کد خبر 1373762
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
اختصاصی فارس| جزئیات‌ قیمت‌‌ جدید مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات/ قدرت خرید 7 دهک افزایش می‌یابد

با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه کمک‌معیشتی برای مردم، قیمت جدید چهار قلم کالای اساسی که از صبح امروز اعمال می‌شود، افزایش می‌یابد.

‌به گزارش مشرق، ‌ بر اساس آماری که از اصناف درباره قیمت‌های جدید کالاهای اساسی با اصلاح ارز ترجیحی به دست آمده است، قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۶۰ هزار تومان، تخم‌مرغ به ۴۰ هزار تومان (شانه ۱.۹ کیلوگرمی حدود ۸۰ هزار تومان)، هر بطری ۸۰۰ گرمی روغن خوراکی به ۶۰ هزار تومان، پنیر بسته‌ای به ۳۸ هزار تومان و شیر نایلونی به ۱۵ هزار تومان افزایش می‌یابد.

با توجه به این قیمت‌ها و مقایسه آن با نرخ های قبل کالاهای اساسی و با لحاظ افزایش جدی یارانه جدید که به حساب خانوارها واریز شده است، محاسبات نشان می‌دهد که دهک‌های کم‌درآمد و متوسط جامعه شهری کشور با بهبود قدرت خرید مواجه خواهند شد، بر همین اساس، قدرت واقعی خرید سه دهک کم‌درآمد ۸۰۰ و ۴ دهک متوسط ۲۲۷ هزار تومان بیشتر می‌شود. همچنین قدرت خرید دهک اول شهری با وجود قیمت‌های جدید کالاهای اساسی، بیش از ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

* بهبود عجیب قدرت خرید دهک اول درآمدی

با توجه به یارانه دریافتی، دهک اول شهری با افزایش قابل توجه قدرت خرید مواجه خواهند شد.

بر اساس آخرین گزارش بودجه خانوار، در دهک اول شهری (کم‌درآمدترین قشر) مصرف ماهانه مرغ یک خانوار چهارنفره ۳ کیلوگرم، تخم‌مرغ ۱.۱۸ کیلوگرم، پنیر ۵۸۰ گرم، انواع شیر ۲.۷۵ کیلوگرم و روغن خوراکی ۲.۲ کیلوگرم است.

تا پیش از این هر خانواده چهارنفره دهک اول شهری برای تامین مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، ‌شیر و روغن خود با قیمت‌های قبلی ماهانه ۲۴۱ هزار تومان هزینه می‌کرد.

با اصلاح یارانه کالاهای اساسی، هزینه تهیه همان مقدار مواد غذایی به ۵۶۸ هزار تومان افزایش یافته که نشانه افزایش حدودا ۳۲۶ هزار تومانی بار هزینه‌ای خانوارهای دهک اول شهری برای تامین مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، ‌شیر و روغن است.

این در حالی است که دولت به هر خانوار ۴ نفره دهک اول هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و مجموعا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یارانه داده است. بنابراین از یارانه ۱.۶ میلیون تومانی خانوارهای چهارنفره پس از خرید همان مقدار کالای اساسی، بیش از یک میلیون و ۳۱ هزار تومان در حساب خانوار باقی می‌ماند.

حتی اگر خالص یارانه اضافه‌ شده یعنی یارانه جدید پس از کسر یارانه‌های سابق را هم حساب کنیم که یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌شود، باز هم قدرت خرید کم‌درآمدترین قشر شهری نهایتا پس از خرید همان بسته ارزاق مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، ‌ شیر و روغن، ۹۲۳ هزار تومان افزایش خواهد یافت، این رقم نزدیک به قدرت خرید این قشر در ماه‌های قبل است یعنی قدرت خرید دهک اول دو برابر شده است حتی با افزایش قیمت‌ها.

 * سود ۷۸۳ هزار تومانی دهک دوم شهری با قیمت‌های جدید کالاهای اساسی

بر اساس گزارش بودجه خانوار، دهک دوم شهری کشور ماهانه ۴.۱۶ کیلوگرم مرغ، ۱.۵ کیلو تخم‌مرغ، ۷۸۰ گرم پنیر، ۴ کیلوگرم شیر و ۲.۸۳ کیلوگرم روغن مصرف می‌کند.

تا پیش از این تهیه این سبد کالاهای اساسی برای دهک دوم شهری حدود ۳۳۶ هزار تومان تمام می‌شد که با قیمت‌های جدید پس از اصلاح یارانه ارزی، به ۸۰۳ هزار تومان افزایش یافته است؛ یعنی هزینه خرید همان مقدار ارزاق اساسی برای این قشر ۴۶۶ هزار تومان بیشتر شده است.

این در حالی است که دولت به هر خانوار ۴ نفره دهک دوم هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و مجموعا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یارانه داده است که به طور خالص (پس از کسر یارانه‌های سابق) یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به یارانه این قشر اضافه شده است.

بدین ترتیب با کسر ۴۶۶ هزار تومان افزایش برای خرید کالاهای اساسی فوق، نهایتا ۷۸۳ هزار تومان مانده خالص یارانه اضافه‌شده برای دهک دوم خواهد بود که به معنای افزایش قدرت خرید آنها است.

* قدرت خرید دهک سوم ۷۰۶ هزار تومان بالا می‌رود

در دهک سوم شهری نیز محاسبات نشان می‌دهد که با قیمت‌های جدید کالاهای اساسی، نهایتا قدرت خرید آنها ۷۰۶ هزار تومان بالا می‌رود.

هزینه خرید بسته ارزاق مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، شیر و روغن خوراکی برای دهک سوم شهری متناسب با میانگین مصرف ماهانه آنها طبق آمارها، پیش از این ۳۷۵ هزار تومان بود که با قیمت‌های جدید تقریبا به ۹۱۸ هزار تومان افزایش خواهد یافت؛ یعنی این دهک باید ۵۴۳ هزار تومان پول بیشتری پرداخت کند اما از آن سو خالص یارانه دریافتی آنها یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بیشتر شده که بیانگر افزایش ۷۰۶ هزار تومانی قدرت خرید این قشر حتی با کسر هزینه‌های جدید است.

بنابراین می‌توان گفت که سه دهک کم‌درآمد شهری به طور متوسط با افزایش قدرت خرید ۸۰۴ هزار تومانی با توجه به فزونی قابل توجه یارانه دریافتی نسبت به گرانی کالاهای اساسی مواجه خواهند بود.

* افزایش نسبی قدرت خرید دهک‌های متوسط

در دهک چهارم شهری نیز که هر نفر یارانه ۳۰۰ هزار تومانی  دریافت کرده‌اند، تهیه بسته ارزاق مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، شیر و روغن خوراکی با قیمت‌های جدید و به همان مقدار مصرف ماه‌های گذشته، ۹۵۲ هزار تومان در ماه تمام می‌شود که افزایش حدودا ۵۵۴ هزار تومانی نسبت به قیمت‌های سابق دارد.

اما هر خانوار ۴ نفره دهک چهارم به طور خالص ۸۴۶ هزار تومان یارانه جدید دریافت کرده (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان منهای یارانه‌های قبلی) نهایتا برای این دهک ۲۹۱ هزار تومان پول هم باقی می‌ماند که به معنای افزایش واقعی قدرت خرید آنها است.  

برای دهک پنجم نیز با وجود افزایش قیمت کالاهای اساس شامل مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، شیر و روغن خوراکی، نهایتا قدرت خرید این قشر ۲۳۶ هزار تومان بالا خواهد رفت؛ برای دهک ششم نیز از خالص یارانه اضافه شده ۲۳۴ هزار تومان باقی می‌ماند که بیانگر افزایش قدرت خرید آنها است. برای دهک هفتم نیز نهایتا ۱۵۰ هزار تومان پول باقی می‌ماند.

بر این اساس ۴ دهک میانی با افزایش به طور متوسط ۲۲۷ هزار تومانی قدرت خرید مواجه خواهند بود.

* افزایش ناچیز قدرت خرید دو دهک هشتم و نهم

در بین سه دهک پردرآمد، دهک دهم که یارانه دریافت نمی‌کند و می‌ماند دهک‌های هشتم و نهم که آنها هم جزو پرمصرف‌ها در کشور هستند؛ طبق محاسبات با قیمت‌های جدید مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، شیر و روغن خوراکی و با توجه به مصارف بالای این دهک‌ها نهایتا از خالص یارانه اضافه شده، ‌ برای دهک هشتم ۷۱ هزار تومان و برای دهک ۹ نیز ۱۸ هزار تومان باقی می‌ماند.

بنابراین گزارش مکررا اعلام شده است که یارانه نان و دارو همانند گذشته برای همه دهک‌ها و اقشار جامعه برقرار بوده و اقلام مذکور مشمول تغییر قیمت نخواهد شد.

‌مبلغ کمک معیشتیِ واریز شده بابت ماه اردیبهشت، در ساعات پایانی روز گذشته قابل برداشت شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 146
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    37 7
    یا خداااا. این یارانه که میدن نفری فقط پول یه مرغ میشه تازه اون یکی یارانه که واسه گرونیای قبلی بود هم گذاشتن رو این انگار فقط همین 4 تا کالا گران شده. برنج چی که قیمتش شده خدا تومن؟ اب و برقمون که گرون کردین چی؟شکر و بقیه ی کالاهایی که قبلا گران شدن چی؟ چرا یارانه ی اونارو فاکتور گرفتین
    • حسین IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      8 24
      اون اقلام دیگه رو از اون آقایی که گرون می کرد و خودشم جمعه می فهمید بخواه عزیزم
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    93 26
    این تحلیل شبیه افسانه هاست سایر اقلام که افزایش قیمت خواهند داشت ویرانگر خواهد بود
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      20 4
      بله متاسفانه. اینها فکر کردن اقتصاد یه معادله ساده خطی است. نخیربه شدت پیچیده و به هم پیوسته است. امیدوارم تورم سرسام آور در راه نباشه
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      45 81
      بلاخره یک روزی باید این جراحی صورت می گرفت و گند دولتهای اصلاحاتی پاک شده و حلقوم رانت خواران و مفت خوران بسته می شد
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      16 41
      دوستان عزیزم حالا وسط حرف از همه این گرونی ها و اعتراض و یارانه و دهک و مرغ و گوشت و کوفت و فلان که حق هم دارید، اما خواهشا یک چیزی یادمون نره: این که رازق اصلی خداست... قلب و دل و فکر ودستمون رو بدیم دست خدا و غم روزی اصلا نخوریم. ترس و نگرانی به خودتون راه ندین. خدا بنده شو رها نمیکنه. قربون همه نون آورهای زحمتکش خونه.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      42 12
      دوستمان افاضه کرده گنداصلاحات: برادرجان گندزدن مخصوص این واون نیست این کاره نیستندنمی توانندتصمیمات درست رازمان درست بگیرند...درآمدکارمندمعمولی ایران 200دلاروآمریکا4000دلار...اماهزینه هایکسان!...مدیریت خاتمی ودکترخانیکی وتعامل باجهان بهترین دوران ایران بود...بعدآن حکمرانی اصولگرایان باشیوه طالبانی راه توسعه رابست ؛اصلاح طلبان گرچه تجملاتی اندولی باهوش تروخبره ترازاصولگرایان اند؛اصول گرایان به این واون انگ لیبرالیسم می زننداماطرح ومدلی برای حکمرانی ندارند...آمدندباشعارهای انقلابی همان کارهاراکردند!...این اسلام مدنظراصولگرایان ازاسلام اموی وعباسی هم عجیب تراست!...پوسته اسلام ماندومحتواخالی شد...شهردارناحیه ومهرشادسهیلی وکاترین شاکدم نمونه هایی ازسیاست تبشیری وجوزده اصولگرایان است...اول می گن شهردارفسادستیزبعدشدخودزنی!...ممهرشادهم فعال جهادی بعدش متقلب و هزاران فرددیگرباگرفتن تسبیح دردست ودوشعارمرگ برثروت مردم راقاپیدند...اعتراضات خوزستان وقطعی اینترنت وتکذیب آقای وزیرکشورواینکه گاهی اوقات خیلی زوددیرمی شود!
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      34 4
      شما ها چرا همه مشکلات خودتون میندازید گردن دولت قبل؟؟دولت دلار نداره تحریم نفت اقتصاد نابود کرده.حالا تحریم اثر داشت یا نه
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      14 11
      هزینه یکسان را خوب اومدی خخخه در ضمن دولت روحانی نمونه نداشته در طول تاریخ ایران در گران کردن اجناس
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    23 9
    به آقای رییسی تبریک میگم چون احتمالا اولین رئیس جمهور تک دوره ای ایران بشن ولی خب با این حال قیمت ها رو واقعی کردن. و این خیلی جسارت میخواست هر چند رییس جمهور بعدی دوباره بر میداره این سیستم رو
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    80 28
    خدایا خودت به فریاد برس ، دیگه به ته خط رسیدیم
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      7 16
      انشالله خدا همه جو سازها و جو گیرهای ته خط ! را بیامرزد
    • اهبرخان IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      23 96
      اگر ته خط رسیدی اصولا نباید به نت و موبایل و یارانه دست رسی داشته باشی
    • به اهبرخان IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      33 3
      نت و موبایل؟ یعنی الان وضعش خوبه؟ مردم ایران رو چی فرض کردی تو؟ این حرفو کشور دیگه ای بزنی میشینن روزها بهت میخندن که داشتن موبایل و نت برات اسمش پولداریه. عصر حجره یا اینجا سودان جنوبیه؟ حتما باید کاسه ی گدایی دستت بگیری تو کوچه بچرخی میشی محتاج و فقیر؟ گیریم موبایلشم فروخت پولشو خورد بعد میخواد چیکار کنه؟ کسی وضعش خوبه منبع درامد بالای ثابت داشته باشه نه کسیکه از مال دنیا یه موبایل و اینترنت داره. واقعا که
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      23 3
      ۱۰.۶ اینایی که گفتی ربطی به موضوع نداره هرکی موبایل داشت تورم و کرایه خونه و مخارج دیگه نداره یه ذره فکر کن بعد نظر بده یه چیزی گفتی که حتی هم کیشات بهت منی دادن
    • به ۱۰:۰۶ IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      26 1
      یعنی تا همه رو زباله گرد نکنید باور نمی کنید که مردم تحت فشارند ؟؟
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    40 8
    میشود واضح تر توضیح دهید آنقدر دهک دهک گفتید هیچی سر در نمی اورم کلا قیمتهارا بیان کنید دهک دیکه چی هست کل متن همش دهک شده
    • عمر فاروق وهابی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      47 20
      90 در صد مردم ایران دهک اول هستند یعنی زیر خط فقر
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      11 0
      با حقوق حداقلی ۵۲۰۰ طبق دهدک بندی ها، ششم یا هفتم هستن.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    21 2
    خب به چند سوال لطفا پاسخ بدید. تکلیف غذا پزی ها و رستوران ها چی میشه با این افزایش قیمت؟ هتل دارها و کاروان های زیارتی چطور؟ دوم قیمت کیک و شیرینی و چیزهایی که با روغن و آرد و تخم مرغ درست میشه از سبد کالا مردم حذف میشه و فعالان این صنف ها نیز ضرر جبران نا پذیری خواهند داشت تکلیف چیه؟ نذری ها عروسی ها جشن های مردم برچیده میشه با این قیمت ها
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      1 10
      فرض کنید که کرونا اومده. هر اتفاقی اون موقع افتاد الان هم میفته
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    41 6
    یه مشهد مردم میرفتن الان دیگه نمیتونن برن حج الفقرا. الان زنگ زدم میگه قیمت تور مشهد دو برابر میشه.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    49 17
    تازه اول کار است چنان قیمت ها بالا برود که برای کسب درآمد شبانه روز کار کنیم احمدی نژاد هم یارانه داد بعدش همه چیز رفت بالا
    • احمد محمودى نژاد IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      لعنت بر بنيان گذار يارانه فردى لعنت بر گدا پرورى يارانه بايد سوپاپ اطمينان براى تنظيم بحران ها اتفاقى در دست دولت باشد. انچه كه در كترى و سماور ميگذاشتند كه كترى و سماور نسوزد
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    49 8
    عجب حساب وکتاب دقیقی!!،! میزان مصرفی که برای خانواده ۴نفره درماه اعلام شده، مصرفی یک نفر درماه هست.آنهم برای فقط زنده ماندن.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    49 6
    الان من میخوام ازدواج کنم شیرینی هم بخوام بدن قیمتش اندازه شام قبلا برام تموم میشه!
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      28 7
      میخوای ازدواج کنی؟ اونم تو این وضعیت؟ حتما خودتو به روانپزشک نشون بده.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    3 6
    شرط موفقیت این طرح نظارت جدی و قاطع دولت بر بازار است و دولت با نظارت جدی و مجازات بازدارنده جلوی افزایش قیمت سایر کالاها به بهانه حذف ارز ترجیحی را بگیرد چون اگر نظارت جدی نباشد یک عده دلال و سودجو از این شرایط سو استفاده کرده و قیمتها را بالا خواهند برد
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    13 6
    امیدوارم تورم تا آخر سال بیاد پایین،چون من خودم به آقای رئیسی رای دادم و ایمان دارم به ایشون، اما این گزارش رو قبول ندارم، چون روغن افزایش پیدا کنه انواع شیرینی ها بسکویت ها و هر چیزی که با روغن درست بشه گرون میشه، بعد فقط این چهار قلم نیستن همه اجناس دارن گرون میشن
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    14 1
    همین ۲روز ارزش پول ملی هشت درصد پایین اومده
  • غریب ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    14 1
    با سلام اگر بقیه اجناس بالا نرود خوب هست ولی این را در نظر بگیرد مثلا روغن که گران شد قنادیها شیرینی ها گران می کنند چون به هم ربط دارد
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    22 2
    یعنی مسئولین بی لیاقت ما نمیدانند گرانی زنجیره ای است و با افزایش چند برابری قیمت چند کالا اون هم کالاهای اساسی، بقیه هم اعم از خوراک و پوشاک و خدمات گران میشه؟
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      14 1
      چرا خوب می دانند ولی براشون مهم نیست.بالاخره هزینه ها را باید جور کنند بهترین جا هم جیب مردمه
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    12 3
    مقصر اصلی گرانی خود مردم هستن وقتی بر خلاف بنی بشر که کالای گران را با نخریدن تحریم میکنن ولی مردم ما از همون اول برای هرچه که گران شد صف کشیدن باید الان دیگه اعتراضی نکنن و خودشونو باید ملامت کنن
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    4 1
    درسته که میگن قراره از سال بعد قیمت بنزین بشه همون هزار تمن چند سال پیش؟
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    12 1
    تاسف ماجرا این هست که دهم آخر کشور مصرف مرغ یک خانواده چهار نفر حدود سه کیلو در ماه هست یعنی یک عدد مرغ درماه .حالا با خوشحالی اعلام می‌کنند که نهصد تومن اضافه تر نصیب این خانواده میشه که میتونه با پولش مرغ ‌وغذا بخره اما غافل از این هستند که با تورم وحشتناک اون خانواده چهار نفره درپایان سال باید از جیبش هم یک چیز اضافه تر بذاره رو هزینه کردش
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    17 2
    یه املت برای فقرا صد هزار تومان..
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      3 11
      نه دیگه با کالابرگ همون قیمت قدیم هست. آزادش هم دو تا تخم مرغش ۶ تومن با روغنش ده تومن نهایتا ۱۵ تومن. نکنه میخوای بری املت فروشی بزنی و از شرایط سو استفاده کنی؟ خخ
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    3 20
    نظرها رو که میخونم،میفهمم که این فرهنگ غربی با سبک زندگی ما چه کرده،اکثرا توهم وترس فقر ما رو کشته وگرنه اون چیزی که ما تو سطح جامعه میبینیم خیلی فرق داره.
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      22 5
      ما همینیم که هستیم همین موبایلی که الان گرفتی تو دستت و راحت یه جا دراز کشیدی و اومدی اینجا و باهاش برای ما افاضات می گی ، ابداع غربی هاست همین اینترنتی که باهاش اومدی اینجا، ساخته ی دست غربی هاست همین سایتی که مشرق نیوز میاد توش و برات تحلیل های خومشزه میزاره و تو هم میخونی و کیفت کوک میشه از صدقه سری غربی هاست و ...... ما دوست داریم غربی زندگی کنیم ما راحت طلبیم ما شکم باره ایم آره ما مصرف گرا و تجمل گراییم یک بار به دنیا میایم و میخوایم تو همین یه فرصت کم، از زندگیمون لذت ببریم‌ شما این سبک زندگیو دوست نداری؟ برو تو ی یه غار یا تو جنگل زندگی کن از تجملات به دور باش یا اینکه برو تو صومعه نه غذا بخور نه آب و بجاش سنگ به شکمت ببند لباس پاره و کفش وصله دار بپوش و ..‌‌‌...... کسی هم جلوتو نمیگیره هرکسی تو سبک زندگیش آزاده اگه واقعا غرب ستیزی مرد باش و پای حرفت وایسا و از این به بعد دیگه از چیزایی که غربی ها ساختن استفاده نکن دیگه سوار خودرو و هواپیما نشو و به جاش از الاغ استفاده کن ، دیگه تلوزیون نگاه نکن ، از موبایل و تلفن استفاده نکن ، دیگه تو اینترنت نرو ، از تکنولوژی و برق و گاز و ...استفاده نکن و کلهم از هر چیزی که غربی ها ساختن فاصله بگیر یه جوری میای می گی غرب فلانه، غرب بهمانه غرب اینجوریه ، غرب اونجوریه ، انگار اصلا جهان غربو خدای ما ایرانیا خلق نکرده بلکه جهان غرب مخلوق یه خدای دیگس و بنابراین ما فقط بایداز نعمات خدای خودمون استفاده کنیم !!!!!!!!!
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      6 14
      چرا چرت و پرت میگی به غرب عزیزت بگو تمام منابع مادی و معنوی و نفت و معدن و مغز و ثروتی که تا امروز از این منطقه و جهان غارت کرده و دانشمند ها را کشته پس بده بره بتمرگه مملکت خودش اشغالهای ابداعیش مال خودش قبل از اینکه غرب غرب بشه ایران 5 هزار سال تمدن داشته همانطور که الان ماهواره میفرسته اسمان نکنه میخوای بگی دو دوتا چهارتای ریاضی فیزیک هم مال غربه و ایران باید با سه سه تا چهارتا ماهواره بفرسته ؟؟؟!!!!
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      13 1
      در جوامع غربی برای مفت خوری حقوق نمی دهند.اما در ایران امثال شماها زیاد هستند و فقط فکر منافع خودشان هستند.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      6 4
      چرا وقتی کم میاری لب به بی ادبی باز می کنی؟ مگه دارم ناحق میگم؟ واقعا با خودت چند چندی؟
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      2 0
      آقا نظرات رو الان خوندم،اصلا توهین به هم رو درست نمیدونم.شخصی هم که در مورد ۵۰۰۰سال تمدن صحبت کرده هرچند با هم ،هم نظریم اما توهین رو درست نمیدونم،مباحث رو نباید باهم خلط کردمنظور از غرب،غربگرایی دنیا پرستی که غربیها مروج آن هستند وباعث میشن مسئول ما برای رسیدن به آنجا حق من وشما رو بدزده تا برسه به اونجا یا ....این بنده خدا هم که میگه موبایل گرفتی دستت،بنده خدا اون مسئولی هم که حق شما رو میدزده،گرفتار غربه. حواسمون به گفته ها وکارهامون باشه،آخه زن وبچه مون میخوان تو این جامعه زندگی کنن.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 4
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق و واردات بی‌رویه، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف، کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    8 0
    اين گزارش رو كي تهيه كرده؟ يه خانواده ٤ نفره قبلا براي تهيه مرغ، تخم مرغ ، شير و روغن در ماه كلا ٢٤١ هزار تومن هزينه ميكرد؟؟؟ فكر كنم به قيمت هاي سال ٨٤ حساب كرديد! توي گزارش اومده ماهانه ٣ كيلوگرم مرغ مصرف خانوار ٤ نفره هست، يعني خوشبينانه ٢ عدد مرغ؛ هر مرغ رو ريزش كنيم ميشه ٨ تيكه؛ يعني ١٦ تيكه؛ تقسيم بر ٤ نفر ميشه ٤ وعده مرغ! اصلا بگيم ٨ وعده كه نفري ٥٠ گرم مرغ ( در حد يه انگشت ) مصرف كنند؛ ٨ وعده از ٦٠ وعده غذاي ماه؟ ( بجز صبحانه ها ) گوشت قرمز هم كه هيچي! ماهي هم كه حرفشم نزن! تخم مرغم كه الان فكر كنم دونه اي ٢-٣ تومن ميشه، برنجم كه الان ارزون ترينشم براي خيليا آرزو هست؛ تو رو خدا گزارشات رو جوري ننويسيد كه مردم بخندن؛ بابا همه توي اين مملكت داريم زندگي ميكنيم؛ شوخيه كه پس فردا ماست و پنير و دوغ گرون نشه!! شوخيه كه ساندويچ فلافل رو ديگه ٢٠ تومن بشه بخريم، به خاطر نون ساندويچي و روغن و …
  • DE ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    8 1
    یه جوری میگین انگار یارانه همیشگیه.خود دولت گفته دو تا سه ماه تا اماده شدن کوپن
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    3 5
    من صبح امروز به فرووشگاه افق کوروش فلکه دوم فردیس سر زدم ملت صف بسته بودن نفری ۲ عدد شکر ۱ کیلویی و یه روغن سرخ کردنی یا مایع ۸۰۰ گرمی میدادن. رفتم صف و دو عدد شکر ۱ کیلویی و یه روغن سرخ کردنی در مجموع ۴۴۳۰۰ ت خریدم. هنوز افزایش قیمتها اعمال نشده است.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    6 1
    از یکطرف افزایش یکباره و نجومی قیمت کالاهای اساسی موج تورمی داره از طرف دیگه تزریق یکباره یارانه 10 برابری بحساب سرپرستان خانوار موج شدید تورمی مضاعف ایجاد میکنه . اگر بسرعت برسیم به نقطه ای که دیگه 10 هزار تومنی هم نشه چیزی باهاش خرید ( مثل هزار تومنی الآن ) اقتصاد کامله کامله کامل از کنترل خارج و با یک تورم وحشتناک تار و پودش خاکستر میشه . باید این اقدام نه یکباره بلکه مرحله ای و پله ای انجام میشد . اقتصاد تحت فشار ما دیگه رمقی برای چنین شوک ها و سونامیهای عظیم نداره
  • محمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    7 1
    خیلی راحت قیمت چند قلم از کالا های چندین برابر شد وا از اون ور هم یارانه یگروه قطع شد
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    10 1
    خوب این چند برابر پول یارانه راباید هزینه کرد که ما این یارانتون را نخواستیم قیمت ها را نگه دارید
  • رضا IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    10 0
    یعنی می خواید طرف تو یک ماه یک بار مرغ و گوشت بخره :))))
  • کارگر 5 میلیونی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    10 0
    یه چیزی زده نگران نباشید زود میپره
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    10 0
    افرادی که این برنامه را پیاده کردند کشور را با بحران مواجه کردند این برنامه باعث افزایش تمام کالاها و خدمات شده است الان گوشت و مرغ روغن پیدا نمیشود
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    15 2
    متاسفانه دولت محترم در خیالات به سر میبرد همین امروز در خیابان قزوین ،عمده فروشی های مرغ، به قیمت ۶۵۰۰۰تومان مرغ میفروختند یعنی بازهم مردم بیچاره توپ فوتبال بین ادعای دولت و بی انصافی کسبه شدند...هیچکس هم به فریادمان نمیرسد ...این کاسب ها از ستون پنجم دشمن هم بدترند اینقدر دنبال ضدانقلاب وجاسوس نگردید این کسبه را بگیرید خیلی از مشکلات حل میشود
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      1 9
      احسنت . ولی خود دستگاههای مسئول و سربازان گمنام هم میدونن که مبارزه با محتکران و گرانفروشان و کلا مفاسد اقتصادی به مراتب سختت از مبارزه کردن با ضد انقلاب و .. است .
  • DK ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    7 3
    حذف یه عده از مردم به بهانه میزان درآمد و دهک بندی و ... در آینده نشون میده که یکی از اهداف، دادن یارانه به خود مردم بوده یا حذف یارانه بعضی از مردم
  • احمد IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    13 1
    تو اقتصاد قیمتها زنجیروار به هم وصله اگر کسی فکر میکنه ۴قلم کالا گرون بشه بقیه نمیشه بلاهت محضه
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    9 0
    اگه یک خانواده معمولی به طور میانگین ماهی پنج عدد مرغ مصرف کنه پس این یارانه ای دادن به طور میانگین فقط هزینه مرغ یک ماه یک خانواده رو تامین میکنه . پس بقیه کالاهای گران شده چه میشه ؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    8 4
    آهای مردم حق ندارید به خاطر گرانی ویرانگر آه و ناله ای کنید آنقوت به خاطر بازی در زمین دشمن متهم شناخته خواهید شد
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    7 0
    باید خائنینی که با دشمن تراشی برای مردم و سیاسی و امنیتی کردن همه نسائل حتی معیشت مردم ، باعث این همه فلاکت میشن توسط خود مردم مجازات بشن
  • دهک ششم IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    7 0
    ۱.امروز پنجشنبه هرچی خرید کردم از قیمت‌های مصوب اعلامی بیشتر بود . ۲. دولت در طرح جدید ۳۰درصد یارانه کمتری نسبت به سال قبل به مردم می دهد . ۳.کالاهای دیگر نیز گران شده بود.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    4 0
    بی مقدمه عرض کنم :چه گویم که نا گفتنم بهتر است زبان در دهان پاسبان سر است. ازاینکه کشور جمهوری اسلامی از کشورهای بسیار غنی میباشد وبه لطف پروردگار در جای جای این مرز وبوم ثروتی بس گران نهفته شده است .مردم این مرز بوم از طریق پرداخت مالیات دریکسال به اندازه هزینه سه سال را بدولت های کریمه تحویل میدهند ودولت وبدنه اش نگرانی بودجه سالانه خود نبای باشند با یک حساب سر انگشتی صحت این موضوع بر همگان روشن میگردد دراینجا فقط یک نمونه را که سهل الفهم میباشد را عنوان میکنم .چند دهه است که جاده های کشور از طرف بخش خصوصی بدون هزینه های طراحی با نظارت دولت های کریمه اجراء ومورد بهره برداری قرار میگیرند (طرح ها از زمان گذشته ترسیم شده اند)و بخش خصوصی با اخذ عوارض سرمایه خود را با سود کلان در کمترین زمان وصول میکند درمورد سایر طرح های خدماتی نیز دقیقا به همین نحو عمل میگردد . ناگزیرم این توضیح را نیز درج نمایم :زمانیکه در مدت زمان مشخص بخش خصوصی سرمایه اش را وصول کرد سر وکله دولت پیدامیشود وبدون کاستن از عوارض مقرر عوارض بطور میشود اینبار نگهداری ومرمت جاده را برابر قرارداد جدید دوباره به بخش خصوصی محول میکند وبرای اینکه دیگر مشکل پرداخت را نداشته باشند عوارض وصولی فقط یکی از ایستگاه ها را در اختیار بخش خصوصی میگذارند.حالا حساب بفرمایید با چنین در آمدهای هنگفت این دولتهای کریمه چیکار میکنند متاسفانه حداقل برای آحاد جامعه روشن نیست (جامعه ای که حداقل در غرب آسیا باسواد ترین مردم را دارد بر میگردم به بیتی مه در اول این نوشته تحریر شد وباید حرف بیشتری نزد ولی اگر یک شکایت در سیستم قضا این کشور ثبت کنی (شکایت مالی نه )پیزی تئمایه یکصد هزارتومان باید هزینه پرداخت کنید اگر کاری در ادارات دیگر داشتید باید فرم مخصوص پاسخ را باهزینه خودت تهیه ودر اختیار اداره بگذارید حالا اگر حرفی بیشتر از آنیکه در نامه ات نوشته ای داشته باشید بای هزینه گوش دادن کارمند مسول را پرداخت کنید وگرنه واجد شرایط رسیدگی نخواهید بود در این میان اگر قیمت یکی از مواد مصرفی روزانه به هر دلیلی ارزان شود سریع دولت های کریمه وارد شده واجازه ادامه ارزانی را نمی دهند واگر موفق نشوند طرحی ارایه میکنند که تولید کننده مجبور میگردد که تولیداتش را معدوم کند و....... طرح گران کردن جنسی که عین داروی مشابه مردم ناچار بخر
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      كاربر نا شناس همان يك سطر اول كه نوشتى درست بود احسنت برتو ولى ٢٧ سطر بعدى همه چرت و پرت بود كه بخودت زحمت دادى
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    5 6
    گند کاریهای دولت روحانب افتاده گردن رییسی. ولی بازم بنزین چهارصد تومنی شده سه هزار . یعنی ده برابر. اول یارانه اون رو بدید به مردم. بعد کی اینجور حساب کتاب کرده ک اینقدر مردم اضافه هم میارند؟؟؟ یعنی حبوبات و باقی مواد خوراکی گران نمیشود؟؟ یک خانواده چهار نفره در ماه دو کیلو روغن مصرف میکنه؟؟ سه کیلو مرغ؟؟ یعنی هر شخص در ماه کمتر از یک کیلو مرغ مصرف کنه؟؟؟ ؟
  • خجالت یعنی چه ؟ IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    10 0
    قیمت ها رو برگردونید به سال اول هدفمندی یارانه ها مردم راضی هستن ماهی نفری 100 هزار تومن هم دستی بهتون پول بدن .
  • محمد مهدی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    8 0
    حالا که بر اساس قانون قرار شده ارز ترجیحی قطع شود و بصورت کالا برگ به ده و یا هشت دهک پرداخت شود سوالاتی به شرح ذیل هست، که: ۱-این دهک ها بر چه اساسی ایجاد شده؟ ۲-مبالغ حداقل و حداکثر آن بر اساس چه معیاری و بر اساس تورم کدام سال ایجاد شده که در سال ۱۴۰۱ می خواهد اجرایی شود؟ ۳-مهمتر از همه اینکه ،نحوه شناسایی افراد داخل این دهک هاچگونه و بر اساس کدام بانک اطلاعاتی به روز شده وبه آن استناد شده است؟
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    8 11
    یعنی آنقدر نمی‌فهمن که با چند برابر شدن قیمت مرغ و تخم مرغ و آرد و لبنیات و روغن تمام محصولات جانبی چند برابر میشه
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    4 4
    دولت می توانست بهتر از این عمل کند، بصورت پلکانی، نه اینکه شوک وارد کند. دهکهای هفت و هشت و نه، اصلا نیازی به یارانه ندارند. امسال رو باید دلار ۱۵ هزارتومانی به تولید کننده اختصاص می داد و سال بعد دلار ۲۰ هزارتومانی و در نهایت دلار ۲۵ هزارتومانی. یارانه چهار دهک بالا رو قطع کنید و به چهار دهک پایین بدهید. صدبار نوشتم، سامانه قیمت گذاری فروشگاههای زنجیره ای باید یکپارچه و زیر نظر وزارت صمت باشد تا کالای با قیمت قدیم رو با قیمت جدید حساب نکنند. یارانه چهار دهک پایین رو به نفری ۶۰۰ هزار تومان برسانید. گول محاسبات روی کاغذ رو نخورید. این اصلاح اقتصادی کاملا درست است اما همه شرایط واقعی معیشت را درنظر بگیرید.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    3 0
    خدایا فقط خودت
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    4 2
    اگر توزیع یارانه‌ها بین دهک‌ها خطی بود، عادلانه‌تر بود؛ یعنی دهک اول، 600 هزار تومان، دهک دوم، 533 هزار تومان، دهک سوم، 467 هزار تومان، دهک چهارم، 400 هزار تومان، دهک پنجم، 333 هزار تومان، دهک ششم، 267 هزار تومان، دهک هفتم، 200 هزار تومان، دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم، 67 هزار تومان و دهک دهم صفر.
  • !! IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    3 2
    افرادی که تاکنون جز دهک های متوسط بودند ، اکنون باحذف یارانه شان و افزایش قیمت اجناس ، عملا به دهک های پاییتر هل داده شده اند و قدرت خریدشان ، بشدت کاهش یافته است ! فکری برای اینها باید بکنید ! چون مشکلاتشان ، اکنون ، بیشتر از سه دهک پایین و سه دهک بالا است !!
  • !! IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    1 2
    افراد زیادی که قبلا جز دهکهای زیر ده بودن و حداقل یارانه عادی را دریافت میکردند ، اکنون جز دهک دهم محسوب شده و حذف شده اند ! چه کسی با افزایش شدید قیمتها ، باید به داد این گروه برسد ؟؟!
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    4 0
    این ۳۰۰تومان را که دادید برای نان-چیزهای دیگه را چندبرابر کرده که اصلا۳۰۰تومان دربرابرگرانیهای دیگه صفرهست!؟
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    4 0
    خداحافظ نان وپنیر - املت - نیمرو - اشکنه و...
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 2
    قرار نیست برای کمک به دهک پایین که به هر دلیلی به اونجا رسیدند طبقه متوسط رو که کلی دارند کار میکنن و زحمت میکشن ضعیف کنید تا با اونها برابر بشن شما به کم درآمدها هرچی میخواید کمک کنید حرفی نیست ولی حق ندارید از اقشار دیگه مایه بذارید و گرانیها رو به سمت اونها برگردونید! این عدالت نیست که هیچ کاملا بیرحمیه در حق مردم زحمتکش
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    آخه فقط آرد صنعتی ازاد و افزایش قیمت پیدا گرده چرت چیزهای دیگه گرون شده!؟این یارانه ها که باد هوا میشه!؟(اصلا بدون ازاد گردن قبمت ارد صنعتی ،یارانه ها بعداز۱۰سال بایدده برلبر میشد وبه ۴۵۰هزارتومان میرسبد وحالا با ازاد کردن بایدبه ۴/۵میلیون تومان میرسید،که فقط۳۰۰هزارتومان دادنند!؟
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    ببینید اینکه یارانه مردم رو بدهند به خود مردم و از اول زنجیره ببرن آخر زنجیره یه حسن هایی داره یه معایبی / حسنش اینه مثلا یارانه شما رو میدادند به کارخونه مثلا پفک و چیپس ،و شما فرضا چیپس و پفک مصرف نداشتی اما یارانه اش رو الان با این طرح دریافت میکنید که از این نظر این طرح خوبی هست که یارانه رو ببرن به آخر زنجیره ( بخود مصرف کننده بدن) / اما عیبش چیه !؟ عیبش رو خیلی از دوستان تو کامنتهاشون فرمودند که آقا گرونی این اقلام مستقیم و غیر مستقیم رو افزایش قیمت اجناس دیگری که جزو سبد غذایی مردم نیست اما جزو احتیاحاتشون هست هم تأثیر می‌گذارد/ اون کسی که مثلا لباس فروشه و.. او هم زن و بچه داره شکم داره وقتی خوراکی ها رو مجبوره برای شکم زن و بچه اش گرون بخره او هم رو قیمت لباسهاش می‌کشه / خوب دولت محترم که دیگه یارانه لباس و.. که به مردم نمیده که افزایش قیمت لباس رو جبران کنه / در یک کلام دوستان فرمودند که گرانی زنجیر وار رو قیمت کالاهای مصرفی و غیر خوراکی خانوارها هم اثر میگذارد و اونها رو هم افزایش میده / دولت محترم یه فکری به حال این عیب این طرح بکنه که اگر این عیب رفع نشه و گرانی زنجیروار رخ بده این طرح رو از همین الان شکست خورده بدونید و شکست خواهد خورد
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    جدای معایب و محاسنی که این طرح داره ، از دولت محترم خواهش میکنیم که طرح اعطای یارانه بصورت نقدی که فعلا هست رو هم بعد از دوماه به همین شکل (نقدی) ادامه بده و اون رو بعد از ۲ ماه تبدیل به کالابرگ الکترونیکی نکنه / بگذارید مردم خودشون تصمیم بگیرن که با این یارانه چکار کنند !؟ و کجا خرجش کنند !؟ / کالا برگ الکترونیکی محل سوء استفاده تولید کنندگانی قرار خواهد گرفت که جنس کیفیت پایین شون رو بعنوان اجناس کالا برگی به ملت بزور بفروشن / حالا یکی شاید خواسته باشه یارانه اش رو صرف خرید اقلام غیر خوراکی کنه چه کاریه که بزور بهش کالابرگ الکترونیکی بدیم بگیم برو مثلا مرغ و روغن و... بخر !؟
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    من نمیدونم وقتی دولت ها واقعا نمیتونند مردم رو از نظر درآمد و مالی به ۱۰ قسمت تقسیم کنند این دهک بازی دیگه چیه؟ از زمان احمدی نژاد این بازی راه افتاده مردم سرکار رفتند. آخه اگر واقعا دهک بندی شده مثلا دهک ۵ ام با دهک ۹ ام یعنی هیچ فرقی ندارند که یارانه مساوی می گیرند؟ ۴ دهک فرق یعنی اینقدر کم هست تفاوتش. خب یکهو بیاید مردم رو به ۳ قسمت تقسیم کنید خودتون راحت کنید. اینقدر دهک دهک هم نکنید.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    یارانه احمدنژادی بدون آزادسازی قیمتها از۱۲سال پیش تاحالا ۴۵هزارتومان بوده! درصورتیکه قیمت کالاها بیشتراز۱۰۰برابرودرآمدهاکمتراز۵برابرشده!پس اول باید یارانه احمدنژادی حداقل به۴/۵میلیون تومان میرسید وباشروع جراحی اقتصادی جدیدباازادسازی وافزایش قیمتها،بارانه حداقل ۱۰برابرافزایش کنه،بعدبه یکباره قیمتها آزادسازی شود واگر قیمتهای ازادسازی بیشتراز۱۰برابر شد،دوباره وسریع یارانه ها افزایش پیدا کند-تا مردم به حکومت ودولت اعتماد کنند(که واقعاهدف حکومت ودولت دروغ نیست وهدف عدالت،اقتدار،استقلال،تولید،اشتغال،خودکفایی،انواع پیشرفت علی الخصوص هسته ای،مقاومت دربرابر زیادهخواهی استکباروتحریم،رفع تبعیض واختلاف طبقاتی،جلوگیری از قاچاق،فساد،خیانت،غارت وجنایت خودیها،ژنهای برتر،آقاها واقازاده ها ووابستگانانشان وشیفتگان ووابسته های استکبار وشکست استکبار،صهیونیسم ووهابیها هست)
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    یارانه احمدنژادی بدون آزادسازی قیمتها از۱۲سال پیش تاحالا ۴۵هزارتومان بوده! درصورتیکه قیمت کالاها بیشتراز۱۰۰برابرودرآمدهاکمتراز۵برابرشده!پس اول باید یارانه احمدنژادی حداقل به۴/۵میلیون تومان میرسید(اونهم یارانه فقط برای بیکلرها،بی درآمدها،مستاجرها،بیمارها،تصادفیها،بیگارهاوکم درامدهای قراردادومشاغل موقت وبدن امنیت شغلی،بی بیمه ایها....)وباشروع جراحی اقتصادی جدیدباازادسازی وافزایش قیمتها،بارانه حداقل ۱۰برابرافزایش کنه،بعدبه یکباره قیمتها آزادسازی شود واگر قیمتهای ازادسازی بیشتراز۱۰برابر شد،دوباره وسریع یارانه ها افزایش پیدا کند-تا مردم به حکومت ودولت اعتماد کنند(که واقعاهدف حکومت ودولت دروغ نیست وهدف عدالت،اقتدار،استقلال،تولید،اشتغال،خودکفایی،انواع پیشرفت علی الخصوص هسته ای،مقاومت دربرابر زیادهخواهی استکباروتحریم،رفع تبعیض واختلاف طبقاتی،جلوگیری از قاچاق،فساد،خیانت،غارت وجنایت خودیها،ژنهای برتر،آقاها واقازاده ها ووابستگانانشان وشیفتگان ووابسته های استکبار وشکست استکبار،صهیونیسم ووهابیها هست)
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    یارانه احمدنژادی بدون آزادسازی قیمتها از۱۲سال پیش تاحالا ۴۵هزارتومان بوده! درصورتیکه قیمت کالاها بیشتراز۱۰۰برابرودرآمدهاکمتراز۵برابرشده!پس اول باید یارانه احمدنژادی حداقل به۴/۵میلیون تومان میرسید(اونهم یارانه فقط برای بیکلرها،بی درآمدها،مستاجرها،بیمارها،تصادفیها،بیگارهاوکم درامدهای قراردادومشاغل موقت وبدن امنیت شغلی،بی بیمه ایها....)وباشروع جراحی اقتصادی جدیدباازادسازی وافزایش قیمتها،بارانه حداقل ۱۰برابرافزایش کنه،بعدبه یکباره قیمتها آزادسازی شود واگر قیمتهای ازادسازی بیشتراز۱۰برابر شد،دوباره وسریع یارانه ها افزایش پیدا کند-تا مردم به حکومت ودولت اعتماد کنند(که واقعاهدف حکومت ودولت دروغ نیست وهدف عدالت،اقتدار،استقلال،تولید،اشتغال،خودکفایی،انواع پیشرفت علی الخصوص هسته ای،مقاومت دربرابر زیادهخواهی استکباروتحریم،رفع تبعیض واختلاف طبقاتی،جلوگیری از قاچاق،فساد،خیانت،غارت وجنایت خودیها،ژنهای برتر،آقاها واقازاده ها ووابستگانانشان وشیفتگان ووابسته های استکبار وشکست استکبار،صهیونیسم ووهابیها هست)
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    اگر گرانی و تورم شدید در راه باشد خیلی قدرت خرید مردم کم میشود و مردم شاید فقط توان خرید مایحتاج ضروری خود را داشته باشند و ناچار خیلی شغل ها کساد یا تعطیل میشود و در نتیجه بیکاری زیاد میشود
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    با این ۳۰۰هزارتومان یارانه که فقط میشه ۲تا مرغ برای حداکثر یکهفته یکنفر گرفت(پس نون پنیر روعن وشیر ....چیکار کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس