کد خبر 1359420
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
کارشناسان: غرب باید منتظر تبعات منفی تحریم های روسیه باشد

به نظر کارشناسان اعمال تحریم‌ها اولین و ساده‌ترین پاسخ غرب به عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین است ولی به نظر می‌رسد در ادامه بسیاری از این کشورهای اروپایی با مشکلات اقتصادی روبرو خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در روزهای گذشته کشورهای اروپایی به خاطر انتشار تصاویری دلخراش از کشته‌شده‌های غیرنظامی در شهر بوچا اوکراین، تحریم‌های مالی شدیدی علیه روسیه اعمال کردند.

به نظر کارشناسان اعمال این تحریم‌ها اولین و ساده‌ترین پاسخ این کشورها به عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین است ولی به نظر می‌رسد در ادامه بسیاری از این کشورهای اروپایی با مشکلات اقتصادی روبرو خواهند شد. اتحادیه اروپا واردات محصولات نفتی و زغال سنگ از روسیه را ممنوع اعلام کرده ولی هنوز جایگزینی برای آن پیدا نکرده است.

آمریکا و شرکایش در گروه هفت در حال تدوین یک سری تحریم‌های مالی علیه موسسات اقتصادی و شرکت‌های دولتی روسیه هستند که ممکن است مشکلات اقتصادی زیادی برای روسیه به همراه داشته باشد ولی با توجه به تامین ۴۰درصد گاز طبیعی کشورهای اروپایی از طریق روسیه چنین چیزی آیا امکان‌پذیر است؟

بن استیل مدیر اندیشکده اقتصاد بین‌الملل در شورای روابط خارجی درباره اقدام اروپایی‌ها برای تحریم روسیه گفته است به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک اکثر کشورهای تحریم‌ کننده روسیه با مشکلات شدید اقتصادی روبرو شوند. وی گفت: هرچند ممکن است تحریم‌ها برای روسیه دردناک باشد ولی در غرب هم باید منتظر تبعات منفی آن باشیم.

در  حال حاضر کشورهای اروپایی نیز بر سر اعمال تحریم‌ها بر انرژی روسیه اختلافاتی دارند که روز دوشنبه در جلسه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ آشکار شد. مگنوس برونر، وزیر دارایی اتریش مخالفت خود را با تحریم‌های نفت و گاز روسیه اعلام کرد و به خبرنگاران گفت که این تحریم‌ها بیشتر از روسیه به اتریش آسیب می‌زند.

کلایتون آلن، مدیر آمریکایی گروه مشاور اقتصادی سیاسی اوراسیا درباره تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه خطاب به کشورهای اروپایی گفت: شما به نوعی در هر دو سوی اقیانوس اطلس خودتان را محاصره کردید و هیچ کاری از پیش نخواهید برد.

وی گفت: قبل از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، کشورهای اروپایی باید از شریک آمریکایی خود برای تامین جایگزین‌های نفتی تضمین می‌گرفتند ولی این مسئله ممکن است در کوتاه‌ مدت ثبات اقتصادی این کشورها را با مشکل روبرو کند. اگر اروپای غربی در یک رکود اقتصادی غرق شود، دیگر قادر به حمایت از اوکراین نیز نخواهد بود.

انتظار می‌رود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، این هفته در نشست‌های وزرای خارجه ناتو و گروه هفت در بروکسل، به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر باشد. والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا هفته گذشته جلسات مشابهی را در لندن، بروکسل، پاریس و برلین برگزار با طرف‌های اروپایی برگزار کرده بود.

وزارت خزانه داری ایالات متحده روز دوشنبه گفت که آدیمو در دیدار با مقامات ارشد دولت آلمان درباره راه‌هایی برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه بحث کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    4 0
    چه تبعاتی. تمام اتفاقات در چارچوب تورم و گرانی مواد خوراکی و مصرفی برای کنترل جمعیت جهان توسط میسن های شیطان صفت داره رخ میده ویروس ها جنگ ها مجوز های عجیب سقط جنین های پس از تولد و صدها مورد دیگر..
    • حاجی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      1 0
      میشه رو نظرت فکر کرد
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس