حج نمایه

در حالی که حدود 2 ماه تا آغاز عملیات حج تمتع سال جاری باقی مانده است، عربستان امروز از پذیرش یک میلیون زائر داخلی و خارجی در حج تمتع سال جاری خبر داد، اما همچنان سهمیه حج تمتع را مشخص نکرده است.

به گزارش مشرق، در حالی که حدود ۲ ماه تا آغاز عملیات حج تمتع باقی مانده است، عربستان سعودی از پذیرش بیش از یک میلیون زائر داخلی و خارجی برای تشرف به حج تمتع ۱۴۴۳ خبر داده که البته هنوز سهمیه کشورهای مختلف از سوی سعودی‌ها اعلام نشده است.

نامشخص بودن سهمیه کشورها قبل از آغاز حج تمتع سال جاری

بر همین اساس، امسال زائران کشورهای مختلف به شرط تزریق واکسن کرونا و داشتن جوابیه منفی آزمایش PCR حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز می‌توانند در ایام حج تمتع به سرزمین وحی سفر کنند. البته هنوز سعودی‌ها درباره واکسن مورد تأیید برای پذیرش زائران خارجی اطلاعیه‌ای صادر نکرده‌اند، اما در ماه‌های گذشته واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون، آسترازنکا، سینوواک و سینوفارم از واکسن‌های مورد تأیید سعودی‌ها بود که دو واکسن سینوفارم و آسترازنکا در سبد واکسیناسیون کشورمان قرار دارد.

کشورها سهمیه حج سال ۹۹ که البته این دوره برگزار نشد
اندونزی ۲۲۱ هزار
پاکستان ۱۸۰ هزار
هند ۱۴۰ هزار
بنگلادش ۱۳۷ هزار
مصر ۱۲۰ هزار
ایران ۸۷.۵ هزار

با این وجود، پیش از این مسؤولان حج و زیارت کشورمان از زائران خانه خدا خواسته بودند که دُز یادآور واکسن کرونا را از واکسن آسترازنکا تزریق کنند تا در صورت اعلام سعودی‌ها مشکلی در روند اعزام وجود نداشته باشد.

نامشخص بودن سهمیه کشورها قبل از آغاز حج تمتع سال جاری

‌با توجه به اینکه امسال عربستان پذیرش یک میلیونی زائر خانه خدا را در دستور کار قرار داده است، باید منتظر سهمیه کشورها و تفاهم‌نامه حج تمتع سال جاری زائران ایرانی باشیم.

‌البته سال ۹۸ قبل از شیوع کرونا که مسؤولان کشورمان برای امضای تفاهم‌نامه حج تمتع به عربستان سفر کرده بودند، سعودی‌ها سهمیه ایران در حج تمتع ۹۹ را ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود که پس از شیوع کرونا و توقف تشرف زائران خارجی به مناسک حج تمتع، هیچ زائری به سرزمین وحی اعزام نشد. ‌با این وجود، بیش از ۷۰ هزار نفر از افرادی که در اولویت اعزام بودند، هزینه حج تمتع را پرداخت کردند تا مشمول افزایش هزینه‌ها نشوند.

سال گذشته حج تمتع برای ۶۰ هزار ساکن عربستان با رعایت فاصله اجتماعی و محدودیت‌های کرونایی‌ برگزار شد و سعودی‌ها در ۲ سال گذشته هیچ زائر خارجی را پذیرش نکردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    اون 87هزار نفر میشه خیلی جوان هارو سرو سامان دادو یا خانه ای برای اجاره نشینی و پولی برای نیازمندی،البته رفتن به خانه خدا دست من وامثال من نیست کسی هم در دل آن کسانی که میرن خبر نداره بجز خدا، وقتی بطلبه کسی رو تمام دنیا بخوان جلوی اون فرد رو بگیرن،نمیتوانن/ با پا آمدی باید خودت بگردی,برو با دل بیا تا من دورت بگردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس