کد خبر 1359729
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
طالبان: ۶۰۶ کیلومتر از خاک افغانستان آلوده به مین است

وزیر دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث گفت به‌دلیل سالها جنگ در افغانستان حدود۶۰۶ کیلومتر مربع خاک این کشور آلوده به مواد انفجاری است.

به گزراش مشرق، «ملا محمدعباس آخوند»، وزیر دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث در مراسم گرامیداشت روز بین‌المللی آگاهی از خطرات مین گفت‌: پاکسازی مناطق مشکوک به مین و موادمنفجر نشده از اولویت‌های طالبان است.

وی افزود: برنامه‌های مشخصی برای پاکسازی از مناطق مشکوک به مین‌های منفجر نشده وجود دارد و به امید افغانستان عاری از این پدیده کشنده همچنان تلاش‌ها ادامه خواهد داشت.

قاری نورالدین رستم‌خیل، رییس انسجام و هماهنگی مین روبی وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث از پاکسازی ۳۲۳ هزار کیلومتر مربع زمین با همکاری کشورهای کمک کننده خبر داد و گفت که تلاش‌ها همچنان برای پاک‌سازی زمین‌های آلوده به مواد انفجاری جریان دارد.

براساس آمارها در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۱۰۲۶ نفر در اثر مین و مهمات منفجر نشده در افغانستان کشته یا زخمی شده است.

طالبان: ۶۰۶ کیلومتر از خاک افغانستان آلوده به مین است

در تازه ترین آمار، یونسف نیز از کشته و زخمی شدن ۳۰۱ کودک در یک ماه اخیر بر اثر انفجار مین‌های باقی مانده از جنگ در این کشور خبر داده است.

طالبان می‌گوید به دلیل دهه‌ها جنگ در افغانستان زمین‌های زیادی آلوده به مین و مهمات منفجر نشده است و آنان برای پاکسازی این زمین‌ها به کمک‌های بیشتری جامعه جهانی نیاز دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    طالب تو زرنگی این مشکل حل کن دولت امارات اسلامی خخخ
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    خخخخخخخخخخ.......هاهاها...... خب مگه مین ها را کی کار گذاشته؟ مگر غیر از طالبان کسی دیگه هم بود؟
  • وطن پرست انقلابی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    بسمه تعالی خب در ایران نیز هزاران هکتار زمین آلوده به مین‌های صدام حسین هست که باید رییس جمهوری دستور دهد با تانکهای مین کوب خاک آنها کوبیده شود..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس