کد خبر 1359492
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
بایدن واقعه بوچا را "جنایت جنگی بزرگ" خواند

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا واقعه بوچا در اوکراین را محکوم کرد و آن را "جنایت جنگی بزرگ" دانست.

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی اظهار داشت: مطمئنم که شما تصاویر منتشر شده از بوچا را دیده‌اید، پس از عقب‌نشینی نیروهای روس، اجساد در خیابان‌ها رها شده‌اند، برخی از آنها با دستان بسته از پشت سر به آنها  شلیک شده‌ است.

او گفت: این اقدامات هیچ چیز کمتر از جنایات جنگی بزرگ ندارد.

همزمان با اعلام مقامات اوکراینی در ۱۴ فروردین (۳ آوریل) مبنی بر آزادسازی تمامی مناطق پایتخت، از کنترل نیروهای روسیه، انتشار تصاویری دلخراش از اجساد غیرنظامیان در خیابان‌های شهر "بوچا" جهان را بهت‌زده کرد.

رسانه‌های غربی با انتشار تصاویری از شهر  بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده اند و کرملین قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا را رد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 2
    روسیه شاید جانی باشد اما احمق نیست که این صحنه ها را به صورت هنری خلق کند و در اختیار اوکراین بگذارد آن هم وقتی که در حال عقب نشینی است. بگوید اوکراین افرادی که با روسیه همکاری کردند را قتل عام کرد و انداخت گردن روسیه.
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 1
    کشتن 6 هزار نفر در فلوجه در طی دو روز جنایت جنگی نبود؟ کشتن بیش از 17 عراقی وسط بغداد توسط آدمکش های آمریکایی در روز روشن جنایت جنگی نبود. موشک باران عروسی و عزاداری ها در عراق و افغانستان و لیبی و پاکستان جنابت جنگی نبود. کشتن بیش از دویست غیر نظامی توسط آن تک تیرانداز آمریکایی جنایت جنگی نبود. هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران جنایت جنگی نبود. مای لی ویتنام جنایت جنگی نبود. صدها مورد آدمکشی و آدمخوری آمریکا جنایت جنگی نبود و نیست ولی این فیلم ساختگی می شود جنایت جنگی؟ خیلی...... تشریف دارین. دیگر تمام شد روزی که دنیا پشیزی برای حرفهای شما ارزش قائل بود.مگر فقط چهار تا گوساله آمریکایی این چرندیات رااباور کنند و دیگر هیچ.
    • K IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      2 1
      از آمریکا به دلیل مجازات عراقی های جنایتکار و متجاوز به ایران حمایت می‌کنیم احتمالا تو هم پسمانده عرب‌های عراقی هستی
  • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 1
    با جنگ مخالف هستیم
  • DE ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 1
    دم خروس غرب بدجوری بیرون زده و این نمایش‌ها مصرف داخلی دارد برای کشورهای اشغال شده توسط آنگلو ساکسونها و فریب افکار عمومی. از این نمایش‌ها در هشتاد سال اخیر زیاد دیدیم. جنگ من خوبه ولی جنگ دیگران جنایته، تروریست‌های من آزادی خواه هستن ولی مدافعان وطن و کشور تو تروریست. با این تبلیغات رسانه ای فقط می‌توانند احمقها را گول بزنند نه عاقلها را. نباید نگران بود اینها بیشتر هم ترقه بازی است هم هارت و پورت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس