسلمانان رایج بود. مزیت این پول آن بود که با گذشت زمان ارزش آن کاهش نمی‌یافت؛ مثلاً قیمت متوسط گوسفند در زمان‌های متمادی، همواره حدود یک دینار بود. این امر باعث می‌شد که وقتی کسی پولی را قرض‌الحسنه می‌داد، در زمان پس گرفتن پولش، متضرر نمی‌شد؛ اما متأسفانه ارزش پول اعتباری بدون پشتوانه‌ی فعلی ریال، دائماً کم می‌شود. لذا اکنون لازم است یک واحد پول ملی جدید داشته باشیم که ارزشش همواره معادل وزن مشخصی از طلا باشد. به یاد شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها، این واحد جدید را سلیمانی می‌نامیم و آن را معادل یک میلی‌گرم طلای ۲۴ عیار تعریف می‌کنیم. در این لحظه یک سلیمانی معادل ۱۷۱۷ تومان (۱۷۱۷۰ ریال)، و یک دلار آمریکا معادل ۱۶٫۱ سلیمانی می‌گردد؛ اما قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار همواره برابر تعریف قانونی، هزار سلیمانی خواهد بود و این امر باید توسط بانک مرکزی و دولت، نظارت، و با پشتوانه‌ی ذخائر طلای بانک مرکزی، کنترل و مدیریت گردد. به این ترتیب در زمان شروع اجرای طرح تثبیت ارزش پول ملی در برابر طلا، موجودی ریالی تمام حساب‌ها، با توجه به قیمت ریالی طلای ۲۴ عیار در آن لحظه، به معادل سلیمانی تبدیل، و اسکناس‌های ریالی با اسکناس‌های سلیمانی، به‌تدریج، اما با همان نرخ برابری منجمد شده در لحظه‌ی شروع، جایگزین می‌گردد؛ در نتیجه، هم تمام صفرهای زیادی قیمت‌ها با واحد ریال از بین می‌رود، و هم پول با گذشت زمان دیگر از ارزش نمی‌افتد و دچار تورم نمی‌شود؛ ضمن آنکه سنت قرض‌الحسنه هم احیاء می‌گردد و می‌توان سود را هم از نظام بانکی حذف، و بانک‌داری اسلامی بدون ربا را محقق کرد. این پول در برابر ارزهای خارجی، ارزشش با مرور زمان کم نخواهد شد، زیرا قیمت طلا به هر ارزی که مبنا باشد، در دراز مدت افزایش می‌یابد؛ در نتیجه امکان تبدیل شدن به واحد پول بین‌المللی را هم خواهد داشت. مزیت دیگر این پول آن است که دیگر دلالی طلا، سکه و ارز با این پول سودی نخواهد داشت، زیرا قیمت طلا و سکه به پول سلیمانی همیشه ثابت است، و قیمت ارز به سلیمانی نیز تک‌نرخی و شناور شده، و به مرور زمان کاهش می‌یابد، و دیگر نیازی به دخالت دولت در بازار ارز وجود نخواهد داشت، در نتیجه نقدینگی بهتر به سمت تولید هدایت خواهد شد.
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      این اراجیفو همجا کپی پیست میکنی که چی بشه پشیزی هم نمیرزه کسی هم نمیخونه
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    مشرق: همه چی آرومه من چقدر خوشحالم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس