کد خبر 1389224
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
نظر ۶۰ درصد آمریکایی‌ها؛ ترامپ باید دادگاهی شود

نظرسنجی‌های جدید در آمریکا نشان می‌دهد شصت درصد شهروندان این کشور معتقدند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقش داشتن در حمله به کنگره باید دادگاهی شود.

به گزارش مشرق، نظرسنجی‌های جدید در آمریکا که روز یکشنبه منتشر شد نشان می‌دهد از هر ۱۰ آمریکایی، ۶ نفر معتقدند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقشش در حمله به کنگره باید دادگاهی شود.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ان بی سی نیوز» بر اساس این نظرسنجی، از هر ۱۰ آمریکایی، ۶ نفر معتقدند که کمیته تحقیقاتی منصفانه و بیطرفانه انجام می‌دهد.

در این نظرسنجی که توسط موسسه «ایپسوس» و با مشارکت شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» انجام شد، ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند ترامپ باید به دلیل نقشش در شورش در آمریکا دادگاهی شود. نتیجه این نظرسنجی  نسبت به نظرسنجی قبلی در دسامبر ۲۰۲۱ تغییری نکرده است.

 رئیس‌جمهور سابق آمریکا جمعه شب در یک سخنرانی، دموکرات‌های کنگره را به سوء استفاده از قدرت متهم کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «فاکس نیوز»، ترامپ در اولین سخنرانی در جمع هوادارانش از زمان پخش تلویزیونی جلسات کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای رسیدگی به حوادث حمله به کنگره گفت، جمهوری‌خواهان باید کنگره را پس بگیرند.

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ قبل از حمله هودارانش در یک سخنرانی در بیرون کاخ سفید از طرفدارانش خواسته بود اعتراضشان را به جلسه تأیید پیروزی انتخاباتی «جو بایدن» نشان دهند.

ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا که بارها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع بایدن تقلب گسترده انجام شده است، تصریح کرد که او پیروز انتخابات شده و روز ششم ژانویه از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند».

وی در جمع حامیان خودش در واشنگتن دی سی سخنرانی بسیار تندی ایراد کرد و بارها دموکرات‌ها را به تقلب بزرگ متهم کرد. ساعتی بعد از این سخنرانی تند، حامیان ترامپ به سمت کنگره آمریکا رفتند و به نهاد قانونگذار ایالات متحده حمله کردند.

در نتیجه حمله به کنگره آمریکا که باعث تعطیلی چند ساعته جلسه تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد، حداقل پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

نظر ۶۰ درصد آمریکایی‌ها؛ ترامپ باید دادگاهی شود

رئیس جمهور سابق آمریکا  به تازگی در نشست مسیحیان اوانجلیست گفت:‌ «هنگامی که جمهوری‌خواهان کنترل کنگره را پس بگیرند، باید میز نمایشی محاکمه را به سمت دموکرات‌ها بچرخانند و فوراً درباره سوءاستفاده فاحش از قدرت، تحت عنوان [رسیدگی به وقایع] ششم ژانویه تحقیقات مفصلی انجام دهند.»

ترامپ در ادامه این سخنرانی به «ویلیام بار» دادستان دولتش حمله کرد و با اشاره به عدم پذیرش ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ توسط وی گفت: «بیل بار از چیزهای مشخصی ترس داشت و شما می‌دانید چه چیزی، مرا استیضاح نکنید!»

او در ادامه حملات لفظی علیه کمیته کنگره گفت: «این‌ها آدم‌های شیادی هستند. این‌ها هنرپیشه‌های حقه‌باز هستند. همه آن‌ها چپ‌های افراطی هستند و از شما متنفرند و از من بیشتر از شما متنفر هستند.»

ترامپ افزود اگر دوباره به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می‌شد، عفو عاملان حمله به ساختمان کنگره را «بسیار بسیار جدی» در نظر می‌گرفت زیرا این اتفاق «اعتراضاتی ساده بود که از کنترل خارج شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 2
    ترامپ روانی با روانی‌بازی‌هاش جرقه افول آمریکا رو زد، بایدن با شیرین‌عقلیش یه جور دیگه هیزم میریزه روی آتیشی که ترامپ روشن کرده. ان‌شاالله به حول قوه الهی هرچه زودتر نابود بشـن شاید دنیا روی آرامش‌رو ببینه
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 1
    اعدام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس