کد خبر 1359179
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
دختر ترامپ قرنطینه شد

«ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جلسه کمیته تحقیق کنگره درباره وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ حاضر شد.

به گزارش مشرق، به دنبال شرکت «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ در جلسه کمیته منتخب کنگره آمریکا درباره حوادث ششم ژانویه، ایوانکا ترامپ همسر وی و دختر رئیس‌جمهور سابق این کشور هم در این کمیته حضور یافت.

منابع رسانه‌ای غربی از واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا خبر دادند، ایوانکا ترامپ دختر رئیس‌جمهور سابق و مشاور ارشد او در کاخ سفید برای نزدیک به هشت ساعت در برابر کمیته منتخب تحقیق کنگره آمریکا درباره حوادث ششم ژانویه ۲۰۲۱ مورد سوال و جواب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پسر ترامپ ارتش اوکراین و بایدن را به مسخره گرفت

«بنی تامسون» رئیس دموکرات کمیته تحقیق کنگره آمریکا درباره حوادث روز ششم ژانویه و حمله هواداران دونالد ترامپ به جلسه تایید آرای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور در جمع خبرنگاران گفت: «او (ایوانکا ترامپ) دارد به سوالات جواب می‌دهد. منظورم این است که می‌دانید، نه در یک اصطلاح گسترده و پرحرف، اما او به سوالات پاسخ می‌دهد».

یک منبع مطلع آمریکایی به خبرگزاری رویترز خبر داد، جلسه پرسش و پاسخ از دختر دونالد ترامپ در کمیته منتخب تحقیق کنگره آمریکا از صبح سه شنبه (به وقت واشنگتن دی سی) آغاز شد و حدود ساعت ۶ عصر پایان یافت.

بیشتر بخوانید:

خشم ترامپ از صدور احضاریه برای فرزندانش

«بنی تامسون» رئیس دموکرات کمیته منتخب تحقیق کنگره در پاسخ به این سوال که آیا ایوانکا ترامپ در حال همکاری با این کمیته است، اینطور جواب داد: «او به تصمیم خودش (به کمیته تحقیق کنگره) آمد و این کاملا ارزشمند است. ما مجبور نشدیم احضاریه بفرستیم».

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، ایوانکا ترامپ همانند جرد کوشنر شوهرش که روز جمعه در جلسه کمیته منتخب تحقیق کنگره آمریکا درباره حمله به کنگره این کشور حاضر شده بود، به صورت ویدئو کنفرانسی در جلسه حضور یافت و مورد سوال و جواب قرار گرفت.

وبگاه شبکه «ان بی سی نیوز» پیشتر خبر داده بود که کوشنر اولین عضو از خانواده دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا است که در برابر کمیته تحقیق درباره حمله به کنگره حاضر شده بود.جلسه ویدئویی اعضای کمیته منتخب کنگره و داماد ترامپ حدود ۶ ساعت طول کشیده بود.

طبق گزارش ان‌بی‌سی نیوز، جرد کوشنر به صورت داوطلبانه در این جلسه حاضر شد و احضاریه‌ای برای وی صادر نشده بود. به گفته یکی از افراد حاضر در این جلسه، داماد ترامپ به شکل دوستانه با کمیته تحقیق درباره حمله به کنگره همکاری کرد.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ در حالی که اعضای مجالس نمایندگان و سنای آمریکا طبق قانون اساسی این کشور در حال برگزایر جلسه به منظور تایید شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور بودند، عده‌ای از حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت این کشور بعد از سخنرانی تند او علیه نتایج آرا، به سمت کنگره آمریکا رفتند و به قوه قانونگذاری این کشور حمله کردند.

به دنبال حمله هواداران خشمگین دونالد ترامپ به کنگره آمریکا، جلسه تایید شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برای مدتی متوقف شد و نیروهای امنیتی قانونگذاران مجالس نمایندگان و سنای این کشور را به مکانی امن منتقل کردند. بعد از مدتی این جلسه از سر گرفته شد و پیروزی جو بایدن در انتخابات رسما در کنگره مورد تایید قرار گرفت.

حمله هواداران دونالد ترامپ در شرایطی صورت گرفت که رئیس‌جمهور وقت آمریکا بعد از انتخابات ریاست جمهویر سال ۲۰۲۰ بارها مدعی پیروزی در انتخابات و تقلب گسترده جو بایدن و دموکرات‌ها شد. ترامپ حتی با «مایک پنس» نفر دوم دولت خودش هم درباره انتخابات ریاست جمهوری درگیر شد.

مایک پنس در چهار سال ریاست جمهوری ترامپ، معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود و طبق قانون اساسی این کشور، معاون رئیس‌جمهور ریاست مجلس سنای آمریکا را برعهده دارد.  ترامپ از پنس خواسته بود به دلیل «تقلب گسترده» در انتخابات، آرای این انتخابات را در جلسه سنای آمریکا باطل کند اما پنس گفته بود که او نقشی نمادین در جلسه تایید آرای انتخابات دارد و نمی‌تواند آرا را ابطال کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    7 0
    می گن حمله به کنگره٫ نمی گن اعتراض به نتایج انتخابات. اینها واقعا تو جنگ روانی استاد هستن. دمشونم گرم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس