کد خبر 1387432
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
ترامپ

رئیس جمهور پیشین آمریکا با صدور بیانیه‌ای از رهبری دموکرات‌ها در این کشور انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد آمریکا تحت هدایت دموکرات‌ها درحال سقوط است و همچنین آن‌ها را متهم کرد که هدفشان از برگزاری نشست‌های علنی استماع کمیته تحقیق، انحراف افکار عمومی از یک‌سری مسائل داخلی پیش روی کشور است.

بر اساس این گزارش، در بیانیه ۱۲ صفحه‌ای ترامپ که روز دوشنبه، کمیته اقدام سیاسی «نجات آمریکا» آن را منتشر کرد، آمده است: حکومت درحالی که می‌بیند قدرت از دستش خارج شده است، تا جایی که می‌تواند، محکم به آن چنگ می‌زند. کشور ما درحال سقوط آزاد است. آمریکایی‌ها در تلاش اند تا باک‌های بنزین خود را پر کنند، به نوزادانشان غذا بدهند، فرزندان خود را آموزش دهند، کارمندان را استخدام کنند، سفارش خرید بدهند، از مرزهایمان در برابر تهاجم محافظت کنند، و انبوهی از تراژدی‌های دیگر که صد درصد آن‌ها را دموکرات‌هایی ایجاد کرده‌اند که از طریق انتخابات تقلبی به قدرت رسیده‌اند، و مردم کشورمان هم خشمگین و هم ناراحت هستند.

بیشتر بخوانید:

کوئینسی: بایدن ابلهانه همان مسیر ‌ترامپ را ادامه می‌دهد

در بخش دیگری از بیانیه ۱۲ صفحه‌ای ترامپ آمده است: هفده ماه پس از رویدادهای ششم ژانویه، دموکرات‌ها قادر به ارائه راه حل نیستند. آن‌ها مذبوحانه تلاش می‌کنند تا روایت یک کشور درحال شکست را تغییر دهند، بدون این‌که حتی اشاره‌ای به ویرانی و مرگ ناشی‌از [عملکرد]چپ افراطی بکنند که تنها چند ماه پیش رخ داد. اشتباه نکنید، آن‌ها دولت را کنترل می‌کنند. آن‌ها صاحبان این فاجعه اند. آن‌ها امیدوارند که این جلسات استماع به نحوی دورنمای شکستشان را تغییر دهد.

بیانیه ترامپ درحالی منتشر شد که کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق درباره موضوع حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره ایالات متحده، روز دوشنبه در دومین جلسه استماع خود نیز مانند جلسه قبل، ویدیوهایی از شهادت مقام‌های پیشین و همکاران ترامپ را پخش کرد که آن‌ها را به‌عنوان شواهدی در پشتیبانی از ادعای «تلاش برای کودتا» در ششم ژانویه می‌داند.

کمیته تحقیق روز دوشنبه اعلام کرد که نزدیک‌ترین مشاوران کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، مقام‌های ارشد دولتی و حتی خانواده او، نادرست بودن ادعاهایش مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را پیش از ششم ژانویه با او مطرح کرده بودند، اما «رئیس جمهوری شکست خورده از انتخابات» درحال «دور شدن از واقعیت» و چسبیدن به نظریه‌های عجیب‌وغریب برای ماندن در قدرت بود.

«بیل استپین»، مدیر پیشین کارزار انتخاباتی ترامپ، در شهادتی که هیات منتخب مجلس نمایندگان پخش کرد، گفت: در خود شب انتخابات، ترامپ هرچه می‌گذشت بیش از پیش ناخشنود می‌شد و نتایج را رد می‌کرد.

«جرد کوشنر»، داماد دونالد ترامپ، هم سعی کرد که بین ترامپ و رودی جولیانی، وکیل دادگستری و نظریه‌های بسیار پرتش درباره تقلب در انتخابات، که مشاوران آن‌ها را نادرست می‌دانستند، معتقد بودند درست نیستند، تمایز ایجاد کند و گفت که ترامپ هیچ یک از آن‌ها را قبول نمی‌کرد.

ترامپ در بیانیه اش آورده است که حقیقت این است که جمعیت انبوه آمریکایی‌ها در ششم ژانویه ۲۰۲۱ به واشنگتن دی‌سی آمدند تا مقام‌های منتخب خود را برای نشانه‌های آشکار فعالیت جنایتکارانه در طول انتخابات پاسخگو کنند.

ترامپ روز پنج‌شنبه، هم زمان با برگزاری نخستین جلسه استماع کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای تحقیق در باره حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره، آن حمله را مظهر «بزرگ‌ترین جنبش» تاریخ آمریکا در راستای «اعتلای دوباره» آن کشور توصیف کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهران US ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 3
    با سلام آمریکا و اسرائیل هر دو در حال سقوطند. باید دید کدامیک زودتر به زمین برخورد میکند.
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 1
    آمریکا در حال سقوط است و ترامپ در حال سقط شدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس